Meet again?!

All for you
Please Subscribe to read the full chapter

"Kak Hanna!Tolong Rahee!" jeritku dari dalam bilik.Suara aku yang sememangnya kuat kedengaran satu rumah.Kak Hanna yang sedang memasak di dapur terkocoh-kocoh mendapatkanku.

"Kenapa Rahee?" soalnya tergesa-gesa.

Sambil membuat peace no war,aku menunjuk ke arah katak di bawah katilku.Bagai nak tercabut jantungnya hanya sebab katak,kemain minah ni jerit satu rumah.

"Yah! Katak je kot.Terkejut kak Hanna.Nasib baik la aku tak tercampak kuali tadi, aigoo." Aku hanya tersenyum sumbing.Selepas Kak Hanna mengeluarkan katak dari bilikku,aku terus terlelap.

"Haih,tido pula budak ni." Hanna terus berlalu pergi.

 

"Rahee! Rahee! Cepatlah bangun! Dah pukul berapa ni! Bangun!!!" Dengan serta-merta aku terjaga dari tidur lenaku.Siapa yang berani ganggu tuan puteri ni tido hah! Aku mengeliat kecil.Jam loceng di sisiku dipandang sekilas.Mata aku membulat.

"Kak Hanna! Kenapa tak kejut!!!" Aku terus berlari masuk bilik air dan terus bersiap-siap.Hari first kot,takkan dah ada rekod jenayah.Aduhhh! Aku mengeluh kecil.

"Aku pula yang disalahkan.Budak ini! Ish!" bebel Hanna sendirian.

 

Tepat pukul 8 ,kami tiba di butik baju milik Datin? Aku sendiri tak tahu nama dia lagi.Ya, aku bukan contoh pekerja yang baik.

"Datin,ni lah pekerja baru yang saya cakap hari itu." Aku menghadiahkan senyuman manis lalu tunduk hormat.Datin turut membalas dengan senyuman.

"Anyeonghaseyo Datin.. Saya Park Rahee." ujar aku

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
HbHniKON
#1
Chapter 2: Wow jinjja daebak real heol