Psycho Girl 정신 여자

Lie 거짓말

“Argghh”

Aku mengerang kesakitan apabila kaki aku yang terseliuh akibat kejadian semalam itu seliuh lagi untuk kali kedua.Dahlah semangat je aku nak otw ke sekolah.

Gadis yang  terlanggar aku tadi kelihat gelabah lalu cuba untuk membantuku namun ego amat tinggi dan tanganya ku tepis.

“Woi,buta ke?!” tengking ku.Dia kelihat terkejut dan pada masa yang sama juga kelihat takut.

“Maafkan saya.Saya tak nampak awak tadi” ucapnya sungguh-sungguh.Matanya yang bulat itu meyebabkan wajahnya kelihatan lebih innocent.Aku menjelingnya lalu cuba untuk berdiri.Gagal.Ku ketap bibir ku menahan sakitnya.

Gadis ‘buta’yang ajet innocent itu dari tadi memerhatikan gerak-geri ku lantas membantu ku untuk berdiri.Tanganku diletakanpada bahunya untuk memapah dan menyokong ku.

“Jangan degil sangat.Kang aku tinggalkan kau seorang-seorang kat sini baru kau tau” bebel gadis itu.Aku mengerutkan keningku.Hell no.Siapa dia yang berani nak ugut aku ni.

“Blah lah.Aku boleh jalan sendiri” Aku menarik kasar tangan ku dari bahunya lalu terus terpinjat-pinjat berjalan meninggalkannya.

“Orang ikhlas nak tolong dia lak tolak” omelan gadis itu dapat kudengar namun kehiraukan.Semak.

.

“Annyeonghaseyo,Yuna imnida!” Kedengaran suara seorang gadis memerkenalkan diri diikuti tepukan gemuruh dari pelajar-pelajar kelas aku.Disebabkan mood nak tidur aku masih aktif,aku pun mengendahkan bunyi-bunyi itu lalu menyambung untuk tidur.

“HAI!”

Terkejut nak mampus.Selama 3 tahun aku sekolah kat sini takda seorang pelajar pun yang berani nak bangunkan aku.Dengan perasaan yang amat marah aku mengangkat kepala ku memandang manusia yang duduk disebelah ku dengan pandangan yang tajam.

“Hai kita jumpa lagi!” GADIS BUTA TU LAGI?  Dia melambai-lambaikan tangannya kearah kudengan senyuman yang manis.

“Tak sangka kita sekelas” ucapnya lagi.Aku masih menoleh kearahnya dengan wajah yang tidak berpuas hati.Namun dia seperti tidak menghiraukan ku dan terus mengeluarkan suara.

“Saya Kim Yuna!Awak?Oh,Min Yoongi?” Lantas aku mengerut dahi ku apabila gadis pelik disebelah ku ini tidak berhenti mengeluarkan bunyi.Sempat juga dia mengecam tanda namaku.

“Mana buku kimia awak?Saya belum dapat buku lagi jadi kita share” ucapanya sambil memandang jam.

“Subjek kimia dah nak start ni,awak belum keluarkan buku lagi?” sambungkan  dengan  wajah innocentnya yang tak boleh blah.

Aku yang dari tadi memerhatinya dengan pelik hanya mampu mengeleng-geleng kepala.

“Oh btw kaki awak ok ke?” tanyanya lagi.Aku malas hendak menghiraukannya lalu menyambung masa tidurku.

Baru je nak letak kepala kat meja,dia  menjerit.

“Yahh!”

Aku mengangkat kepala ku terkejut.

“Wae?” jerit ku juga.Wajahnya sukar untuk ku jelaskan.Aku memandangnya dengan tajam.

“Ke..kepala awak ada cicak. . “ balasnya perlahan.

Ci..cak? Dia kata ci..cak..??!

“Argghhh!!” lantas aku berdiri dan menyapu-yapu rambut ku menghalau cicak itu.

“HAHAHAHAHHA” budak yang bernama Yuna itu tadi ketawa terbahak-bahak melihat tindak balasku.Pelajar didalam kelas itu pula memandangku dengan pelik.

