Chapter 3

It All Begin With Hallyuwood
Please Subscribe to read the full chapter

     Jasmin menunaikan solat subuh setelah masuh waktu.Setelah selesai solat,dia berdoa kepada Allah agar dia dapat berdepan dengan orang-orang yang terlibat dalam drama itu nanti.Dia takut kalau kalau mereka tak dapat menerimanya lebih lebih lagi dia seorang muslim.Jasmin berasa gementar sekali walaupun masih ada beberapa jam lagi sebelum perjumpaan.Dia takut dihina buat kali kedua.Dia juga takut kesabarannya hilang.Jasmin hanya mampu berdoa kepada tuhan agar Allah urusan hariannya bersama orang-orang di sini dimudahkan.Jasmin memakai pakaian yang kemas untuk ke perjumpaan.Dia berdiri di hadapan cermin sambil berkata pada diri sendiri "Kau boleh buat,Min!".Dia menghembuskan nafasnya dalam dalam.

     Encik Oh tiba di rumah Jasmin tepat pada masanya.Jasmin memasuki kereta Encik Oh dengan wajah yang ceria."Selamat pagi Mr.Oh!" ucap Jasmin.Encik Oh membalas dengan senyuman."Selamat pagi!Lega saya,awak nampak gembira harini."

Kemudian,dia menggerakkan keretanya menuju ke stesyen tv CBC.Semasa dalam perjalanan,dia sempat memberikan kata-kata semangat kepada Jasmin. "Ayah awak dah ceritakan segalanya dekat saya.Jasmin,ayah awak betul.Apa yang awak alami tak menggambarkan segalanya tentang kami di sini.Orang baik dan jahat ada di mana-mana saja.Kalau awak kami tak baik,saya pun sama lah.." "Eh,mana ada..Encik Oh ok jee.." Kata Jasmin.Dia berhenti berbicara buat seketika dan kemudian berkata-kata semula "Ya,ayah saya memang betul..Setelah saya pindah dekat rumah tu.Saya sedar orang dekat sini bukanlah kejam seperti yang saya sangkakan..Jiran saya tu baik sangat.Dia prihatin dan bertimbang rasa.Saya bersyukur dapat jiran macam dia." Encik Oh hanya membalas senyuman.Matanya tertumpu ke hadapan kerana fokus memandu

     Mereka tiba di stesyen tv tepat pada masanya.Encik Oh dan Jasmin terus menuju ke bilik mesyuarat.Jasmin gementar.Dia menggenggam dua belah tangannya dengan erat.Jasmin berasa semakin gementar apabila Encik Oh duduk di kerusi yang berjauhan.Wajah gementarnya jelas kelihatan.TaeHyung yang baru memasuki bilik itupun boleh tahu.TaeHyung betul-betul duduk di se

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
vRon0920
#1
Chapter 12: Hai Adik!! Calon SPM eh tahun ni? All da best!!
*akan ada update x cerita ni walau dah 2 thn blalu? ^_^
Soolyn
#2
Chapter 12: tudia rahsia macam ada negara sendiri
AinUmairah #3
Chapter 12: Best nyeee... sambunglaaaa... lagi✌
jeonnamjoo
#4
lawanya poster!^^
amalinnasuha07 #5
Chapter 9: Palli update
markbam00 #6
Chapter 8: Palli update..citer ni sgt best..
hyemipark
#7
Chapter 7: Nyampah dgn Minji gediksss
Srsly ff ni mmng thorbaik gilee bhaii
PLEASE UPDATE SOON
FIGHTING!!!
FaSyazana
#8
Chapter 7: Apa yang dorang sembunyikan?? Is my Malay good? Lol I hope u can understand...I speak English at school mostly. Tolong update cepat! XD Cerita ni...interesting!
TheBammin
#9
please excuse any typos^^
i'm writing too fast