019

Evanesce (Sequel of Regret) - Hiatus
Please Subscribe to read the full chapter

“He’s okay. Cuma tekanan darah dia rendah sedikit. I guess we let him rest first and later we’ll do some examinations. Jadi, puan tak perlu risau.” Doktor yang bernama Yeongjun itu tersenyum kecil. Minha menghela nafas lega.

“Thanks doktor. Saya faham.” Doktor itu segera berlalu bersama-sama seorang jururawat. Seketika kemudian, handphone di tangannya bergetar. Minha segera keluar dari wad itu dan mencari tempat yang sesuai untuk menjawab panggilan tersebut.

“Hello, abang. Minha ni…”

 

“Kau tak perlu minta maaf pun, hyung.” Taehyung menyandarkan badannya pada kerusi dan merenung ke arah langit di atasnya. “Aku dah tak ingat pun pasal tu. Lagipun, bukannya kau sengaja kan?”

Baekhyun tersenyum tawar mendengar kata-kata adiknya. 

“Aku pun tak tahu kenapa tiba-tiba aku teringat pasal tu.” Baekhyun memeluk tubuhnya. Suasana di sekeliling mereka semakin kelam dan sejuk.

“You’re good at remembering bad memories.” Tiba-tiba Taehyung bersuara.

“Maksud kau?”

“Banyak lagi perkara lain yang kau boleh ingat, bukan yang itu.” Taehyung mengalihkan pandangan ke arah abangnya. Baekhyun memejamkan mata, cuba memikirkan sesuatu. Namun peristiwa kira-kira sebelas tahun lalu bermain dalam fikirannya.

“Maybe because… I was too scared at that time…”

 

-

“Tae, masuklah! Kan aku cakap jangan main kat luar. Nanti  mama marah aku, bukannya kau!” Baekhyun memanggil Taehyung yang bemain di halaman rumah.

“Ala, hyung. Sekejap je.” Baekhyun hanya menahan marah melihat Taehyung tidak mempedulikannya. Langit di atas kepalanya ditenung. Gelap.

“Tae! Kalau kau tak nak masuk, aku kunci pintu!” Namun Taehyung buat-buat tak dengar.

“Okay! Nak main kat luar sangat kan? Kau mainlah! Kalau sakit tanggung sendiri!” Baekhyun menutup sliding door di hadapannya lalu mengunci pintu tersebut. Taehyung hanya memerhatikan abangnya berlalu ke tingkat atas melalui kaca pintu. Satu keluhan dilepaskan. '

Baekhyun membuka buku latihan Bahasa Inggerisnya. Niatnya ingin menyiapkan beberapa kerja sekolah namun fokusnya hilang. Teringat semalam dirinya dimarahi Minha kerana membiarkan adiknya bermain di luar padahal cuaca di pertengahan Disember itu sudah mulai sejuk. Tapi… bukan salah aku pun. Bisiknya dalam hati.

Jam di atas mejanya ditenung seketika. 2 petang. Mama dan ayahnya masih belum pulang dari majlis perkahwinan rakan mereka. Baekhyun merenung kembali buku latihannya sebelum mencapai pensil yang berada beberapa sentimeter dari tangan kanannya.

'Nanti je la aku buka pintu tu. Biar dia tahu yang aku marah kat dia.' Baekhyun memulakan penulisannya.  Beberapa ketika kemudian, tanpa disedari dia terus terlelap. 

 

“Bila abang cerita balik peristiwa tu, baru saya teringat...” Minha menyelak rambut yang menutupi dahinya. “…tak sangka abang ingat lagi pasal tu.”

“Abang ingat, sebab abang yang pujuk dia.” Dyosang menghirup kopi yang ma

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
afrinasafwa_xx
#1
Chapter 22: when can you update this fanfics? im reallly wanna know the ending T_T
SeyoonExoBts #2
Chapter 22: woww daebak...tapikan apa yg terjadi kat kawan taehyung tu jimin dengan minwoo..
afrinasafwa_xx
#3
Chapter 22: bila nk update chapter baru?????? fighting!!!!!
afrinasfwa_ #4
Chapter 22: Keep update .x sabar nk tau sambunganny.caiyok!
Ayiepp
#5
Chapter 22: teruskan menulis...^^
parkyura98
#6
Chapter 21: Kenape sedih sgt ni... T^T
tyhah_nad #7
Chapter 21: Huaaaaa !! TT_TT apasal sedih sgtt ~.~
Jisya_Billah #8
authornim.. sedih arghh citer ni.. btw , daebak >.< hohohoh
Bts_vixx #9
Chapter 20: Huhuhu...Begitu sedihnya cerita ini.Taniah authornim,akhirnya saya menitiskan air mata....T_T
tyhah_nad #10
Chapter 20: Huaaaaa !! Kesian tae T.T