Chapter 8

It All Begin With Hallyuwood
Please Subscribe to read the full chapter

     Hari yang mereka nanti-nantikan iaitu penggambaran drama episod pertama telah tiba.Jasmin dan Taehyung berasa sangat teruja.Taehyung mengambil kesempatan untuk membuat pertaruhan "Siapa buat paling teruk,belanja aiskrim!" "Aiskrim je?" balas Jasmin."Baru episod satu,buat apa lebih2!" kata Taehyung pula.

Pengarah Shin sedang menunggu pelakon-pelakon di set pengambaran sejak awal pagi tadi.Dia kelihatan comel dengan pakaian kasualnya yang serba merah itu,. "Selamat pagi!" Pengarah Shin melambai-lambai memanggil Jasmin dan Taehyung.Mereka tunduk sambil mengucapkan selamat pagi.Terasa janggal kerana Pengarah Shin yang menegur dahulu."Wah~Korang nampak ceria..Buat yang terbaik ya untuk harini.Hwaiting!"Pengarah Shin memberi kata-kata semangat."Hello!" Minji keluar daripada keretanya sambil melambaikan tangannya kepada mereka.Dia berlari sambil membuka cermin mata hitamnya ke arah Jasmin dan Taehyung.Dia menghulurkan tangannya untuk bersalam sambil berkata."Buat yang terbaik ya.." Jasmin membalas senyuman.Minji terus memandang ke arah Taehyung sambil berkata "Happy birthday!" Taehyung tersengih malu."Yakah?Harini hari jadi kau?Kenapa aku tak tahu pun?" Jasmin terkejut."Sebenarnya,aku pun lupa bila hari jadi aku.Minji wish tadi baru aku ingat." jelas Taehyung."Birthday aku pun mesti kau tak ingat." Minji menjeling Taehyung.Tiba-tiba seorang krew pengambaran datang memanggil Taehyung untuk memulakan pengambaran dengan segera.

     Minji mengambil kesempatan itu untuk bertanya kepada Jasmin."Kau suka Taehyung?" Jasmin ketawa mendengar soalan itu."Taehyung?Memang tak arr.." "Tapi Taehyung rapat dengan kau..Jarang tau nampak Taehyung rapat dengan perempuan." kata Minji sambil menyeluk tangannya ke dalam poket.Giliran Jasmin pula bertanya kepada Minji."Yakah?..Kau suka Taehyung kan?" "Dia jual mahal dengan aku..Takda chance!" Minji mencebikkan bibirnya."Try again.."Jasmin meletakkan tangannya ke bahu Minji.

______________________________________________________

     Penggambaran drama selesai dengan sempurna sekali.Mereka berkemas untuk pulang."Awak buat dengan baik sekali Jasmin.Korang semua pun!Teruskan macam ni sampai bila-bila ya..Saya harap tiada masalah yang menimpa kita di masa akan datang." PengarahShin memuji pelakon-pelakon serta memberi nasihat kepada mereka.

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
vRon0920
#1
Chapter 12: Hai Adik!! Calon SPM eh tahun ni? All da best!!
*akan ada update x cerita ni walau dah 2 thn blalu? ^_^
Soolyn
#2
Chapter 12: tudia rahsia macam ada negara sendiri
AinUmairah #3
Chapter 12: Best nyeee... sambunglaaaa... lagi✌
jeonnamjoo
#4
lawanya poster!^^
amalinnasuha07 #5
Chapter 9: Palli update
markbam00 #6
Chapter 8: Palli update..citer ni sgt best..
hyemipark
#7
Chapter 7: Nyampah dgn Minji gediksss
Srsly ff ni mmng thorbaik gilee bhaii
PLEASE UPDATE SOON
FIGHTING!!!
FaSyazana
#8
Chapter 7: Apa yang dorang sembunyikan?? Is my Malay good? Lol I hope u can understand...I speak English at school mostly. Tolong update cepat! XD Cerita ni...interesting!
TheBammin
#9
please excuse any typos^^
i'm writing too fast