Long Time No See 4

Dear Mr.Crush, Long Time No See
Please Subscribe to read the full chapter

ada sedikit edit di bawah

“ ah kau” Kai menyumpah Sehun, kawannya yang tidak bersalah itu. Ini amatlah salah mengikut undang-undang Kai. Kenapa sahaja dia tak terima ajakan Sehun untuk datang berkerja di cafe ini, jika tidak dia boleh sentiasa bertemu dengan gadis kesukaannya dan yang paling , Sehun langsung tak bagitahu dia yang perempuan yang dia suka kerja dekat sini dan mengikut undang-undangnya Sehun sepatutnya dihukum mengurut kakinya dan psp Sehun akan dirampas.

“Kau dah kenapa? Jangan kacau aku buat kerja boleh tak!” Sehun menunjal kepala Kai sebaik sahaja mendengar kawannya mencarut. Dia amat bencikan orang yang mencarut walaupun dia juga pernah mencarut tapi itu dulu dia dah bertaubat untuk tidak melakukan kesalahan yang pernah dia lakukan. Tapi ini amat merimaskan apabila seseorang mengacau dia melakukan kerja dan dia juga akan mungkin turut serta mencarut bersama Kai jika dia bukanlah seorang yang penyabar.

“Asal kau tak bagitahu aku yang Krystal kerja sini jugak huh?” Kai mengoyang bahu Sehun menyebabkan Sehun hampir pening.

“Manalah aku tahu? Kau buat apa dekat sini huh, nanti bos aku nampak, habis aku!” Sehun menolak Kai keluar dari dapur café tapi Kai tetap  mendegilkan dirinya, berdiri kaku dan menghiraukan kata-kata Sehun seperti angin yang berlalu.

“Sehun, bos panggil” Krystal datang memanggil Sehun apabila di suruh oleh bosnya. 

“Hey, awak” Kai memulakan projet memikatnya. Krystal adalah perempuan yang sudah lama dia minati, sejak di bangku sekolah lagi tapi sadisnya Krystal anti dengan lelaki walaupun jiwa raga Kai sakit direject bertubi-tubi oleh Krystal tiap kali dia mengajak perempuan itu keluar dengannya. Kai sendiri tak tahu kenapa yang Krystal begitu anti dengan lelaki yang pastinya dia tak nak Krystal melihat dia bagaikan bakteria yang patut dihapuskan kalau boleh dia nak masuk dalam hati Krystal.

“Kau nak apa kkamjong” Krystal menaikkan bulu keningnya melihat Bae Jongin yang berdiri dengan kaki bersilang di hadapanya. Sehun malas untuk menjadi orang tengah pantas berjalan ke pejabat kecil bosnya di tingkat atas meninggalkan pasangan Tom&Jerry itu bersemuka. Sehun bukan tak tahu tentang perasaan Kai terhadap Krystal, Sehun sendiri tak faham dengan Kai yang hanya tergilakan Krystal walaupun Krystal menolak permintaan Kai tiap kali Kai mengajak untuk keluar tapi Kai tak pernah mengalah. Sehun merasakan yang Kai sudah terlebih angau dengan Krystal, itu pasal susah sangat nak lupakan Krystal.

 

Suzy dan Seulgi memasukki café yang berdekatan dengan syarikat mereka untuk bersarapan. Oleh kerana, Seulgi masih lagi lapar kerana mood untuk bersarapan di rumah tadi diganggu oleh abangnya. Mereka pergi ke kaunter meminta pesanan yang di mahu dan duduk di tepi cermin seperti biasa.

“Kenapa kau ajak sarapan ni? Kau tak makan dekat rumah ke?” Soal Suzy.

“Aku takde mood nak makan dekat rumah” Suzy hanya mengangguk memandangkan dia sudah tahu apa yang terjadi kepada Seulgi, Seulgi menyuakan wafer bersama jem strawberry di dalam mulutnya. Tengah ralit Seulgi menyuapkan wafernya ke dalam mulut matanya tertacap kepada seseorang.

“Bukankah itu abang kau?” Tanya Seulgi menunjukkan anak jarinya kepada Kai yang berdiri di sebelah Krystal. Tiba-tiba apabila tangan Seulgi diturunkan secara tidak sengaja tangannya terlanggar cawan capucino-nya menyebabkan cawan itu pecah di lantai. Sehun yang baru sahaja keluar dari bilik bosnya dan ternampak kejadian itu terus mengambil kain lap lalu berjalan ke arah mereka. Jongin yang sedang berbual dengan Krystal perasan yang dirinya dipandang melihat ke arah orang tersebut dan melihat adiknya Suzy bersama Seulgi.

“ Hey, adikku Suzy kau buat apa dekat sini?” Soalan dari Kai yang baru sahaja tiba di meja Suzy dan Seulgi, kini Sehun yang tengah membongkok mengutip cawan yang pecah itu menaikkan anak matanya merenung Kai apabila mendengar nama yang dia kenali. Bagaikan dunia berhenti, ianya amat menjanggalkan mujur sahaja kerana ianya masih awal pagi jadi tidak ramai pelanggan yang datang ke café.

 

“Jadi kau lah yang buli adik kembar aku” Kai menundingkan jarinya kepada Kai dengan mata yang terbeliak dengan luasnya dan jelas sekali wajahnya kelihatan tidak percaya ang dia berkawan dengan seorang pembuli lebih teruk membuli adiknya sendiri.

Mata Sehun dipenuhi dengan rasa bersalah. Dia tahu dia salah tapi tak salahkan untuk memberikan dia peluang kedua untuk berubah menjadi lebih baik memandangkan ketika itu dia masih muda dan bodoh

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Hundotlove
4Nov2014: Thanks to 30 subbies..Drop some comment would be awesome

Comments

You must be logged in to comment
KimMinHye
#1
Chapter 4: Palli update juseyo .. xD
hyemipark
#2
Chapter 4: Please please please update soon ^^
minhyun298 #3
Chapter 4: Update soon ^_^
izyanhanafi #4
Chapter 3: cpt skit update >_<
luckyfree
#5
Chapter 3: Suzy dibuli Sehun...
Ini sungguh kejam Sehun..
Entah kenapa saya nak Suzy jadi watak utama pulak sebab saya mulakan sukakan Suzy dalam chap ni...
luckyfree
#6
Chapter 2: Encik Jeruk..
Whhaha (asal pelik sangat en Jeruk)
Yah! Malunya ( tampar diri sendiri) Asalllah Seulgi boleh jerit depan Luhan..
izyanhanafi #7
Chapter 1: uuuuu.. hebqk hang hahaha xD cpt skit post chap 2..
Kid_99
#8
Chapter 1: saya suka !! >.<
omg luhan satu syarikat dgn seulgi ?! o_o