Date -part2-

Јυѕτ οηε dαφ
Please Subscribe to read the full chapter

 

Seohee menuruni tangga semasa Taehyung sedang memanaskan enjin kereta di luar halaman rumah. Dia menutup pintu utama rumah dan menguncinya. Seohee segera masuk ke dalam kereta. Dia memandang Taehyung yang segak memakai baju (tgk balik chpter 18. Susah nak terangkan macam mana baju tu). Dia terpegun seketika. Taehyung yang memandang ke jalan raya itu, tersenyum di dalam hati. 'Hehe... Seohee nampak terkejut plus blushing bila nampak aku pakai baju ni.' bisik hati kecil Taehyung. 

 

Seohee cuba membetul-betulkan suaranya selepas Taehyung memandangnya secara tiba2. Muka Seohee mula membahang. "Yah, Seohee. Kau usha muka aku kenapa?" soal Taehyung. Dalam hati, dah melonjak gembira ni. Hehehe.. 

 

"A-A-Aku mana ada usha muka kaulah! Perasan!" Seohee menolak bahu Taehyung perlahan. Kalau kuat-2, maunya eksiden nanti. "Aku u-usha baju kau ni ha! Lagi hensem!" dalih Seohee. Sebenarnya, dia masih berasa malu kerana Taehyung telah menangkap dia merenung wajah Taehyung. "Alah Seohee ni! Macam tak biasa pulak! Aku tahu kau tengok wajah aku yang macho ni en? Heheh..." Taehyung memandang Seohee sekilas dengan senyumannya yang masih tidak hilang itu. Seohee menahan malunya dan dia membuang pandang ke luar tingkap. 

 

"Wahhh~! Cantiknya pemandangan langit tu~" luah Seohee tanpa sedar. Taehyung tergelak kecil. Perangai Seohee macam budak-2! Seohee hanya terus-terusan memuji keindahan alam semula jadi itu tanpa sedar, Taehyung juga memandangnya dengan senyuman yang masih setia di bibir. 'Depan aku ni pun, antara ciptaan yang paling indah buat aku. Hikhik!' 

 

Sesampainya di sebuah taman permainan (macam tempat kekasih)

 

Seohee berlalu pergi dahulu dan meninggalkan Taehyung di belakang. Taehyung menggeleng. "Macam budak kecik betul dia ni... tapi, aku suka!" Taehyung mula mengejar Seohee yang sudah berada di kaunter pembayaran. 

 

"Berapa ya harga untuk 2 orang dewasa?" 

 

Penjual tiket itu memberitahu harga tiket tersebut kepada Seohee. Seohee mahu mengeluarkan duit tetapi Taehyung menghalangnya. "Biar aku yang bayar." Kemudian, dia tersenyum. Seohee hanya mengikut dan menyimpan semula dompetnya di dalam beg tangan. Selesai membayar dan mengambil tiket, Taehyung memegang tangan Seohee dan membuatkan Seohee terkejut. "Yah... kenapa pegang tangan aku ni? Kita buk--" . "Untuk satu hari aje. Satu hari ni, kita pasangan kekasih. Ingat tu!" Taehyung menarik Seohee ke arah roller coaster. 

 

"Wohooooo~!! Yeah!!!" jerit Seohee dengan kuat. Dia agak suka dengan roller coaster ni. Manakala Taehyung, hanya menjerit, "Yahhh!!!! Turunkan aku!!! Ahhh~!! Omma~!!!" Kedua-dua mereka mengenggam seatbelt (betul ke ni? sbb saya xpernah naik pon roller coaster -.-) dengan kuat. 

 

Setelah turun daripada roller coaster itu, Seohee dan Taehyung berjalan terhuyung-hayang untuk mencari tempat duduk yang berdeka

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Kid_99
[JustOneDay] Huhuh T^T Dah the end!!!

Comments

You must be logged in to comment
scyaheeda
#1
Chapter 18: okay sila ng sye tisu.. uwarghhh tidak!!!!
scyaheeda
#2
Chapter 8: oh em gee~ kookie ah~~ kesian kat Taehyung..
nurulizzahramanlee
#3
Chapter 22: Daebak ouo.....
naimie_O
#4
Chapter 22: Dae+bak = DAEBAK ! ^O^
Ayunie_98
#5
Chapter 22: wahhhhhhh~ D A E B A K ! ! saya suka cerita awak!!! ending yg sangat sweeeettt ..

*nak peluk* >.<
kimyunmi
#6
Chapter 22: OMG!! Happy ending~!! Finally complete.. :) But alaa sedih lah jugk cerita ni dh complete :(( Taehyung dgn seohee awww sweett angat!!!!~ haha comey je >.< btw Good job author- nim^^
starlight_miss
#7
Chapter 21: Apa yg akan berlaku? Kenapa taehyung nk kawen? *nangis*
kimyunmi
#8
Chapter 20: Awww~ sweet dn cute je diorg ni >.< akhirnya seohee bg thu yg dia suka taehyung! Yay!! Haih Teehyung kawen dgn siape ? TT___TT mohon update lg :D keep it up!!^^
naimie_O
#9
Chapter 20: Ommo~ Comelnya diorang .. Update soon !