Chapter 5

The Pretty Boy
Please Subscribe to read the full chapter

Membulat mata Eunha melihat Jungkook di hadapannya. 

"Kau lagi!" marah Jugkook. Dia terserempak lagi dengan perempuan ini lagi.

Eunha terdiam kerana dia terkejut. Dia baru teringat Jungkook tinggal di persekitaran sini. 'Dia tak mungkin kenal aku kan? Mesti dia kenal aku masa jumpa dekat hospital. Tak mungkin dia kenal aku dekat sekolah' bisik Eunha.

"Woi! Kau dengar aku tak?! Ke pekak?" marah Jungkook lagi. Dah kenapa perempuan ni? Muka pucat betul. Macam lepas nampak hantu je. Dia tak ingat aku ke?

Lamunan Eunha terhenti. "Eh, sorry! saya minta maaf. Salah saya berhenti tengah-tengah jalan." Aku terpaksa berpura-pura tak ingat, bisik Eunha.

Terangkat kening Jungkook sebelah. Tak akanlah dia tak ingat aku? Aku yakin dia perempuan yang aku langgar masa kat hospital. Aku tak pernah silap.

Eunha dengan segera beredar dari situ apabila melihat Jungkook mendiamkan diri sahaja.

"Tunggu," jerit Jungkook apabila melihat Eunha cuba untuk melarikan diri dari situ.

Eunha mencebik. Dah kenapa dia ni?! Aduh, aku nak lari dari sini! Dia memusingkan badannya dengan perlahan-lahan. "Saya ok je. Tak ada luka pun. Lagipun saya ada hal ni. Jadi saya kena cepat ni".

"Kita pernah berjumpa ke? Muka kau familiar," tanya Jungkook. Dia pasti ini perempuan yang dia jumpa masa kat hospital.

"Eh, pernah ke? Saya tak pernah berjumpa dengan awak. Awak salah orang ni. Saya pergi dulu dan sorry sebab berhenti tengah jalan," tipu Eunha lalu berlari dari situ. 

"Hey!" jerit Jungkook tetapi Eunha sudah berlalu pergi. Aku yakin itu perempuan yang sama. Hey, Jungkook! Kau kenapa fikir pasal perempuan tu. Jungkook memegang dadanya. Jantungnya berdegup laju. Kenapa dengan aku ni? Jantung ni berdengup laju. Mungkin aku lepas berlari? Matanya melihat di hadapannya. Perempuan itu sudah hilang dari pandangannya.

 

Eunha berlari dengan pantas. Nasib baik dia tidak kenal aku. "Okey, dah sampailah rumah J-Hope oppa," ujarnya lalu menekan tombol loceng rumah. Dalam pantas J-Hope membuka pintu.

"Eunha, masuklah. Oppa awak dah sampai lamalah. Kami berdua tunggu awak je ni," pelawa J-Hope lalu membuka pagar untuk Eunha.

Eunha cuma tersenyum sahaja lalu masuk ke rumah. Kalau bukan sebab Jungkook tu, aku tak akan lambat sampailah kat rumah J-Hope oppa. Macam mana boleh terjumpa? Aku kena berhati-hatilah ni.

"Hah! Baru sampai adik comel oppa ni. Kenapa lama sangat bersenam?" tanya Jun apabila melihat adiknya.

"Terlupa tengok jam. Syok sangat bersenam. Cepatlah ajar Eunha," jawab Eunha lalu dia menarik tangan Jun.

Jun bangun. "Okey, oppa ajar Eunha sekarang. Jangan tarik tangan oppa kuat sangat. Oppa masih sakit lagi ni."

"Sorry oppa. So, kita nak belajar dekat mana? Kenapa oppa suruh Eunha datang rumah J-Hope oppa?" tanya Eunha. Pelik juga Eunha. Rumah nampak kecil sahaja.

"Hahaha. Oppa ada tempat belajar memanahlah dekat sini. Oppa awak selalu berlatih dekat sini," celah J-Hope. Eunha cuma mengangguk sahaja. "Okey, jom!"

 

Daebak! Itu jelah perkataan yang terkeluar di dalam kepala Eunha apabila melihat sekeliling tempat berlatih memanah. Di halaman belakang rumah J-Hope sangatlah luas dan cantik. Ada tiga papan panah disedi

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Buddyaroha
#1
authornim keep writing..
i love your fanfic. hwaiting!
srisabrina
#2
Chapter 1: Wah wah..fanfic baru!Daebak!Palli update authornim..Btw igt saya lagi tak?Ahaha..
Iamneversure #3
Oh my eunkook~~ first time nak try yang malay punyer since I'm a btsxgfriend trashh, haha. Update kay authornim! have fun in writing! Fightingg!
girly_
#4
Wah! Bts! Saya suka, saya suka!
eh? Ada sana dari twice? Uu~ interesting
girly_
#5
Wah! Bts! Saya suka, saya suka!
eh? Ada sana dari twice? Uu~ interesting