“April Fool” Dengan selamba badaknya dia menoleh kehadapan dan pura-pura seperti tiada apa yang  berlaku.Kemarahan aku tidak dapat dibendung lagi.

“YAH!” tengkingku dan secara kebetulan cikgu kimia masuk kelas.

“Kenapa Min Yoongi?” tanyanya.Yuna masih membuat muka selambanya.Aku menoleh kearahnya dan menoleh kearah  cikgu itu tadi.Dengan terpaksa dan cuba untuk menahan amarah ku , aku pun duduk.

Dia menulis lagak sepeti menulis nota lalu sambil menunjukan peace sign kearah ku.

“Heol” mata ku tebuntang luas dan aku sekali lagi cuba untuk mengawal perasaan aku lalu menyambung tidur selepas menjelingnya.

….

Subjek yang paling aku gemari? Rehat. Mengapa? Aku boleh tidur sepuas-puasnya tanpa gangguan siapapun terutama Cikgu Kim dan juga ‘teman’ barunya,Kim Yuna.Arrghh.Annoying.Tempat waktu rehat? Huh.. tak perlu tahu pun sebab semestinya korang tahu..rooftop  bahagian blok lama mana manusia-manusia penghuni-penghuni sekolah ni tak berani tak jejak.Kononnya berhantu.Karut.

 

Haa..segarnya udara kat sini.Dah mampu refresh otak beku aku.Angin kat sini juga seolah-olah membawa pergi sekali kerisauanku.Disebabkan itulah,tempat ini menjadi tumpuan utama ku.

Sedang asyik memerhati pemandangan dari atas, melihat setiap gerak  geri pelajar disitu.

Ketawa.Bergurau-senda.Bermain bersama kawan-kawan.Kawan? Aku tak pernah ada namanya kawan dari dulu.Aku…Cuma ingin menjauh dari mereka…lagipula itu membawa untung kepada mereka.Seorang anak gangster seperti aku tidak layak mempunyai kawan.Adapun,mereka akan dalam bahaya.Tch.Ada sahabat pun boleh rasa banyak tanggungjawab.Susah.


“ huh..” aku mengeluh berat.Tiba-tiba hati ku rasa perit.Megenang..ah..lupakan lah..perkara itu sudah lepas.Aku..tidak ingin memikir tragedy hitam itu.

Ku pejam erat mataku.Membuang tragedy 3 tahun lepas.Setelah merasa lega,aku membuka mataku dan…

 

“Kyaaa…Min Yoongi!!” aku mengerutkan keningku sekaligu megecilkan mata ku untuk melihat gerangkan siapakah yang memanggil ku dari bawah sana sambil melambai-lambai tanganya.

 

“Kim Yuna?” Dafuq.Gadis psyhco tu.Aku cuba menyembunyikan diri disebalik dinding dengan menunduk.Ah…macam mana  dia tahu aku ada kat tempat sunyi ni…

“Hi..Yoongi!” suara tu…! Automatic kepala ku memandang dihadapan.

“Kim Yuna???!” Gadis itu hanya tersenyum manis lalu duduk disebelah ku.

“Ah…leganya..kau tahu nama aku ehekkk” ucapnya.Aku hanya mengerut kening memerhatikannya.Entah..apa yang buat budak ni berazam semangat sangat nak cuba dekat dengan aku.

“Tak” jawab ku malas.Ku nampak dia tersengih mengejek kearah ku.

“Cis...tak sangka budak sebelah aku ni ego tinggi” Aku mejelingnya.Serious,rasa malas nak layan dia.

“Yah..apa kat bahu kau tu?” ujarnya Yuna.Matanya membesar seolah-olah nampak raksasa musuh si ultraman.

“A-apa?” tanya ku sedikit ragu.Takut juga kot-kot benda alah yang hinggap kat bahu sado aku ni.

“SERANGGA!” jeritnya.Apa lagi aku melompat ar.Terjerit-jerit.Serangga…benda yang paling aku trauma,paling aku fobia dimuka bumi ni.Kalau diberi pilihan sama ada bertarung dengan raksasa atau serangga.Aku lebih memilih raksasa.

