007

ZEROSEVEN

" phoenix, phoenix "

" phoenix "

tempat kumpul Viex Blue mula bising apabila melihat ketibaan leader mereka ' Poenix '" malam ni kita akan serang Red Dragon yang menghancurkan rancangan kta malam semalam, dan kita akan mintak maklumat tentang 07 daripada mereka "semua ahli Viex Blue bersorak mendangar perancangan ketua mereka. lalu mereka terus serbu tempat Red Dragon.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

- Red Slayer -

Red Slayer memandang fonnya yang berdering memandangkan meej masuk. lalu Red Slayer membaca esej tersebut.

from: 07
mesej: malam ni Phoenix dengan Viex Blue akan serang Red Dragon, so good luck

Red Slayer tersenyum . " malam i kita akan di serang dengan Viex Blue" mereka yang mendengar ketua mereka berbual mula berasa gerun, Viex Blue bukan lagi seperti dulu, kini mereka lebih teruk. " jadi kita buat serangan terlebih dahulu, supaya kita bukan di serang tapi menyerang " kata-kata itu menaikan semangat Red Dragon. " kita bahagi beberapa kumpulan, kumpulan jimin akan jaga bahagian kawasan utara. kumpulan j-hope selatan, V timur daan jin barat" kata-kata Red Slayer dipersetujui, namun jimin tidak, " dah tu sapa nk jaga sini. " Red Slayer tersenyum.

" kita biarkan pihak lawan masuk, kemudian kita bertindak. kat sini jangan risau, bertindak segera " lalu kesemua kumpulan bertindak. Red Slayer hanya menunggu ketibaan Phoenix. Red Dragon memakai topeng itam Half Muka. tak lama kemudian kumpulan Viex Blue srbu masuk. namun bergitu mereka di gemparkan dengan keadaan yang sunyi. Phoenix berdepan dengan Red Slayear. " yo ho ho. sorry about yesterday," Red Slayer memulakan perbicaraan. 

 Phoenix yang berpakaian biru dengan topeng burungwarna biru ke unguan mula berbicara " pasal semalam huh, SERANG!! " Phoenix menyuruh anak buahnya serang, namun begitu hanya beberapa orang sahaja yang mara. Phoenix kemudian memandang belakang dan melihat Red Dragon sudahpu mengatasi ahli Viex Blue yang lain.Red Slayer lalu membuka langkah dengan menyarang Phoenix " kau terlalu terbuka " Red Slayer senyum sinis. Phoenix tepaksa mengambil langkah berundur, ahli Viex Blue yang lain dalam tawanan. Red Slayer kemudian memandang ke atas bumbung pada banggunan sebelah, lalu Red Slayer melambaikan tangan , 07 menyahut tengan anggukan lalu beredar daripada situ.

" kenapa kita tak follw 07" soalan itu datang daripada jin

" sebab 07 tolong kita. hahahaha... tak  sebab 07 pay back " Red Slayer tersenyum. namun bergitu takde sesiapa yang faham apa yang dimaksudkan Red Slayer.

=========================================================================================================================

Phoenix megenggam tangan nya dan melihat anak buahnya semakin berkurang " tak guna Red Slayer, " Phoenix menggam tangannya yang sakit akibat tendangan Red Slayear.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

======================================================================================================================

- besoknya di sekolah -

" aku dengar kumpulan Viex Blue dah dituburkan semula"

" kumpulan tu beru tubukan dan dah kene tangkap ngan polis malam semalam"

" ye ke"

jungkook tersenyum mendengar perbualan para pelajar. kumpulan Red Dragon mengikat dan meletak ahli kumpulan Viex Blue yang ditahan diletak di depan balai polis dengan nota 

                    Viex Blue di sssiiinnniii!!!~

jungkook yang ternampak yein dan yuri pergi ke arah mereka berdua " yo ho ho! eh eh yang kau ni dah kenapa, bebalut bagai tangan " soal jungkook denga berpura-pura tidak mengetahui apa yang berlaku.

"  TAK DE PAPE " jelas yuri menyabut perkataan tersebut

" dah dah jom, kelas dah nk mula dah," yein mengajak mereka masuk ke kelas

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
93Hanafayana
sorry patutnya Phoenix bukan phoneix huhu sorry sorry T^T

Comments

You must be logged in to comment
lovely_syrena
#1
Chapter 8: Update soon.. Interesting duh