Episod 5

Cinta Yang Tidak Pernah Padam
Please Subscribe to read the full chapter

Tak guna!! Benda ni tak patut berlaku.

Ughhhh!!

 

 

Segala peralatan di atas meja telah bertaburan ke lantai. Laila amat tertekan tatkala mendapati Ameer dan Naq semakin erat. Dia menjadi semakin tertekan sebaik sahaja melihat adegan romantis di Mom House sebentar tadi. Hatinya tidak tenteram..

 

"Benda ni tak patut berlaku.."

 

Laila bermudar-mudir. Fikirannya dari tadi ligat berputar mencari sesuatu yang mampu menenangkan hatinya. Seluruh tubuh Laila menggeletar dan wajahnya menjadi pucat. Dia begitu runsing. Lantas itu dia melabuhkan punggung di penjuru katil.

 

Kedua-dua kakinya dilipat dan didekatkan pada dada. Laila memeluk kakinya itu. Memeluk seluruh tubuhnya. Matanya terpanah pada sebuah buku. Buku itu pula terkuak hingga mempamerkan gambar Ameer.

 

"Ameer..."

Air mata Laila mengalir sebaik sahaja nama itu terpancul dari bibirnya. Deras air mata tersebut mengalir. Bagaikan pula terdapat sebilah mata pisau yang tajam telah menghiris hatinya seperti menghiris daging lembu untuk disalai.

 

"Ameer.. Kenapa kau memilih Naq? Kenapa bukan aku?" Soal Laila bersendirian. Renungan Laila tidak lekang dari gambar Ameer. Dia memeluk tubuhnya dengan lebih erat hingga tiada sedikit ruangan antara tubuhnya dgn lutut.

 

Sesungguhnya tiada siapa yang tahu bahawa Laila mencintai Ameer dalam diam. Selama ini dia hanya menunjukkan lagak sebagai noona (kakak) kepada Ameer. Akan tetapi disebalik lagak itu, hatinya terpaut pada Ameer.

Laila sering mempergunakan Kim Ryeowook sebagai alasan untuk berbual dengan Ameer tetapi dia sering dikecewakan oleh lelaki itu. Ameer pasti akan menyeru Naq dan berkongsi cerita dengan Naq. Walaupun Laila yang mulakan topik terlebih dahulu namun, Naq lebih diberi perhatian. 

Hal ini telah menyebabkan Laila berasa tidak senang dengan kehadiran Naq. Dia mula menjadikan Naq sebagai saingan utama. Perasaan dengki terhadap Naq semakin membuak tambahan pula apabila Ameer sering menyebelahi Naq.

Dek tidak tahan melihat kebahagian Naq bersama Ameer, Laila mula memikirkan pelbagai rencana agar pasangan itu berjaya dipisahkan. Ameer pula akan menjadi miliknya.

 

 

Siap kau Naq.. Aku takkan biarkan kau bahagia dengan mudah! Aku

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
MoonLightLissa_
Thanks to all support from whos reading Cinta Yang Tidak Pernah Padam. We'll do our best for next chapter

Comments

You must be logged in to comment
Miss_dalnim
#1
Chapter 18: Maigaddd KyuYas makes me cringeee please no more kyuyas
dxlnim #2
Chapter 16: typo episod jadi epidod tu epic hahahahahaahahahah
lailalelus #3
Chapter 14: MIXED FEELING HAHAHA AWESOME GUYS KIPIDAD
DetNaq
#4
Just subscribe xD will read it during the weekends ! Cool job authornim :p
HanisCho #5
Chapter 13: CEPAT LAH EPS 14 ISH TASHABAR NI
HanisCho #6
Chapter 11: Tahu tak hanis skip part kak amani dgn donghae
HanisCho #7
Chapter 10: Senang2 je ameer ni percaya kan laila ish kesian naq
Miss_dalnim
#8
Chapter 12: (Padahal sekolah semua perempuan)
amanihae #9
Wahhh sweet sgt part flashback tu
OddyZhye
#10
Chapter 10: Wah senangnye Ameer tu percaye kan si Laila tu..ape dah Ameer ni..