Chapter 03

I'm Married With That Kingka
Please Subscribe to read the full chapter

I'm Married With That Kingka : Chapter 03

 

"Hanri , dah bangun ?" tanya ibuku apabila aku turun ke bawah untuk bersarapan. Aku mengangguk kecil dan duduk di atas kerusi  berhadapan ibuku. Ibuku menggelengkan kepala melihat keadaanku. Mungkin kerana aku belum mandi. Tak apalah! Hari ni hari Sabtu, bukannya sekolah pun. Aku menterbalikkan pinggan yang sedia ada di meja makan dan mengambil spagheti yang lazat di hadapan kedua biji mataku.

 

"Hanri.. Hari ni ada nak pergi mana - mana tak?" soal ibuku menjongketkan keningnya. Aku berfikir sejenak . Hrmm , Takde kot . Aku menggelengkan kepalaku dan menyuapkan spagheti ke dalam mulutku. Bibirku yang comot dikesat dengan menggunakan sapu tangan yang tersedia di atas meja. " Kenapa Omma tanya? " soalku sambil minum air sirap di pagi buta ini. Best aper ! Sirap .. macam darah . HOHOHO~

 

"Tak de lah! Hari ni Omma nak suruh kamu pergi beli baju kahwin dengan Chanyeol " ujar ibuku berangan. Air sirap yang diminumku serta merta tersembur di tepat - tepat muka ibuku. Aku membulatkan mataku apabila melihat kejadian yang telah berlaku. Aku berlari meninggalkan air sirap itu dan masuk ke dalam bilikku. Pintu bilik dikunci . Mata dijengilkan.. Kalau bukan sebab Capang tu , mesti aku tak tersembur kat mak aku. Haish! Pembawa malang!

 

"Haish! Aku kena bersiap nih.. Mesti kena dengar bebelan daripada Capang tu" aku mengomel sendirian. Langkah untuk ke almari pakaian sengaja dilajukan. Pintu almari pakaian dibuka.. penuh dengan baju - baju yang belumku pakai . And yes, semuanya dari mak aku. Pakaian yang selalu aku pakai tiap hari tu buruk ke sampai kena pakai dress yang seperti perempuan - perempuan di luar sana.

 

Pilih punya pilih mata aku tertancap pada blouse merah yang labuh separa lutut, lengan pendek. Hrmm, pakai jelah.. Dah pukul 9 . 45 .. Dia mesej cakap nak datang pukul 10. 00.. Kena bersiap sekarang ni! Nanti tak pasal - pasal dia tempahkan aku tiket dengar ceramah dia tu. Aku mengambil baju tadi dan berlari anak menuju ke pintu bilik air. Ambil masa lama jugak laa nak mandi tu. But , it's okay. Mak aku mesti pelawa dia masuk rumah dulu. Macamlah aku tak kenal mak aku. Kalau tolak pelawaan mak aku tu, mesti mak aku kecewa dan batalkan perkahwinan ni.. HUhu! Seronoknya! 

 

Baju blouse disarungkan pada badanku. Bedak disapukan sedikit di mukaku walaupun tiada beza kerana muka sudah sedia kala putih. Maklumlah kena jaga imej depan Capang tu. Lip balm kegemaranku dicolet sedikit pada bibir mungilku. Hrm, perfect.. Tak perlulah mekap tebal macam badut tu. Tak penting untuk Si Capang bertelinga dua. Hoho! Nak pakai cermin mata ke tak eh? Kalau pakai nanti ibu marah. Kalau tak pakai nanti orang cam aku ni anak President Kwon. Hish! Serabut lah! arh! Tak payah pakai lah. 

 

"Eo? Hanri dah turun?" tanya ibuku ramah. Aku sedikit kecewa kerana Chanyeol tidak tolak pelawaan ibuku. Matanya sedikit membutang melihat jenis pemakaianku. Mungkin kerana berbeza di sekolah. Dia meminta diri dan me

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
FairyAngel
Chapter 6 is coming! I'msoo sorry because late to update this story.. Someone, upvote please?

Comments

You must be logged in to comment
Blackrose31102 #1
Chapter 8: update please~~~I fall in love with this story
Blackrose31102 #2
Chapter 1: saya jarang bca ff malay...so sya harap ff ni best...;)
Eui-jin #3
Chapter 8: This story is really nice and funny. PLS UPDATE ASAP!!!
pikahbajet #4
Chapter 7: sape luhan. palli update.......
capati #5
Chapter 7: daebak best arr ff ni , author nim palli update sy nk tau sgt siapakah luhan pada hanri
sweet33 #6
Chapter 7: hahahahaha!! kelakarlah citer nie...best sngat citer nie..btw spe luhan tu?!...kene tungggu next chapter la jwbnye hohohoh..update soon awaa ^_^
Byun_Kyungmi
#7
Chapter 7: Wow.. Amazing ..I love your story..
Saya curious nih.. Sape Luhan?
Kalo ko ganggu hubungan Yeori..Nahas kau!!
Haha! Over LAH saya niiii
Hantuff #8
Chapter 6: update soon
ArmyGirls #9
Chapter 6: Funny story. Update cepat-cepat ~~!!