Let Me Know (2)

Regret
Please Subscribe to read the full chapter

Pintu wad 05 ditolak perlahan. Satu susuk tubuh manusia melangkah masuk ke dalam wad tersebut. Di pertengahan jalan langkahnya terhenti. Hatinya berat untuk terus melangkah menuju ke katil yang hanya beberapa meter di hadapannya.

Baekhyun sedaya upaya menahan air matanya namun hatinya terasa begitu pedih. Mengetahui segala rahsia yang disimpan daripada pengetahuannya sejak dulu sudah cukup membuatkan dia sedih. Dan kini... melihat adiknya terbaring lemah dan perlu bergantung kepada alat bantuan penafasan di hadapannya tambah menyakitkan hatinya. Kata-kata adiknya bermain dalam fikiran.

“I promise I’ll move away from your life soon...”

“No...” Baekhyun akhirnya mengambil tempat di sisi katil. Tangannya adiknya dicapai dan digenggam, mengalirkan sedikit haba ke tangan Taehyung yang sejuk.

“...jangan tinggalkan aku, Taehyung. Kenapa kau buat semua ni? Penting sangat ke aku dalam hidup kau...?” Beberapa titisan air jatuh ke atas tangannya.

“...I’m not that good, Tae. Aku tak mampu nak lindung kau bila ada orang cuba nak bunuh kau pun... Aku biar kau tanggung semua ni sorang-sorang. Aku...” Tangisan Baekhyun makin jelas kedengaran.

“K...kanser? Setahun lepas? Ke...kenapa abang tak tahu pasal ni ma?”

“Setahun lepas, abang baru dapat tawaran untuk belajar kat U.S kan? Adik cakap, kalau abang sanggup ponteng sekolah untuk jaga dia masa dia sakit, tak mustahil abang akan buat macam tu lagi. Dia tak nak abang tolak tawaran tu... Tambah-tambah masa tu dia dah stage ketiga.”

“T...tak mungkin.” Baekhyun menggeleng-gelengkan kepalanya.

“Dia buat semua treatment sebab doktor cakap dia masih ada harapan. Sebenarnya semua latihan badminton yang dia cakap sebelum ni helah semata-mata. Dia dah quit badminton, bila dia tahu dia sakit...”

“...tapi, sebulan lepas... sesuatu yang tak terjangka berlaku. Suddenly he was already in the last stage, walaupun dia dah buat semua treatment. Doktor kata, dia takkan ada harapan untuk sembuh.” Jantung Baekhyun bagaikan berhenti mendengar kata-kata Minha. “S..sebulan lepas?”

Minha memandang sayu ke arah anaknya. Dia faham perasaan Baekhyun ketika ini. “Mungkin sebab tu dia stress sangat-sangat sampai dia tercakap yang bukan-bukan kat abang. Tapi percayalah, dia tak sengaja. Dia sayang sangat kat abang sebenarnya...”

“Abang...” Lamunan Baekhyun terhenti. Dia mengesat air matanya.

“Apa ni ma?” Baekhyun mencapai handphone yang dihulur mamanya. Dia tahu itu handphone Taehyung.

“Semalam, adik cakap dia nak abang dengar sesuatu dalam ni.” Baekhyun memeriksa ada Voice Record yang tersimpan dalam satu Playlist.

“Okay ma, I’m gonna listen to it later...” 

 

Matahari semakin menghilang di kaki langit, meninggalkan cah

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
rillakuma9
111 subscribers. Thanks guys (≧▽≦)/ ♡

Comments

You must be logged in to comment
Frisur #1
Chapter 26: #luvmy brother
#sadending
Frisur #2
Chapter 26: Teringat abg pulak.
Brother u r so nice to me
Uhuk uhuk TT
SeyoonExoBts #3
Chapter 26: sedihnya..menangis2 sya dibuatnya..tapi kalau awak bt regret bahagia kan best...
yu_hada #4
Chapter 23: Menitis air mata bace chapter 24 ni...huhuhu...
aingg61
#5
sedihhh sangat
misz_dina #6
Chapter 24: Congrate sbb b'jaya buat saye nangis x cukp tisu
misz_dina #7
Chapter 24: Cite ni mmg jjang.sedih giler...TŌT
nurulaqilah #8
Chapter 24: Chapter 24: sedih gilosss π_π .. Hbis satu kotak tisuu.. Ff ni jjanggg... Huhuhuhu... Congrat sbb buat saya nangiss...
blinkystars #9
Chapter 24: Adoiiii sedihh kottttt abes menangis2 huhu ff awk mmg daebak!! Berjaya buat org nangis~~ congrats (y)
syaleese28
#10
sedih bak ang... dah baca kali ketiga pun sedih lagi..... -_-' aishhh! xD