Episod 18

Cinta Yang Tidak Pernah Padam
Please Subscribe to read the full chapter

Setelah lama tinggal di hospital akhirnya Ameer telah pulih sepenuhnya dan boleh kembali menjalani jadual hariannya seperti biasa. Di waktu pagi yang cukup indah pada musim bunga ini, Ameer menghabiskan masa hanya dengan bersiar-siar di sekitar taman sambil menghayati indahnya musim bunga. Walaupun di wajah kelihatan tenang tetapi di fikiran masih lagi memikirkan Naq. Lama dia tidak berjumpa gadis itu.

Tangan yang disimpan kemas di dalam poket kini dikeluatkan bersama seutas rantai. Pada rantai itu tergantung sebentuk cincin.


"Naq, sy rindu awak", ujar Ameer.

"Ameer"

Suatu suara manja menegur Ameer dari belakang. Cepat2 Ameer menyimpan semula rantai itu ke dalam poket seluar jeans. Ameer menoleh ke belakang.

 

"Nanie?" Ameer mengerutkan dahi untuk cuba ingat siap gadis kecil molek yang sedang tersenyum padanya. Gadis itu gelak kecil tatkala Ameer tidak dapat cam siapa dirinya.

"Ya, I'm Nanie your admirer~ ciaa ciaa..", balas gadis comel itu sambil membuat aegyo dan love shoot.

"Aku tgk kau dah berubah. Serius kau semakin cantik", Ameer memberi komen berbentuk pujian. Matanya juga tidak lupa meneliti Nanie dari wajah ke hujung jari kaki. Bergetar juga hati Ameer tambah pula suara gadis itu sungguh manja.

"Oh ya, bila kau ada kat sini? Bukankah kau belajar kat Australia sebelum ini?" Ameer membuka topik sehabis sahaja dia menatap wajah Nanie.

"Aku cuti sem so tujuan datang sini sebab nak melawat kakak sepupu", beritahu Nanie.

"Siapa kakak sepupu kau? Single lagi?" Tanya Ameer dgn penuh minat.

"Nama kakak sepupu aku tu ialah Husna Laila. Dia tak berapa sihat sejak beberapa bulan lalu", jawab Nanie. Kemudian Ameer menunjukkan reaksi terkejut. Dia memegang bahu Nanie.

Nanie ketika itu berasa satu aura yang aneh menyerbu hatinya.. Jantung berdegup luar biasa dan apabila Ameer mendekatkan muka hingga hidung mereka hampir bersentuhan, Nanie segera menolak Ameer.

"Saya tahu awak dah jatuh cinta pada saya tapi awak kena ingat kita ni muslim. Tak boleh berciuman jika tiada ikatan yang sah" kata Nanie dalam satu nafas.

"Bila masa aku nak cium kau? Aku cuma nak kaji je muka kau tu. Nampak mcm familiar dan rasanya kakak sepupu kau tu adalah org yg aku fikirkan", jelas Ameer sambil mengusap dagunya.

"Cis, mati2 aku ingat dia nk cium aku. Inilah playboy!" Getus Nanie di dalam hati.

 

Ameer dapat mengesyaki bahawa kakak sepupu Nanie adalah kak Laila yang sangat obses terhadapnya kerana nama Husna Laila itu sama seperti nama Laila mahalah wajah Nanie tidak jauh beza dengan Laila. Tekaan Ameer adalah betul apabila secara tidak sengaja dia terlihat gambar paparan pada skin telefon bimbit Nanie terdapat gambar Laila dan Nanie bersama. Nanie begitu sibuk melihat telefon bimbit seolah-olah sedang nantikan panggilan dari seseorang. Ameer teringin siasat mengenai Laila lantas itu dia pun berdehem agar Nanie kembali menumpukan perhatian padanya.

"Nanie, tadi kau kata kakak sepupu kau tak sihat? Sakit apa?" Soalan Ameer telah kembalikan semula pada perbualan mereka.

