Chapter 04

I'm Married With That Kingka
Please Subscribe to read the full chapter

I'm Married With That Kingka : Chapter 04

 

"Apa maksud kau ?! " percakapan itu masih terngiang - ngiang di akalku. Mujurlah mereka tidak melakukan sebarang kes pada aku. Yalah, mereka itu kan terkenal dengan pembuli kejam. Nak percaya atau tak, itu hal korang. Mereka terus menghantar aku pulang ke rumah selepas itu. Gaun pengantin yang dibeli semalam masih terselamat di bonet kereta Chanyeol. Aku malas nak layan. Mungkin dia nak pakai kut. Whatever!

 

Sedar tak sedar , lusa adalah perkahwinan 'kitaorang' . Cepatnya masa berlalu , aku masih belum bersedia. Orang ramai di luar sibuk menguruskan hal perkahwinanku. Cuti diambil dalam masa 3 hari. Dewan yang ditempah sudah siap didekorasi oleh pekerja - pekerja ibuku. Semuanya sudah siap. Aku sahaja yang belum bersedia. Inai di tanganku masih belum kering semuanya. Sudah penat aku menunggu Inai di tanganku kering. Knock! Knock! Aku menoleh ke arah pintu dengan kening yang berjongket sebelah. Capang ?!

 

" Woi! Gaun kau tu ada kat luar. Mak kau nak tengok sangat kau pakai " ujarnya keras. Seperti satu amaran penjenayahan bagiku. Aku keluar dari pintu bilikku diikuti Chanyeol. Aku bersalam - salaman dengan Auntie Auntie yang sibuk dekorasi tuxedo dan gaun pengantin. Aku tersenyum palsu pada semua orang yang berada di situ. Wartawan yang tidak dijemput datang melulu ke arahku dan Chanyeol. Wae?! Chanyeol nak buat secara besar - besaran ke ?! Aish! Jinjja!

 

"Bakal bride-to-be ni bagaimana boleh kenal ya? Atau dipaksa? Dan potpetpotpet " tanya seorang wartawan yang bekerja di stesen TV. Aku hanya menundukkan mukaku malu. Semua jawapan diberi Chanyeol palsu. Kononnya berjumpa di tepi tasik lah sangat! Aku memandang ke arah ibuku. Dia membuat mimik muka seperti reda-je-lah . Okay aku terima keputusan yang aku bakal berkahwin dengan Chanyeol tapi kenapa bagitahu wartawan ?!

 

"Yah! Kenapa kau bagitahu wartawan tu hah?! " marahku. Dia buat tidak dengar sahaja. Dia ni macam teruja je nak kahwin. Chorong membawa 3 helai gaun. Ketiga- tiga helai itu dipakaiku lalu mendapat renspon yang sama sahaja pada Chanyeol iaitu 'Buruk'. Hish! Nak je aku hentam dia Capang ni! Dia mendail seseorang dan berlalu keluar dari rumahku. Hrm! Cakap ngan girlfriend lah tu. Aku tengok dia pakai tuxedo tu boleh tahan handsome tapi boleh pulak dia cakap aku buruk! Nak kena gunting jugaklah mulut dia tu!

 

 

 

Pintu dewan utama Royal Ballroom dibuka. Hari ni adalah hari perkahwinanku dan Chanyeol. Semua rakan bisnes Appa diundang. Serta artis artis Korea yang menyanyi sebagai cenderamata kepada pasangan bride-to-be macam aku. Aku terkaku seketika. Kakiku memaksa untuk kaku apabila melihat jumlah orang yang datang. Tahulah dewan tu besar. Flash kamera yang dari tadi tidak henti - henti menangkap gambar menyilaukanku.

 

Aku berjalan perlahan - lahan sambil kelopak mawar putih jatuh di atas. Lengan Appa di eratku. Aku sempat pandang sekeliling. Cantik sangat - sangat. Patutlah semalam Auntie - Auntie selalu mundar mandir balik rumah aku. Rupanya hias dewan. Chanyeol memandang ke arahku . Terasa macam Cinderella seketika. Bunyi piano dimainkan.

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
FairyAngel
Chapter 6 is coming! I'msoo sorry because late to update this story.. Someone, upvote please?

Comments

You must be logged in to comment
Blackrose31102 #1
Chapter 8: update please~~~I fall in love with this story
Blackrose31102 #2
Chapter 1: saya jarang bca ff malay...so sya harap ff ni best...;)
Eui-jin #3
Chapter 8: This story is really nice and funny. PLS UPDATE ASAP!!!
pikahbajet #4
Chapter 7: sape luhan. palli update.......
capati #5
Chapter 7: daebak best arr ff ni , author nim palli update sy nk tau sgt siapakah luhan pada hanri
sweet33 #6
Chapter 7: hahahahaha!! kelakarlah citer nie...best sngat citer nie..btw spe luhan tu?!...kene tungggu next chapter la jwbnye hohohoh..update soon awaa ^_^
Byun_Kyungmi
#7
Chapter 7: Wow.. Amazing ..I love your story..
Saya curious nih.. Sape Luhan?
Kalo ko ganggu hubungan Yeori..Nahas kau!!
Haha! Over LAH saya niiii
Hantuff #8
Chapter 6: update soon
ArmyGirls #9
Chapter 6: Funny story. Update cepat-cepat ~~!!