First meet

All for you
Please Subscribe to read the full chapter

Pantai yang terbentang luas dihadapannya dipandang sayu.Kejadian setahun lalu teringat kembali di fikirannya.Hari mereka sekeluarga dikejutkan dengan berita pemergian appa disebabkan appa keluar mencari ikan di laut demi keluarga di rumah ketika laut bergelora.Air matanya mengalir perlahan.Kehilangan bapanya seawal usianya amat sukar baginya.Kini,dia tinggal bersama ibu,kakak,abang dan adiknya.

"Unnie!" suara Jahee memanggil aku menyebabkan aku cepat-cepat mengesat air mata.Jahee berlari kearahku.Aku hanya menguntumkan senyuman kepadanya.Tak mahu Jahee lihat kesedihanku.

"Kenapa panggil unnie ni?" tanyaku.

"Omma panggil balik, dah senja ni."Aku mengangguk perlahan.Memang sudah hampir senja.Sejak petang tadi aku duduk di tepi pantai seperti selalu.Sebelum ini, aku akan menanti kepulangan appanya.Tapi sekarang hanya bayangan appa sering bermain di minda nya.

"Apa yang unnie menungkan tu?Jom lah balik." Jahee menarik tanganku.Sebelum beredar aku sekali lagi memandang laut. "Appa,esok Rahee datang balik."

 

"Rahee,sudahlah tu pergi pantai.Omma tahu kamu masih sedih tapi kalau kamu terus macam ni omma juga akan sedih.Omma tak larat,nak."Omma mengesat air matanya.Aku turut mengalirkan air matanya

"Omma." Aku terus memeluk omma.Aku tahu aku selalu buat omma menangis.Tapi hati aku yang paksa aku untuk ke pantai.Aku perlu lepaskan rindu ini.Dalam adik beradikku, aku paling rapat dengan appa.Kehilangan appa memberi impak besar kepadaku.

"Omma,mianhei.Jeongmal mianhei." Aku meleraikan pelukan.Wajah omma aku pandang sayu.Omma sudah hampir 50 tahun.

Aku bangun untuk masuk ke dalam bilik.Unnie tengah berbual dengan kawannya di telefon.Dalam rumah ini hanya ada satu telefon yang amat berguna.Itu pun kawan unnie hadiahkan kepada kami.Aku tak berkemampuan nak beli.Aku merebahkan badan di sebelah unnie.

"Rahee-ah." Dahee unnie menggoncang tubuhku perlahan.Aku membuka mata.

"Apa dia?"

"Kau nak kerja tak dekat Seoul?" Aku cepat-cepat mengambil posisi duduk.

"Nak-nak!" Sememangnya aku tengah tanam anggur sekarang.Lepas tamat sekolah aku hanya taman anggur sebab tak mampu nak sambung belajar dekat universiti.

"Ni kak Hanna ajak unnie pergi Seoul kerja dekat sebu

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
HbHniKON
#1
Chapter 2: Wow jinjja daebak real heol