"Kak Laila hidapi menyakit Psychosomatic Disorder. Dia disahkan mengalami penyakit tu sebulan lepas putus tunang dan dia perlu jalani rawatan kalau tak jalani rawatan penyakit tu akan menyebabakan fizikal diri dia berubah dan mungkin juga dia akan cederakan diri sendiri. Dia pernah jalani terapi sebelum ini tetapi selepas saya kembali ke Australia, dia mula ponteng untuk jalani terapi yang sepatutnya. Kini dia asyik mengadu kepada saya bahawa dia rasa tidak tenang. Sering terganggu dengan bayangan bahawa dia akan selamanya kesunyian. Saya risau pada kak Laila maka saya mengambil keputusan untuk melawat dia", Nanie menjelaskan kepada Ameer serba sedikit mengenai penyakit Laila serta tujuan dia melawat kakak sepupunya itu.

"No wonder kak Laila nampak mcm bermasalah dan nampak sedikit kemurungan", bisik Ameer di dalam hati.

"Kak Laila pernah bertunang?" Soal Ameer lagi. Banyak perkara yang dia ingin tahu kerana dia juga mengesyaki sesuatu tidak kena pada Laila. Terutama sekali apabila Laila cuba memutuskan hubungan dia dengan Naq.

"Ya tetapi setahun lalu mereka berpisah. Kak Laila ditunangkan dengan seorang pensyarah yang mengajar di Seoul University. Seingat saya nama dia.. Hmmm....Choi Seungchul. Ya, Seungchul"

"Choi Seungchul? Macam kenal je nama tu.. Pensyarah tu bergaya ala model dan berwajah tampan?" Sekali lagi Ameer cuba membuat mengecaman terhadap hint yang disampai oleh Nanie.

"Tepat sekali! Pensyarah tu memang bergaya. Bergaya dar-"

Belum sempat Nanie habiskan ayat, Ameer telah menyambung dengan ayatnya sendiri.

"Lebih daripada kau"

"Pftt... @#$!&**" Nanie mengeluarkan kata2 kesat tanpa sengaja. Maklumlah perempuan mana tak sakit hati bila ada orang bandingkan dirinya dengan orang lain.. Lebih lagi apabila perempuan itu tahu ada lelaki yang lebih diva darinya 😂

 

Ameer hanya gelak besar. Suka betul dia menyakat Nanie dengan cara itu. Dari dulu lagi Ameer dah tahu bahawa Nanie cukup pantang jika ada orang kata dirinya kurang cantik. Nanie memberi muncung yang panjang. Dia merajuk pada Ameer.

"Alaa aku gurau je. Dah tak payah merajuk", ujar Ameer lalu mengusap kepala Nanie seperti mengusap anak kucing.

 

Nanie kembali tenang. Hatinya girang dipenuhi bunga-bunga cinta. Ameer sentiasa menjadi pujaan hatinya. Walaupun 3 tahun Nanie bermastautin di Australia, dia tidak pernah lupa Ameer. Dia tahu Ameer telah mempunyai kekasih tetapi dia masih mengakui dirinya adalah peminat Ameer namun tidak seteruk Laila. Laila sudah terlalu obses mencintai Ameer hingga boleh merosakkan jiwa sendiri.

 

"Ameer, aku minta diri dulu. Sebenarnya aku ada appointment de

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
MoonLightLissa_
Thanks to all support from whos reading Cinta Yang Tidak Pernah Padam. We'll do our best for next chapter

Comments

You must be logged in to comment
Miss_dalnim
#1
Chapter 18: Maigaddd KyuYas makes me cringeee please no more kyuyas
dxlnim #2
Chapter 16: typo episod jadi epidod tu epic hahahahahaahahahah
lailalelus #3
Chapter 14: MIXED FEELING HAHAHA AWESOME GUYS KIPIDAD
DetNaq
#4
Just subscribe xD will read it during the weekends ! Cool job authornim :p
HanisCho #5
Chapter 13: CEPAT LAH EPS 14 ISH TASHABAR NI
HanisCho #6
Chapter 11: Tahu tak hanis skip part kak amani dgn donghae
HanisCho #7
Chapter 10: Senang2 je ameer ni percaya kan laila ish kesian naq
Miss_dalnim
#8
Chapter 12: (Padahal sekolah semua perempuan)
amanihae #9
Wahhh sweet sgt part flashback tu
OddyZhye
#10
Chapter 10: Wah senangnye Ameer tu percaye kan si Laila tu..ape dah Ameer ni..