Truth

Јυѕτ οηε dαφ
Please Subscribe to read the full chapter

 

Taehyung baru sahaja bangun tidur. Dia mendapati dirinya tidur di atas katil Seohee dan Seohee tiada bersamanya. Mungkin dah bangun dulu. Taehyung mengeliat dan dia keluar dari bilik Seohee. Semasa menuruni tangga, dia terbau wangian makanan dari dapur. Dia terus berlari ke arah dapur. 

 

Seohee yang baru meletakkan sup ayam, memandang Taehyung dengan bercekak pinggang. "Yah! Sebelum makan, pergi mandi dulu, atau gosok gigi! Pergi!" Seohee menghalau Taehyung. Taehyung hanya buat endah tak endah aje. Dia terus duduk di meja makan. Seohee berjalan ke arah Taehyung dan dia menarik-narik Taehyung untuk bangun. Taehyung yang berasa rimas dengan tarikan tu terus tarik Seohee ke dalam dakapannya.

 

Seohee terkedu. Terus berhenti aksi tarik-menarik di dapur tu. Taehyung meletakkan kepalanya di bahu Seohee. Dia memejamkan mata seketika. Seohee masih kaku. "Taehyung-ah.. apa kau buat ni? Aku nak--" 

 

KRINGG!! KRING!!

 

Seohee menolak Taehyung dan segera berjalan ke arah telefon rumah yang berada di ruang tamu. Seohee mengangkat panggilan tersebut. Taehyung berdiri di sebelah Seohee.

 

"Yeobeoseyo?" tanya Seohee. Tiba2 Seohee terdengar jeritan di talian seberang sana. Seohee terus menjauhkan telefon tersebut jauh daripada telinganya. Dia menggosok-gosok telinganya. 

 

"Ahhh!!! Seohee my darling baby! How are you?" Seohee dapat mengagak ommanya kelihatan gembira. Apalah yang buat omma dia ni gembira semacam aje?

 

"Omma, speak as usual please. Lagipun omma tak duduk jauh pun dengan Seohee." Seohee menjeling Taehyung disebelah. Taehyung hanya tersenyum kambing. Seohee menyuruh Taehyung pergi mandi dahulu dan Taehyung hanya mengikut sahaja. Seohee menyambung perbualan bersama ommanya. 

 

"Neh, omma. Kenapa omma telefon ni?" 

 

"Omma nak beritahu kamu sesuatu." Suara ommanya kedengaran serius sekarang.

 

"Beritahu apa?" 

 

"Seohee, kamu tahu kenapa Taehyung balik ke Korea semula?" 

 

"Aniyo. Wae omma?" 

 

"Taehyung balik sebab satu tujuan." Seohee pelik. Dia melihat sekelilingnya. Bayang Taehyung tiada di dapur dan juga ruang tamu. Dia masuk dalam bilik dia agaknya. 

 

"Satu tujuan? Apa dia omma?" 

 

"Hah.... /mengeluh/ omma nak kamu tanya dia sendiri. Dan lagi satu, omma tak nak kamu rapat sangat dengan dia. Walaupun omma tau dia baik tapi ada satu sebab dia tak boleh rapat sangat dengan kamu. Understood?" 

 

"Neh, omma. Thank you for giving me that informations about him. Annyeong omma!" Seohee meletakkan telefon kembali di tempatnya. Seohee mengeluh. 'Taehyung ada satu sebab? Tapi sebab apa?' Dia menggigit bibirnya. 

 

Sementara itu, Taehyung berada di tangga mendengar semua perbualan antara Seohee dengan ommanya. Taehyung mula menitiskan setitis air matanya. Dia berlalu masuk ke dalam biliknya. 

 

 

Hari ini hari Sabtu dan mereka berdua hanya duduk di dalam rumah. Seohee mengemas dapur manakala Taehyung berada di ruang tamu, menonton cerita My De

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Kid_99
[JustOneDay] Huhuh T^T Dah the end!!!

Comments

You must be logged in to comment
scyaheeda
#1
Chapter 18: okay sila ng sye tisu.. uwarghhh tidak!!!!
scyaheeda
#2
Chapter 8: oh em gee~ kookie ah~~ kesian kat Taehyung..
nurulizzahramanlee
#3
Chapter 22: Daebak ouo.....
naimie_O
#4
Chapter 22: Dae+bak = DAEBAK ! ^O^
Ayunie_98
#5
Chapter 22: wahhhhhhh~ D A E B A K ! ! saya suka cerita awak!!! ending yg sangat sweeeettt ..

*nak peluk* >.<
kimyunmi
#6
Chapter 22: OMG!! Happy ending~!! Finally complete.. :) But alaa sedih lah jugk cerita ni dh complete :(( Taehyung dgn seohee awww sweett angat!!!!~ haha comey je >.< btw Good job author- nim^^
starlight_miss
#7
Chapter 21: Apa yg akan berlaku? Kenapa taehyung nk kawen? *nangis*
kimyunmi
#8
Chapter 20: Awww~ sweet dn cute je diorg ni >.< akhirnya seohee bg thu yg dia suka taehyung! Yay!! Haih Teehyung kawen dgn siape ? TT___TT mohon update lg :D keep it up!!^^
naimie_O
#9
Chapter 20: Ommo~ Comelnya diorang .. Update soon !