Lapan

Lost in Seoul

Hmm. Sudah sekian lama selepas ketiadaan keluarga kandung aku, rasanya ini kali pertama aku bangun pagi dengan perasaan sebigini. Aku masih tidak dapat mengingati semula semua kisah silam aku tetapi inilah yang aku rasa sekarang dan aku berharap perasaan aku sedang menyelebungi diriku ini kekal sampai bila-bila.

………………………………………………………………………………………………………

Dalam hatiku, bagaikan ada sebuah taman bunga rahsia yang indah nian. Bunga-bungaannya kembang, mekar dan mewangi.

Rama-rama berterbangan di sana-sini. Burung-burung sekalian bebas berterbangan, berkicauan dengan girangnya.

Cuacanya juga amat baik. Udaranya juga sungguh nyaman. Tinggal pula seorang gadis biasa yang hidup bersendirian di dalam sebuah rumah kecil di taman itu. Anak gadis itu duduk di atas buaian buatan tangan lalu dia mula menyanyikan lagu melayu klasik seperti yang biasa dinyanyikan orang dahulu kala. Ada pula prince charming datang menunggang seekor kuda putih melintasi kawasan itu. Aduhai~ cair hatinya mendengar suara merdu itu.

Prince charming itu bergegas mencari punca suara itu. Lama kemudian, dia terjumpa gadis yang menyanyikan lagu itu tadi. Dia memberanikan diri untuk menegur gadis itu. Gadis itu terkejut pada masa yang sama dia juga gembira dapat berjumpa prince charming idamannya.

Jodoh kali, mereka berdua pun jatuh cinta dan mereka pun berkahwin dan mereka pun hidup bahagia happily ever after~.

………………………………………………………………………………………………………

"Ah alangkah bahagianya dapat hidup macam tu," Aku mengomel sendirian di pagi hari sambil tersengih-sengih bagai kerang busuk. Tanpa aku sedari yang aku sedang diperhatikan oleh Jongdae. "Ehem," Serta-merta aku tersedar dari lamunan, kembali semula ke dunia nyata — realitinya di sini (a/n: oh merepek sungguh kali ni. sorry merepek je lebih sebab ini je ideanya huhu) "Oh hai~ maaf, apa Oppa cakap tadi?"

"HAHA! I didn't say a single thing, my dear. Dia yang duk senyum sorang-sorang tu. Mesti berangan pasal.." Dek kerana takut yang dia fikir bukan-bukan, aku segera menyampuk sebelum dia sempat meghabiskan ayatnya. "Eh mana ada! Oppa jangan fikir bukan-bukan okey!" 

"Hmph, Oppa tak cakap apa-apa pun lagi dia dah cakap dulu. Boleh percaya ke? Macam tak je," Jongdae tersenyum sinis. Aku pula yang geram dengannya sekarang. Tak sudah-sudah nak menyakat aku saja kerjanya. Aku melemparkan pandangan maut aku kepadanya. Dia hanya membalas dengan jelingan manja sambil tersenyum (a/n: acaner pulak jelingan manja tu ? .-. alah pandai-pandai la korang bayangkan, inikan fiksyen semata-mata xD) . 

"Dah pergi bersiap sekarang. Kita dating lagi hari ni ye sayang~" kata Jongdae dengan muka selamba tak tahu malunya itu. "Eh apa 'bersayang-sayang' pulak ni??!" Dengan pantas dan tangkas, aku mencapai bantal peluk lalu membalingnya dengan padu tepat ke muka Jongdae.

BUKK!

"Haa! Padan muka! MUAHAHAHA!"

"YAAA ARGH JINJJA!!!!" Jongdae menjerit dengan tiba-tiba. Aku terkejut dengan reaksinya maka aku diam membatu. Sedikit pun langsung tidak berani hendak membuka mulut atau melakukan apa-apa. Aku fikir dia marah kali sama aku. Andwaeee~ apa aku dah buat? