Chapter 1

It All Begin With Hallyuwood
Please Subscribe to read the full chapter

    Jasmin berjalan dengan tenang menuju ke pejabat CEO Malik.En.Malik yang kelihatan teruja itu terus menerpa Jasmin sebaik sahaja dia memasuki pejabatnya.Jasmin terkejut lalu beristighfar "astaghfirullah!Mr.Malik?!What are you doing?"."Ok,ok..Cool Malik,cool.."Kata Encik Malik sebelum memberitahu Jasmin perkara yang mengembirakan hatinya itu."Jasmin,saya pasti awak tak akan menolak tawaran hebat ini."Kata Encik Malik.Jasmin mengangkat keningnya dan bertanya."kenapa?" "Ramai gadis-gadis di luar sana yang mencari peluang ini.Tambahan pula,ianya free!!"Kata Encik Malik dengan teruja.Jasmin turut teruja kerana mendengar perkataan 'free' yang keluar dari mulut Encik Malik.Encik Malik menyambung semula."Nurul Jasmin binti Kamaruddin,anda telah dipilih oleh pihak kami,TB Entertainment,untuk menyertai lakonan dalam drama terbaru di.....Korea!"

     Wajah Jasmin yang ceria tadi berubah menjadi tertanya-tanya "W-w-wait!What did you said earlier.K-K-Korea?Are you kidding me,Encik Malik?" kata Jasmin dengan marah.Encik Malik yang masih teruja mengangguk."Encik Malik!For your information,saya takkan ke sana semula.Setelah 3 tahun menanggung derita,dan 12 tahun meninggalkan negara tu,saya tak akan ke sana semula!" Encik Malik terkejut dengan kata-kata Jasmin yang tak disangka-sangka. "Jasmin,buat lawak ke?Mana boleh tolak tawaran ni!Kau ni kenapa?!" kata Encik Malik.Jasmin memberi penerangan."Mr.Malik,listen carefully.Saya,Nurul Jasmin binti Kamaruddin tak akan menjejakkan kaki di Korea semula setelah 3 tahun menetap di sana dan pernah dihina.Saya,terpaksa berhenti bertudung untuk menyenangkan pelbagai pihak.Sebagai umat Islam,saya cuba memaafkan mereka tapi tak boleh!Encik Malik faham sekarang?" Encik Malik speechless.Matanya terkelip-kelip memandang Jasmin.

     Encik Malik mula berbicara."Tapi Jasmin..awak kena faham.TB Entertainment ni cuma ada awak seorang sahaja yang fasih berbahasa Korea." Jasmin membantah. "Apa masalahnya?!TB Ent. tak mampu sangat ke nak ajar aritst dorang bahasa Korea?Encik,saya ni bertudung.Macam mana nak berlakon kat sana?" "Eh,awak dah salah faham ni..Sebenarnya drama tu memang memerlukan orang macam awak ni.Awak akan jumpa kawan-kawan yang dari luar macam awak dekat set nanti.Janganlah

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
vRon0920
#1
Chapter 12: Hai Adik!! Calon SPM eh tahun ni? All da best!!
*akan ada update x cerita ni walau dah 2 thn blalu? ^_^
Soolyn
#2
Chapter 12: tudia rahsia macam ada negara sendiri
AinUmairah #3
Chapter 12: Best nyeee... sambunglaaaa... lagi✌
jeonnamjoo
#4
lawanya poster!^^
amalinnasuha07 #5
Chapter 9: Palli update
markbam00 #6
Chapter 8: Palli update..citer ni sgt best..
hyemipark
#7
Chapter 7: Nyampah dgn Minji gediksss
Srsly ff ni mmng thorbaik gilee bhaii
PLEASE UPDATE SOON
FIGHTING!!!
FaSyazana
#8
Chapter 7: Apa yang dorang sembunyikan?? Is my Malay good? Lol I hope u can understand...I speak English at school mostly. Tolong update cepat! XD Cerita ni...interesting!
TheBammin
#9
please excuse any typos^^
i'm writing too fast