008

ZEROSEVEN

- yuri -

yuri berjalan kerana bosan duduk rumah, tak sangka apa yang di lihat di seberang jalan. dia sedikit tersengang. jungkook dan yein tengah berborak- borak di bangku jalan. perbulaan mereka nampak rancak itu membuatkan yuri geram. * kalau yein rapat dengan jungkook, mesti ada something, kalau jungkook gunakan yein, macam mana aku nak attack. yein kawan aku, apa berlaku kalau yein tahu yang dia merupakan Phoenix dan leader group Viex Blue. * fikiran yuri mula bercelaru. yuri lalu beredar daripada situ.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

===========================================================================================================================

- jungkook & yein -

" so apa tindakan kau seterusnya" jungkook pandang yein.

" kau hantar seorang daripada member kau, datang kat tempat Viex Blue, tanya apa tujuan dia wujudkan balik group tu, lain aku hendel. " jungkook mengangguk mendengar candangan yein.

tiba-tiba merepa dikejutkan dengan kehadiran jimin,jin, V, dan J-hope.

" slayer " jimin menegur jungkook. yein dengan pantas mengikat rambutnya dan meletakkan rambutnya yang panjang di dalam topi. mukanya sempat di cover dengan buku yang di pegang. bajunya yang besar membuatkan orang terfikir sama ada yein lelaki atau perempuan.

" Slayer, sapa ni ?" jin menunjuk ke arah yein. jungkook pandang. " eh eh mana kau dapat topi ni?" jungkook tersenyum kerana yein pantas dalam cover mukanya. yein menunjukkan kedai di hadapan mereka. " wow, kau beli? baru kejap tadi? cepatnya " jungkook gelak, yein menggeleng.

" ni 07 " jungkook memperkenalkan yein sebagai 07 kepada jimin,V ,jin dan J-hope. jmin, V, j-hope dan jin terkejut " srs? kenapa Slayer dengan 07" V memandang 07 tak puas hati " sebab kita orang dalam pendirian yang sama untuk atasi Viex Blue." lalu jungkook memberi tahu rancangan yang baru yein cadangkan. j-hope tak puas hati " dah tu kalau orang yang pergi tu mata? boleh percaya ke orang macam dia? dia dah belasar hampir 3/4 member kita." jungkook menjawab ketidak puas hati j-hope " last time yang Viex Blue serang kita, kita dapat infomasi daripada 07, sampai kita menang, kanapa kita tak boleh percayakan dia dengan rancangan dia?" j-hope terdiam." kalau macam tu, kita buat perjanjian. kalau 07 gagal dengan rancngannya, kita cari setiap daripada family dan kawan dia, setuju ?" jungkook menghulurkan tangan kepada yein. hati yein berdegup kencang dapam fikiran yein, apa akan terjadi kalau dia gagal? namun bergitu yein tetap menyahut huluran jungkook." so kes tutup " mereka pun beredar.

============================================================================================================================

============================================================================================================================

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

- malam tu -

j-hope merupakan orang yang dipilih Slayer untuk pergi bertemu Phoenix. kebetulan Viex Blue berkumpulan.Phoenix memandang J-Hope yang berada di hadapannya, " Red Slayer meminta sebab group ni ditubuhkan " Phoenix tersenyum " group ni ditubuhkan untuk membalas dendam. dendam yang tertangguh." j-hope mengnagguk " dendam,dendam apa?" Phoenix yang taknak jawab soalan tu menghalakan pistu dan cuba untuk menembah j-hope, namun bergitu, 07 tang lame memerhatikan mereka,terlebih dahulu melepaskan tembakan yang tapat pada pisttul yang di pagang Phoenix dan membuatkan pembakan Phoenix tersasar. 07 lalu masuk ke dalam twmpat Viex Blue. Phoenix menepuk tangan " tak sangka Red Dragon bersatu dengan 07, serang !" arah Phoenix kepada anak buahnya, kesmua ahli viex Blue mengepung 07 dan j-hope. " baik kau jangan mulakan " j-hope memberi amaran, namun bergitu Phoenix mengabaikan amaran itu, member Viex Blue semakin dekat mengepung merakan, lalu 07 melepaskan tembakan ke atas, tak lama kemudia separuh daripada kumpulan Viex Blue menyarang antara satu sama lain. Phoenix terkejut. 07 yang tangkas kini berada di sebelah Phoenix. Phoniex tekejut. " jadi sekarang kau nak badi tahu kenapa kau dendam dan dengan siapa?" 07 bersuapa. Phoenix memandang anak buahnya yang berlawan antara satu sama lain. dan baru dia perasan separuh daripada mereka yang memulakan perlawanan memakai bandana yang berwaena merah yang disembunyikan. Phoenix menggem tangan nya.

" aku nk balas dendam kat kau 07 sebab kau musnakan group aku dan sebab kau buang aku daripada 07,hahaha aku 007. " Phoenix memandang 07 dengan pandangan yang tajam. " aku tahu " jawapan yang keluar daripada mulut 07 membuatkan Phoenix tekejut. " kau tak tahu kenapa aku hancurkan group kau? sebab Phoenix yang sebelum ni bunuh mak aku, so tak salah kalau aku bunuh Viex Blue yang lain." kini pandangan 07 lebih tajam daripada Phoenix. " Phoenix yang dulu bapak aku " marah Phoenix kini mencecah hadnya. " so kosong kosong lah, mak kau mati, bapak kau mati" Phoenix dan 07 memandang suara di sebelah mereka Red Slayer.kata -kata Red Slayer embuatkan mereka marah namun bergitu, betul juga kata-kata Red Slayer tersebut. " kalau kau ada problem dengan aku kenapa kau target yang lain" soalan daripada 07 membuatkan lidah phoenix terkelu. " se..seb..sebab a...aku nak cari identiti kau 07." 07 tersenyum. " sekarang aku ada depan mata kau, apa kau nak buat?" 07 mrnyoal Phoenix lagi. Phoenix menundekkan kepalanya. hati Phoenix berbicara * aku tak nak kalah, bukan sekarang.* Phoenix cuba untuk menumbuk 07, namun 07 lebih pantas. " kau tahu yang kau tak kan menang, sebab kau tak sepantan bapak kau dan kau tak pandai dalam mempertahankan diri," kata-kata 07 membuatkan Phoenix tersentuh.

" nampaknya korang berdua kene selesaikan hai ni sendiri, Red Dragon takkan masuk campur." kata Red Slayer , kemudian  Red Dragon beredar." 07 akan disband so 07 takkan wujud lepas ni. tiada perantaraan antara aku dan kau " kata 07 kemudian dia beredar. tinggallah Phoenix yang tercengang.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
93Hanafayana
sorry patutnya Phoenix bukan phoneix huhu sorry sorry T^T

Comments

You must be logged in to comment
lovely_syrena
#1
Chapter 8: Update soon.. Interesting duh