Episod 15

Cinta Yang Tidak Pernah Padam
Please Subscribe to read the full chapter

 

Ameer duduk di hadapan Naq sambil memandang wajah gadis itu dgn penuh harapan. Naq pula mengalih pandangan pada telefon bimbit. Berpura-pura tidak mahu bertatapan mata dengan Ameer.

"Ada pesanan?"
Naq dan Ameer serentak memandang wajah pelayan yang sudah berdiri di tepi meja mereka.

"Ice Lemon Tea", ujar Naq dan Ameer serentak. Pelayan tersebut mencatat ke dalam buku memo.

Naq dan Ameer kini saling berpandangan. Tidak dijangka kedua-duanya membuat pesanan yang sama.

"Ada tambahan?" Soal pelayan itu lagi. Naq dan Ameer serentak membalas, "Tak".

Naq mengalih pandangan lgi. Sebenarnya ada sesuatu ingin dijelaskan pada Ameer tetapi dia gementar. Ameer juga ada sesuatu ingin disampaikan pada Naq. Risau naq tidak dapat menerima apa yg bakal terjadi. Kedua-duanya masih membisu. Masing-masing menanti siapa akan bersuara terlebih dahulu.

"Uh..uh thanks sbb awak still setuju nk jumpa saya. Saya tahu awak marah sgt kt saya even smpai sekarang saya x tahu sbb dia." Naq memulakan bicara.

 

Akhirnya ameer sudi dgn pertemuan ini. Dia ingin menjelaskan semua yg ameer mungkin tidak tahu mahupun salah faham. Dia ingin berbaik semula dgn tunang yg dicintainya itu.

 

"Enough la Naq. Saya taknak dgr apa2 lg. Cukup2 la awak tipu saya hidup-hidup. Saya x sanggup nk jd mangsa penipuan awak lg." Kata ameer. Matanya kuat menjeling Naq dihadapannya.

 

Naq terkejut mendengar kata-kata Ameer. Belum sempat naq berkata apa2, ameer meneruskan niatnya. "Saya x sanggup lg jd your so-called-tunang. Mulai sekarang kita xde apa2 hubungan. Kita putus dan saya taknak tngok lg muka awk." Oleh itu, ameer terus berlalu pergi selepas meninggalkan duit atas meja. Ditinggalkannya naq begitu sahaja. Naq hanya diam terpaku. Jika pesakit jantung mendengar kata2 ameer td, pasti boleh meninggal akibat terkejut yg melampau.

 

 

Selang beberapa hari Ryeowook bertugas sbg DJ di Kiss The Radio, dia membuat keputusan untuk menceritakan perangai dan hal sebenar kepada Ameer kawan baik yang telah dianggap sebagai adik itu. Laila pula sibuk berhibur di kelab-kelab malam dan menghabiskan duitnya. Dia juga tidak lupa untuk merancang plan jahat terbaru untuk mendapatkan Ameer. Kadang-kadang ada juga dia keluar dengan Amirul hakim. Bukan dia nak sangat tetapi Amirul Hakim yang beria mengajaknya. Apa lagi naik perasan la minah psiko tu, perasan semua org tergila-gilakan dia. Tidak terlintas langsung di fikiran laila ttg rancangan wookie yg akan membocorkan rahsianya. Ini kerana dia sangat mempercayai Wookie yg berperwatakan baik & innocent. Itulah orang kata 'Dont Judge A Book By Its Cover.'

 

 

Hujan lebat membasahi bumi dan guruh berdentum memecah kesunyian malam. Ameer tidak berganjak biarpun kilat sambar menyambar hampir mengenai tubuhnya. Dia masih berdiri di hadapan apartment kediaman Naq. Sebaik sahaja wookie menceritakan segalanya kepada dia, ameer terus bergegas ke rumah naq. Dia sangat menyesal atas perbuatan dia yg telah memutuskan pertunangan mereka tempoh hari. Dalam egonya masih lagi terselit rasa rindu. Ameer ingin bertemu Naq. Ingin menatapi senyuman Naq yg telah menguatkan dirinya saat dia sedang keresahan.

"Kak Naq, Ameer minta maaf. Tak sepatutnya Ameer meletak pelbagai kesalahan pada kak Naq. Ini semua salah Ameer sebenarnya kerana terlalu mengikut emosi".

Nafas Ameer tidak teratur. Terasa sempit di dalam dada hingga menyebabkan Ameer terjelupuk ke lantai. Tangan kanannya mengusap dada.

"Kak Naq.. Ameer nak jumpa kak Naq. Tolong balik sekarang. Ameer rin....." kata-kata Ameer tidak lepas diungkap dek dadanya kini semakin perit. Pandangan semakin kabur dan akhirnya dia tidak sedarkan diri.

Ada jari jemari bergerak dari dahi ke pipi Ameer. Sesekali terasa kuku yang dingin terkena pada jawline. Ameer masih memejam mata, menikmati belaian tersebut. Dingin tetapi selesa hingga membuatkan dirinya terasa seperti di awangan. Selain itu, ada hembusan nafas ke telingannya.

"Ameer"

Ada pula suara yang menyeru namanya. Ameer mengerut dahi. Suara itu sangat dikenali olehnya. Tanpa membuang masa, Ameer membuka mata seluas yang mampu.

"Kak Laila?!" Ameer menepis tangan Laila yang sedang berehat pada bahunya. Ameer tunjuk reaksi yang tidak selesa.
"Ameer tiba-tiba menjerit ni kenapa?" Soal Laila sebaik saja matanya bertemu wajah Ameer yang pucat.
"Saya.. Terkejut", jawab Ameer. Peluh membasahi dahi. Jantungnya berdegup kencang. Sebentar tadi dia baru sahaja bermimpikan bahawa Naq membelainya namun setelah dia sedari bahawa Laila membelainya, perasaan Ameer bertukar jadi tidak senang.
"Apalah Ameer nak terkejut.. Akak

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
MoonLightLissa_
Thanks to all support from whos reading Cinta Yang Tidak Pernah Padam. We'll do our best for next chapter

Comments

You must be logged in to comment
Miss_dalnim
#1
Chapter 18: Maigaddd KyuYas makes me cringeee please no more kyuyas
dxlnim #2
Chapter 16: typo episod jadi epidod tu epic hahahahahaahahahah
lailalelus #3
Chapter 14: MIXED FEELING HAHAHA AWESOME GUYS KIPIDAD
DetNaq
#4
Just subscribe xD will read it during the weekends ! Cool job authornim :p
HanisCho #5
Chapter 13: CEPAT LAH EPS 14 ISH TASHABAR NI
HanisCho #6
Chapter 11: Tahu tak hanis skip part kak amani dgn donghae
HanisCho #7
Chapter 10: Senang2 je ameer ni percaya kan laila ish kesian naq
Miss_dalnim
#8
Chapter 12: (Padahal sekolah semua perempuan)
amanihae #9
Wahhh sweet sgt part flashback tu
OddyZhye
#10
Chapter 10: Wah senangnye Ameer tu percaye kan si Laila tu..ape dah Ameer ni..