Aku nampak Yuna gelakkan aku sambil tergolek-golek.Budak ni perempuan kelelaki?Tak takut ke baju kotor ke apa?Duh..jap..mana serangganya?

Aku melihat kebawah.Melihat kebahu ku lalu mencari serangga itu disekeliling ku.

“Mana benda cilaka tu?” tanya ku sambil mengerutkan  dahi.Aku berdiri siap memandang kiri kanan kot-kot dia serang  balik.

Yuna masih gelakkan aku sambil memegang perutnya.

“Yah..pabo!” ujarnya.Masih terdengar lagi sisa-sisa tawanya.Aku hanya memandangnya  sambil mencebik bibir.


“Takut  serangga rupanya.Muka je acah cool acah gentle manly gitu..tapi tak sangka hatinya berperwatakkan gadis.Aww..comel HAHAHA” Dia mengelap air matanya tawanya.Jap..dia tipu aku?

“YAH!KIM YUNA!!” Yuna nampak tergesa-gesa dengan mulutnya yang disumbat biskut serta tanganya memegang sekotak susu.Dia cuba melarikan diri apabila melihatku ingin mengejarnya.

“MIN YOONGI TAKUT SERANGGA!” Damn.This girl!Dia terjerit-jerit sambil berlari sekeliling kawasan roof top itu.Aku yang sudah keletihan mengejarnya duduk mencangkung sambil tercunggap-cunggap.Aku rasa Yuna sedar aku sudah tidak mengejarnya lalu melangkahkan kakinya kearah aku dengan wajahnya kelihatan juga.

Nampaknya Kim Yuna masih belum cukup makan garam dan tidak mengenali apa itu trick.Aku memegang tangannya eratnya sebagai tanda aku Berjaya menangkapnya.Dia agak terkejut.

“YAHH!!” Yuna meronta-ronta minta dilepaskan.Aku hanya berdiri tegak memandangnya dengan wajah-_-.Tidak lupa juga aku masih megenggam pergelangan tangannnya.

“Lepaskan or….” Aku menanti ugatan  yang bakal dikemukakannya.

“KORANG..MIN YOONGI TAKUT SERANGGA!!” serta merta aku menutup mulutnya.Dia yang boleh dikatakan ada otak kancil itu pun gigit tangan aku.

“MIN YOONGI TAKUT SERANG-“

“OK OK!AKU LEPAS” balas ku.Kelihatan senyumannya menyerlah.Gila kot kalau aku biarkan budak ni terjerit-jerit rahsia aku tu.Dah ar suara dia tu boleh jadi sampai kat telinga  budak-budak kat bawah.

“Yay!Aku menang!”jeritnya gembira.Aku hanya memandang kerek kearahnya.Walaupun dia terjerit-jerit kegembiraan macam tu,aku nampak muka dia penat.Lebih-lebih lagi bibirnya pucat.

Dia berhenti melompat-lompat lalu berjalan selamba melintasi aku.

“Jo ar balik kelas.Dah nak habis rehat ni” ucapnya seperti tiada apa-apa yang berlaku.Aku baru sahaja ingin melangkah kaki kearahnya yang membelakangi aku ,tiba-tiba terkejut apabila melihat Yuna rebah.Mujur aku sempat menyambutnya.

“YAH..YUNA!”

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
slntwrtr
euna tu yuna.

Comments

You must be logged in to comment
chuchutraintrain #1
HMMMMMMMMM
chuchutraintrain #2
HMMMMMMMMM
chuchutraintrain #3
HMMMMMMMMM
chuchutraintrain #4
HMMMMMMMMM
chuchutraintrain #5
HMMMMMMMMM
chuchutraintrain #6
HMMMMMMMMM
chuchutraintrain #7
HMMMMMMMMM
chuchutraintrain #8
HMMMMMMMMM
chuchutraintrain #9
HMMMMMMMMM
chuchutraintrain #10
HMMMMMMMMM