Chapter 10

It All Begin With Hallyuwood
Please Subscribe to read the full chapter

Taehyung membuka mata.Dia melindungi matanya dengan tangan kerana tidak dapat menahan cahaya silau matahari yang tertusuk pada matanya.Dia melihat sekeliling,Jasmin dan Hoseok sudah tiada.

Taehyung masuk ke dalam dan kedengaran suara Jasmin dan Hoseok sedang berbual di dapur."Awalnya korang bangun.." Taehyung menggaru kepalanya."Aku terjaga awal harini sebab Jasmin set alarm dia pukul 5.Korang semua tidur mati!" kata Hoseok sambil mengacau sup."Kau buat apa bangun awal-awal sangat?" Taehyung menarik kerusi lalu duduk."Solat subuh.." jawab Jasmin sambil memotong lobak merah dengan cermat."Kau tak reti potong laju-laju ke?" kata Taehyung sambil mendagu."Jangan banyak cakap lah!" Jasmin menghalakan pisau ke muka Taeyung seperti pembunuh.Taehyung mengangkat kedua belah tangannya seperti ditangkap polis."Tau takut~~hahah" Jasmin gelak jahat.

Kedengaran suara Jimin menguap.Mulutnya terbuka luas,sempat lalat masuk.Tangan Jungkook diletakkan di keliling bahu Jimin yang lebih kecil daripadanya.Matanya masih tertutup sedikit."Hey hey..korang jangan berani nak masuk dapur dengan muka busuk tu!Pergi basuh muka dan berus gigi dahulu!Kau pun Taehyung!" Hoseok mengarah seperti mak mak.Taehyung tersengih seperti kanak-kanak.

______________________________________________________

Mereka selesai membersihkan diri.Sarapan pagi yang membuatkan mereka terliur sudah terhidang di atas meja."Wah!Siapa masak ni?Jasmin ke hyung?!" Jimin kelihatan teruja."Mestilah Hoseok..Kalau aku masak korang dah lama mampus!" "Kau kena belajar dari hyung nii..Macam mana nak kawin kalau macam ni." Taehyung meletakkan tangannya pada bahu Hoseok.Hoseok membuka ikatan apron lalu menyangkutnya pada dinding dapur yang terdapat penyangkut padanya.Dia menarik kerusi yang berada di sebelah Jasmin lalu duduk.Tiba-tiba telefon Jasmin berbunyi menandakan mesej masuk.Jasmin membaca sepintas lalu mesej tersebut dan dia dapati ianya adalah mesej aneh yang dihantar oleh orang aneh.Hoseok curi-curi pandang ke arah telefon Jasmin namun dia tidak sempat mebaca.Jasmin cepat-cepat menyimpan telefonnya kedalam poket dan berpura-pura seperti tiada apa yang berlaku.

______________________________________________________

Di set,pengambaran berjalan dengan baik hinggalah Minji yang 'clueless' memberikan sebotol minuman kepada Jasmin.Jasmin tidak dapat berlakon dengan baik selepas itu.Dia kelihatan lemah seperti hendak pitam.Semua orang risau termasuk Minji dan kru-kru yang lain."Kau okey ke tak ni?" Taehyung memandang Jasmin dengan penuh kerisauan."Taehyung..Kalau aku k.o kat sini tolong jangan angkat aku ya?" Jasmin sempat mengingatkan Taehyung.Dia masih mencuba untuk tidak melanggar batas agama walaupun dalam keadaan yang kurang sihat."Apasal pulak?" tanya Taehyung."Lelaki tak boleh sentuh perempuan,ingat kan?" itulah kata-kata terakhir Jasmin sebelum dia pengsan di hadapan Taehyung.Tanpa mempedulikan peringatan Jasmin tadi,Taehyung tidak teragak-agak mendukung Jasmin ke keretanya.Mana tak cemburu si Minji yang turut menyaksikan kejadian yang seolah-olah babak romantik dalam filem.

"Aaaaiiissshhh!!Apa yang tak kena ni?Meong?!" Minji menghentak kaki mengalahkan gorilla.Manager lembabnya yang digelar Meong oleh Minji berlari cepat-cepat ke arahnya."Ada apa dalam air yang aku bagi kat dia tadi?Aku ambil air tu dari kau

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
vRon0920
#1
Chapter 12: Hai Adik!! Calon SPM eh tahun ni? All da best!!
*akan ada update x cerita ni walau dah 2 thn blalu? ^_^
Soolyn
#2
Chapter 12: tudia rahsia macam ada negara sendiri
AinUmairah #3
Chapter 12: Best nyeee... sambunglaaaa... lagi✌
jeonnamjoo
#4
lawanya poster!^^
amalinnasuha07 #5
Chapter 9: Palli update
markbam00 #6
Chapter 8: Palli update..citer ni sgt best..
hyemipark
#7
Chapter 7: Nyampah dgn Minji gediksss
Srsly ff ni mmng thorbaik gilee bhaii
PLEASE UPDATE SOON
FIGHTING!!!
FaSyazana
#8
Chapter 7: Apa yang dorang sembunyikan?? Is my Malay good? Lol I hope u can understand...I speak English at school mostly. Tolong update cepat! XD Cerita ni...interesting!
TheBammin
#9
please excuse any typos^^
i'm writing too fast