Chapter 9

It All Begin With Hallyuwood
Please Subscribe to read the full chapter

'BANG!' pintu kamar Taehyung yang dihempas kuat bagai nak lucut dibuatnya.Taehyung merebahkan dirinya ke atas katil empuknya yang bewarna biru tua.Dia mengeluh kuat sambil memejamkan matanya.'katok!' Telefonnya berbunyi menandakan mesej kakao yang baru masuk.Tidak lain dan tidak bukan,Jasmin yang menghantarnya.Mesej itu berbunyi 'Rumah abang Hoseok..'

Taehyung terus mencapai jacketnya lalu keluar daripada kamar.

     Kedengaran bunyi pintu dibuka.Taehyung memasuki rumah Hoseok yang gelap gelita."Hello!Woi,korang kat mana?Asal gelap ni?" Bebel Taehyung seorang diri.Tiba-tiba,kelihatan cahaya oren datang dari arah kanannya diringi nyanyian lagu 'Happy Birthday'.Lampu dibuka dan kelihatan Jasmin sedang memegang kek dengan lilin yang masih menyala,diiringi Hoseok,Jungkook dan Jimin.Mereka sama-sama menyanyikan lagu hari jadi buat Taehyung.Taehyung meniup lilin setelah nyanyian selesai.Dia tersenyum lebar sampai ke telinga."Selamat ulang tahun,Taetae!Semoga semakin kacak!" Jimin memberi ucapan sambil menepuk-nepuk bahu Taehyung yang lebih tinggi daripadanya."Hyung!Saengil chukhahae~" kata Jungkook dengan comel."Aigoo..comelnya budak ni" Taehyung mengusap kepala Jungkook."Saengil chukhahae~Mulakan hidup baru yang lebih baik ya.." Hoseok memberi kata-kata yang penuh 'hope'.Giliran Jasmin memberi ucapan."Taetae,awak buat dengan baik tadi..Teruskan usaha!Happy birthday!" Jasmin menunjukkan senyuman manisnya dengan mata bulan sabitnya yang bersinar."Wahh..Teharunya aku!Korang ni kawan aku yang paling baik lah!" Taehyung memaut leher Jimin yang bertubuh kecil.

________________________________________________________________

     Langit pada waktu malam yang dipenuhi bintang-bintang kelihata

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
vRon0920
#1
Chapter 12: Hai Adik!! Calon SPM eh tahun ni? All da best!!
*akan ada update x cerita ni walau dah 2 thn blalu? ^_^
Soolyn
#2
Chapter 12: tudia rahsia macam ada negara sendiri
AinUmairah #3
Chapter 12: Best nyeee... sambunglaaaa... lagi✌
jeonnamjoo
#4
lawanya poster!^^
amalinnasuha07 #5
Chapter 9: Palli update
markbam00 #6
Chapter 8: Palli update..citer ni sgt best..
hyemipark
#7
Chapter 7: Nyampah dgn Minji gediksss
Srsly ff ni mmng thorbaik gilee bhaii
PLEASE UPDATE SOON
FIGHTING!!!
FaSyazana
#8
Chapter 7: Apa yang dorang sembunyikan?? Is my Malay good? Lol I hope u can understand...I speak English at school mostly. Tolong update cepat! XD Cerita ni...interesting!
TheBammin
#9
please excuse any typos^^
i'm writing too fast