11 eomma jebal

Kata orang,CINTA IS NUKLEAR (HIATUS)

..............30 minit kemudian.................

"KIm Myungsoo dan Kim Min ah ape masalah awak berdua ni? eomma hantar korang ke asrama kenapa korang buat benda merapu ni?" Mrs Kim bertanya dengan nada yang tenang walhal hatinya masih terkejut lagi. Mereka bertiga berada di bilik kaunseling asrama dan hanya mereka bertiga di situ.

"eomma dengar penjelasan saya dahulu eomma jebal" Myungsoo merayu kepada eomma nya....Jika dilihat myungsoo kala itu.memang riak mukanya sedih sangat.

"ok, eomma benarkan kamu bagi penjelasan" akhirnya eomma diorang mengalah jugak

"eomma ingat tak masa kita pergi rawatan untuk myung dulu lepas peristiwa abang mati dulu? "  Min ah tertiba menyampuk

"ye kenapa?bukan myung suah sembuh ke? " eomma diorang semakin bingung. Min ah menarik ibunya keluar dari bilik kaunseling itu.

"sebernanya Myung tak sembuh lagi eomma.Kata doktor kena rahsiakan dari Myung dan jangan ingatkan dia. Mase itu eomma ngan appa kat oversea.Myung mungkin akan hilang ingatan kerna hentakan ketika Myung diculik dulu masih ada dan kata doktor Myung mungkin tak akan sembuh kecuali jika Myung betul2 dah sedar dan boleh terima seadanya...Myung pernah cakap nak daftar sebagai asrama puteri tapi Min ah tak bagi sebab dia laki eomma..jadi Min ah yang jadi galang gantinya eomma" selepas bercakap Min ah tarik nafas kerana terlampau panjang lebar dia terangkan.

Tak semena mena  dinding kaca Mrs Kim pecah.Eomma diorang menangis sepuas hati dan memeluk anak perempuannya dengan erat.Mrs kim bertanya soalan yg banyak jikalau ada pelajar lelaki yang cuba menganggu anaknya.Mr Kim agak lega kerana anak kembarnya mendapat ahli2 dorm yang baik.

'Baiklah eomma akan buat keputusan untuk benarkan kamu tinggal di asrama lelaki" Mrs KIm memberi keputusan setelah masuk semula ke dalam bilik

"yeahhh! eomma jinjja gomawoyo" Myungsoo an Min ah tersenyum kegembiraan

"nanti eomma akan cuba bersubahat dengan warden dan pengetua faham? jaga kelakuan kamu terutama kamu Min ah..eomma balik dulu" Riak wajah Mrs Kim kembali tenang

"Noona jom masuk kelas" Myungsoo memeluk bahu kakaknya dengan manja dengan seyuman yang senang.

..................................di dalam kelas............................

*peliklah diorang nie..tadi keluar kelas punya kecut muka..balik kelas terus happy...hebat2 * Seungri bermonolog sendirian sekali lagi

"seungri ya..arini teman saya ke perpustakaan jom" MIn ah mengajak dengan lembut

"yewlahh" ringkas sekali lagi...takpe MIn ah dah biase maa

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet