#ChapterThree

Angel With A Shotgun

 Kami terbang ke Mall.Setelah kaki kami mendarat,aku terus menuju kedai MR. D.I.Y.Aku suka kedai tuh.Hasil alattulis diorang best giler.Aku mencapai beberapa batang pen yang menarik hati.Rin muncul di sebelah ku secara tiba tiba.Aku mengerling ke arahnya.

"Taulah dah lepas Ujian Menghaibkan Diri,"sindirku.Sindir? Haha..perkara yang jarang dibuat oleh Bidadari.Rin hanya tersenyum.

"Rly,kau janganlah risau.Aku percaya kau dapat ghaibkan dengan cemerlangnya nanti,"ujarnya kepadaku.Kami para junior ada Ujian Menghaibkan Diri.Tahun lepas,semasa gred satu,aku gagal sebab aku masuk akademik semasa jiwa aku belum tenteram.Sekarang ni,Gred Dua.Aku akan cuba sedaya upaya aku!

"Yelah Rin.Dah.Kau nak beli ape?"ujarku.Dia sekadar menggeleng.Aku beratur dalam barisan Bidadari.Hurm..tak ramai yang nak beli barang D.I.Y.Tiba giliran aku,aku  meletakkan semua alatan yang aku nak beli.Aku lihat harga yang aku perlu adalah $12.99.Aku menaburkan sedikit serbuk Bidadari.Dalam membeli belah,Bidadari juga perlu beratur walaupun tidak akan dapat dilihat oleh Cashier.Masa tuh,Cashier akan sebut harga yang perlu kita bayar tanpa dia sedar.Pelanggan di belakang yang beratur tidak akan nampak apa apa dan seakan akan sibuk dengan perkara lain.Benda ini memang akan berlaku kalau aada Bidadari membeli belah.Mereka tidak akan ingat apa apa.

 Cara Bidadari membayar di bumi adalah dengan menaburkan serbuk Bidadari.Ianya adalah untuk keberkatan hidup dan keceriaan hidup.Serbuk ni berkesan mengikut level Bidadari.Kalau Bidadari dewasa memang berkesan.Tapi,kalau pelajar seperti kami,ada yang berkesan dan ada yang kurang berkesan.Setakat ini,serbuk aku berkesan.

Setelah menaburkan serbuk,aku mengambil kesemua alatan dan memasukkan nya dalam beg sandang tepiku.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet