Chapter 2

The Pretty Boy
Please Subscribe to read the full chapter

Eunha berdiri kaku di hadapan yang berdiri megah itu. Matanya tertancap pada tulisan yang berkaca. 'ARMY High School'. Eunha mengeluh perlahan. Adakah betul tindakan ini? Pening kepala Eunha dibuatnya. Fikirannya mengimbas kembali kata-katanya dengan kata-kata abangnya.

 

FLASHBACK.....

"Macam mana Eunha? Boleh tolong oppa? Eunha sayang oppa kan?" tanya Jun dengan bersungguh-sunggu. Dia berharap adiknya bersetuju dengan rancangannya.

"Hmmm. Okey. Eunha setuju. Eunha kan sayang oppa. Lagipun Eunha malas nak pergi sekolah. Tapi oppa, Eunha ada syarat sebelum setuju rancangan oppa ni."

"Apa? Oppa akan turutkan jika mampu?"

"Eunha tak nak potong rambut ni. Eunha sayang rambut ni. Eunha jaga tau. Eunha nak oppa carikan rambut palsu untuk Eunha. Boleh? Tak banyak pun syarat Eunha," jawab Eunha lalu mengusap rambutnya.

Jun tersenyum lalu mengangguk perlahan. Itu perkara senang sahaja. Dia akan meminta tolong dengan kawannya. Jun bersyukur mempunyai adik yang baik hati dan sanggup menjadi lelaki demi abangnya walaupun akan ada risiko.

 

 

Lamunan Eunha terhenti tatkala terkejut kerana ada seseorang telah memeluknya dari belakang. Membulat mata Eunha. Dia terkaku sekejap.

"Jun! Kau cakap semalam, yang kau tak datang sekolah hari ini. Rupanya kau datang pula. Tipu je kau ni." 

Eunha ketawa perlahan selepas mendengar suara itu. Dia cukup kenal suara itu. Siapa lagi kalau bukan kawan abangnya.

"J-Hope oppa! Ini Eunha lah. Bukan Jun oppa," cakap Eunha lalu memusingkan kepalanya menghadap muka J-Hope.

Membulat mata J-Hope. Dia tersalah orang. Memang sebiji sama apabila melihat dari pandangan belakang. Dia terlupa tentang rancangan kawannya. Baru semalam kawannya memberitahu semuanya. Kenapalah boleh lupa? J-Hope menggaru kepalanya yang tidak gatal itu. Matanya melihat sekelilingnya. Nanti ada orang mendengar perbualan mereka berdua.

"Sekarang ni, Eunha ikut oppa masuk ke kelas. Belajar macam biasa

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Buddyaroha
#1
authornim keep writing..
i love your fanfic. hwaiting!
srisabrina
#2
Chapter 1: Wah wah..fanfic baru!Daebak!Palli update authornim..Btw igt saya lagi tak?Ahaha..
Iamneversure #3
Oh my eunkook~~ first time nak try yang malay punyer since I'm a btsxgfriend trashh, haha. Update kay authornim! have fun in writing! Fightingg!
girly_
#4
Wah! Bts! Saya suka, saya suka!
eh? Ada sana dari twice? Uu~ interesting
girly_
#5
Wah! Bts! Saya suka, saya suka!
eh? Ada sana dari twice? Uu~ interesting