#ChapterOne

Angel With A Shotgun

 "Rin.....Jom turun ke bumi? Aku bosan lah.."ujarku kepada rakan sebilikku,Kagamine Rin.Dia dari dunia Vocaloid.Dia juga dari kalangan gadis yang kesunyian.Hidup dia sunyi sejak kekasih dia,Kagamine Len,meninggal dalam satu kemalangan.Masa tuh semua kawan-kawan Vocaloid dia meninggal.Dia sorang aje yang hidup sebab masatuh,kawan kawan dia nak beli barang untuk sambut birthday dia.Hurm...sadis kan?

 Rin memandangku sambil tersenyum manis.Dia mendekatiku.

"Nak buat ape kat bumi?Kan kita boleh pergi jalan jalan kat sini,"ujarnya lembut.Aku mengeluh.Aku segera duduk.Dia memandangku.

"Rin..aku bosanlah..Jom cuci cuci mata ..Takkan lah kau nak terperap aje kat bilik? Tangan aku dah jemu asyik main gitar aje..Tak jemu ke dengar aku main gitar?"soalku.Dia mengeleng laju.

"Tak.Petikan gitar kau adalah muzik bagi telinga aku...Tapi..lagu yang kau selalu nyanyi tuh...Lagu yang selalu Len nyanyi untuk aku.."lirihnya perlahan.Aku terkedu.Alamak.Apa aku dah buat selama nie?!

"Rin!! Asal tak cakap dengan aku!?!"

"TakNak..Sebab kau nyanyi sedap,"pujinya.Aku mengeluh perlahan.

"Rin..Aku taknak jiwa kau terseksa.."

"Sokay lah.."ujarnya sambil tersenyum manis.Aku dapat lihat dengan jelas manik manik jernih menghiasi wajahnya yang mulus.Rambut kuning keemasannya aku serabaikan.Dia hanya ketawa.Aku sangat senang dengan dia.Dia baik.Comel.Selalu ingatkan aku perkara yang betul.

"So..Nak turun bumi tak?"soalku lagi.Kembali ke tujuan utama.Dia diam seketika sebelum mengangguk kata 'YA'.Aku memeluknya.

"YEAH!! Aku sayang kau,Rin!"ujarku.Dia membalas pelukanku.

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet