Sulk 실쭉하기

Lie 거짓말

Kelihatan seorang lelaki berpakaian serba  hitam memandang tajam kearahku.Pada tangan  kirinya mengenggam kasar baju seorang lagi lelaki  yang kelihatan lemah dengan muka yang berlumuran darah.Pada tangan kanan lelaki berpakaian hitam itu pula mengenggam sebilah pisau.Dan…

“Shhaakk”

Aku terbangun daripada mimpi ku.Mimpi itu..

“Yah!”

Aku memandang kearah bunyi itu.Dihadapan itu , Euna sedang duduk bersila diatas katil bilik rehat sekolah  itu dengan memncungkan mulutnya.Aku yang duduk disofa itu cuba merefresh kembali otakku.

Ahh..baru ingat..Euna pengsan pagi tadi.Aku telah bawa dia kat bilik rehat.

“Macam ni ke layan orang yang tengah sakit?” ujarnya.Aku memutarkan mataku.Mood  aku nak berbaik dengan dia tiba-tiba terkubur.

“Eh..kau balas cam tu  kat aku?” tanyanya lagi.Aku mengusutkan rambutku  dan menatap kerahnya.

“Habis tu kau nak  apa?” balasku.Dia menyilang tangannya sambil tersenyum puas.

“Kupas buah untuk aku.” Jawabnya singkat.Aku mengerut keningku.Biar betik budak ni.Ayah aku sakit pun aku tak kupuskan epal untuk dia.

“Mwoo..Pahal tengok aku macam tu.Buat ar” Aku menjeling tajam kearahnya sebagai tanda malas hendak melayan karenahnya.

Euna menjeling kembali kearah ku.Pada masa yang sama aku dapat melihat bahawa dia mencari helah lainnya.

“Auch..” dia memegang perutnya.Aku hanya memandangnya malas.

“Pe”

“Perut aku lapar..dia minta buah” Aku dah agak..Gadis itu memegang perutnya sambil mengelipkan matanya beberapa kali meminta perhatian.

“huh” Aku mengeluh lalu duduk disebelahnya.Epal yang  ku beli tadi ku keluarkan dari plastik dan ku turuti permintaanya yang mengidam sangat makan epal tu.

“Yeyy…Yoongi kupas buah untuk aku~~” soraknya ceria.Walaupun aku hanya memadangnya sekilas,aku namapak terpancar kegembiraan pada raut wajahnya.Tanpa sedar aku tersenyum sambil  mengupas epal itu.

“Min Yoongi” Aku menoleh kekanan dan..cukk..jari telunjuknya  terkena pada pipi ku.Dia membulatkan matanya seperti tidak melakukan kesalahan apa-apa.Aku seperti biasa melemparkan pandangan tajam kearahnya.

“Cuba senyum lagi..” Ini pertama kalinya aku melihat dia memohon pada kudengan wajah yang ikhlas.Aku terpaku.Jika diteliti betul-betul  , wajahnya begitu cantik.

“Pakk!”dia menepuk tangannya didepan wajahku.

“Yah..bila nak habis kupas tu” Aku cepat-cepat mengaru kepala ku lalu memberinya epal tersebut bulat-bulat tanpa dipotong.

“Macam tu kau hidang kat aku..hmm..takpa ar..aku terima dengan hati yang ikhlas dan tabah” jawabnya dalam nada hendak menyindirku.Epal yang tadinya ditanganku kini berada ditangannya.Digigitnya.Gigit dan gigit.Gelojohnya budakni.Aku hanya memerhatinya.

“Hmm…esok kita jalan-jalan nak?” tanyanya.

“Taknak”

“Alooooo” dia menunjuk muka comelnya lagi.

….

Aku berjalan dengan pantas.Euna yang dibelakang masih mengejarku.Dah seminggu dia berada kat sekolahni dan sudah seminggu aku kenal dia.Aku masih menunjukkan sifat dingin ku dan dia masih menunjuk sikapnya suka mengangguku.

“Plakkk”

“Auch” Aku mengusap kepala ku yang terasa dilastik dengan  batu kecil.Aku memusing badan ku kebelakang.

“Yahh!” jeritku kepadanya.Dia menunjukkan peace-signnya sambil tersenyum.Dia belari kearahku lalu memaut leherku.

“Kyaa…jom jalan sama-sama” ujarnya ceria.Aku terpaksa membongkok dan dia terpaksa meninggikan diri disebabknperbezaan  ketinggian kami.Walaupun..aku ni tak tinggi sangat sebenarnya.

“Taknak” balasku.Dia memadang ku geram.Lalu menyepak kakiku.

Damn.Sakit.Aku tertunduk memegang kakiku yang sakit.

“Yah pendek!” jerit Euna padaku.

“Mwooo” balas ku malas.

“Jinjja..” dia meninggalkan ku dengan jalan yang agak pantas.Sah dia tengah merajuk.

Dah 24 jam yang bermakna sehari dah Euna tak tegur aku.Walaupun duduk bersebelahan,dia tidak ganggu aku seperti selalu.Waktu rehat pula,dia completely tak ikut aku naik atas rooftop.Dia tak selalu ekori aku macam selalu dan aku pun  malas nak tegur dia.Well,bukankah tu bagus?Aku tak akan terima ganggu dari gadis psycho tu lagi.Aku menatap kearah epal yang terletak diatas meja belajarku.Ah..Euna lagi.Entah hari ni ,aku banyak fikir pasal dia.

 

“Kring kring”

Siapa pula yang call aku tengah malam ni?

Aku menantap skrin handphone ku.

‘Big Boss’

Dah kenapa pula ni?

..

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
slntwrtr
euna tu yuna.

Comments

You must be logged in to comment
chuchutraintrain #1
HMMMMMMMMM
chuchutraintrain #2
HMMMMMMMMM
chuchutraintrain #3
HMMMMMMMMM
chuchutraintrain #4
HMMMMMMMMM
chuchutraintrain #5
HMMMMMMMMM
chuchutraintrain #6
HMMMMMMMMM
chuchutraintrain #7
HMMMMMMMMM
chuchutraintrain #8
HMMMMMMMMM
chuchutraintrain #9
HMMMMMMMMM
chuchutraintrain #10
HMMMMMMMMM