~4~

the life of kim jaejoong

Hyunjoong menyaksikan persembahan bertenaga dari jyj. Dia mengerling ke arah dbsk bersedia untuk keluar membuat persembahan duet bersama jaejoong sebelum mereka mengambil alih pentas. Rehearsal berjalan dengan lancar. Hyunjoong berlalu dan mengambil tempat duduk di sebelah jessica. Jessica mengerling sebelum memberi tumpuan kepada duet antara jaejoong dan dbsk. Lagu terbaru ini benar-benar menarik. Lirik yang comel dan rentak tarian yang bersahaja. Jessica turut sama menyanyi.

 

Junsu dan yoochun menghampiri hyunjoong dan jessica. Mereka duduk di sebelah hyunjoong membiarkan tempat di sebelah jessica kosong. Mereka berempat memberi tumpuan kepada persembahan di atas pentas. Jaejoong sesekali menari bersama yunho dan changmin. Memang fanservice diberikan. Pastinya ramai fans yang sukakan tarian ini. Sesudah lagu duet itu tamat jaejoong turun dari pentas. Dia menuju ke arah jessica dan duduk di sebelahnya. 

 

"Sica ah tired" rengek jaejoong. Dia suka bermanja bersama jessica. Jessica mengesat peluh di dahi jaejoong sambil memuji lirik dan tarian duetnya. 

 

"Oppa ada schedule lagi ke" soal jessica.

 

"Wae? Nak makan sama ke" jaejoong menjeling ke arah jessica. Mata yang cantik itu ditenungnya.

 

"Nak ke" jessica membalas renungan jaejoong.

 

"Dorang ajak pergi kelab" jaejoong menunjuk ke arah hyunjoong, yoochun dan junsu.

 

"Nak join" soal jaejoong. Dia tidak kisah jika jessica mahu turut serta.

 

"I dont think so" jessica kemudiannya membisikkan sesuatu kepada jaejoong dan jaejoong mengangguk mendengarnya. Jaejoong mwmbuat tanda okay dengan jarinya. Jessica kemudiannya berlalu meninggalkan mereka. Dia masih ada schedule yang perlu dilakukan.

 

"Jae apasal you baik sangat dengan jessica. Bukan dia dah curang ke" soal hyunjoong tidak puas hati.

 

"You pasti ke dia curang. Entah-entah i ni yang curang" ujur jaejoong bersahaja.

 

"Hyung apa ni. Hyunjoong ah sica okay je dengan jae hyung so maybe diorang tak ada masalah pasal scandal tu. Rumor je" junsu seakan membela merpati sejoli itu. Dia mengerling ke arah jaejoong yang tersengih mendengar bicara junsu.

 

...............................................................

 

Heung soo memandang ke arah jacky kim yang berada di hadapannya. Jacky kim merupakan salah seorang designer yang popular dan berada di bawah syarikatnya. Semua rakyat korea tahu jacky kim menpunyai darah diraja. Malah jacky kim banyak menghadiri protocol diraja bersama tunangnya. Dan bagu heung soo jacky kim hanyalah seorang kawan bukannya ahli keluarga diraja yang dihormati ramai.

 

"So care to tell me about it. Kau tahu tak jessica dah ada scandal and kau nak dia jadi model baru kita" soal heung soo tidak percaya.

 

"Bukan dia seorang je pun kita ambil. Jaejoong pun kita gunakan juga. Design baru ni memang sesuai untuk mereka. Pasangan kekasih yang lalui banyak cabaran namun masih kekal sehingga kini" jacky kim cuba menyakinkan heung soo.

 

"Scandal tu macam mana pula. It will effect our brand"

 

"In a good way. Secara tak langsung kita tunjukkan mereka berdua masih bersama. Kita percaya dengan kuasa cinta mereka. Kita support diorang. It can give a good image of us"

 

"Macam mana kau tahu diorang still okay?" Soalan mengejutkan itu membuatkan jacky kim terdiam.

 

"Just know" perlahan suara itu mengaku. Jacky kim melarikan anak matanyA dari pandangan heung soo. 

 

"Apa-apa pun kita kena dapatkan permission dari share holder dulu" heung soo memberi kata putus. Jacky kim tersenyum senang mendengar kata-kata itu. Harap-harap idea itu diterima share holder.

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet