#ChapterSix

Angel With A Shotgun

 Aku membuka mata.Uh..Satu lagi hari yang perlu aku hadapi.Sekolah.Kelas tambahan.Mentang mentang lah aku nak Exam penting tahun ni.Aku gagahkan jua ke bilik air untuk mandi dan bersiap.

Hari ni tak ade ape yang menarik.Semalam aku buat ape ea?Oh...jap..Bidadari tu! Hari ni dia akan jumpa aku! Yea! Baik aku cepat cepat bersiap.

Rly.Cantik nama tuh.Dia cantik.Comel.Rambut dia hitam pekat.Pakai benie kan semalam? Mula mula memang aku tak nampak dia.Tapi,lepas dia tulis nama dia,aku terus nampak dia.Nampak macam dia cakap dengan seseorang.Aku nampak dia tapi sayangnya aku takbleh dengar suara dia.Aku sendiri pun tak tahu kenape.Tangan dia terketar ketar masa tulis kesemua jawapan yang aku minta.Comel.

Dia comel.Benie merah yang dia pakai semalam kena sangat dengan rambut dia yang panjang dan kerinting sikit bahagian hujung.Comel.Serius cantik.Dia pakai dress paras lutut warna coklat.Memang sesuai sangatlah.

Wajah dia.Hidung dia mancung.Bibir dia mungil dan merah pink.Mata diatak terlampau sepet tak terlampau besar.Wajah dia putih mulus.Dia lah ciptaan tuhan yang paling agung pernah aku nampak.

Dan yeah! Aku akan jumpa dia hari ni!

--

 "Rly! Bangun! Mandi! Sarap!"jerit satu suara halus yang masuk ke telingaku.Aku membuka mata.Rin rupanya.Aku tutp mata aku semula yang sememangnya membuatkan Rin menjerit lagi.

"Rly!!!!!!Bangun lah!!! Mandi cepat!!! Kau tak ingat ke kita ada perjumpaan dengan manusia tuh semalam,"ujar Rin.Aku bingkas bangun dan membuka mata.Oh tidak! Apa yang aku dah buat semalam!?

"Rin...apa kita dah buat semalam?"soalku.Rin duduk di sebelah ku.Dia memandang lantai.

"Kita...kita dah dedahkan rahsia kita sebagai Bidadari...Manusia tu..Manusia tuh dah tahu nama kau, Rly,"ujar Rin.Aku baring semula.Aku menutup telinga.

"Tak! Tak! Rin! Jangan cakap dengan aku yang aku dedahkan maklmat diri aku semalam!"pekikku.Aku memandang Rin.Rin mengangguk laju.

"Kau dedahkan nama penuh kau,umur,sekolah dan tempat tinggal kau,"ujar Rin lagi.Oh tidak!Aku bangun.

"Jadi...apa kita kene buat ni?"soalku kepada Rin.

"Nak atau tidak kita kene turn ke bumi hari ni untuk jumpa dengan manusia tu.Dan..pandai pandailah nanti kita berunding dengan dia,"cadang Rin.Aku sekadar mengangguk.

"Rin,cepat siap..Kita pergi saraf kat cafe lepas tuh turun ke bumi,"putusku.Rin sekadar mengangguk.Aku bingkas bangun,mencapai tuala yang tersadai di kerusi ,melangkah ke bilik air.

Reez.Sedap nama tu.Pemuda tu.Aura kesunyian dia kuat masa aku selamatkan dia.Dia sunyi.Nak atau tidak aku kene selamatkan dia sebelum perkara yang lebih berlaku.Muka dia bercahaya sebaik sahaja aku tulis nama aku kat sticker note tuh.

Tapi...dia nampak comel dan..okay aku ngaku dia kacak.Wajah dia putih bersih tiada sebarang jerawat.Hidung dia mancung.Mata dia sepet sikit tapi still comel.Rambut dia agak serabai tapi seperti yang aku cakapkan tadi,dia still comel.Dia pakai jaket hoodie warna biru gelap.Hoodie dia sarungkan.Headphone di telinga dia pasang.Aku tahu dia kesunyian.Aku mesti tolong dia.

 Bidadari kene tolong manusia yang kesunyian.Tolong sedaya upaya.Tolong mereka sehingga mereka rasa gembira dan bersemangat untuk hidup.Jangan biarkan keesunyian menguasai diri mereka.Jangan biarkan kegelapan menguasai diri mereka.Jangan biarkan datang menghasut mereka.

  adalah musuh kami.Mereka serupa syaitan cuma pangkat bawah sikit.Mereka juga terdiri darikalangan perempuan sahaja.Mereka jarang turun ke bumi.Kalau mereka turun ke bumi,kami Bidadari tak boleh turun ke bumi.Mereka kejam.Mereka juga diambil oleh gadis gadis yang kesunyian tapi yang punya hati yang kotor dan penuh dendam.Dulu,hati aku hampir berdendam tapi bila aku pikir balik,tiada guna berdendam. jahat,kejam,kotor,hina dan suka membunuh hati manusia.Mereka akan menghasut manusia sehingga menjadi sekejam kejam yang boleh.

 Kami Bidadari,perlu menghalang daripada menguasai bumi.Kami Bidadari,tidak boleh berjumpa dengan .Atau tak,peperangan antara Bidadari dan akan berlaku.Aku takut manusia tu,Reez,dihasut oleh .Dan aku harap langkah yang aku ambil untuk berjumpa dengan dia hari ni adalah lagkah yang terbaik dan selamat.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet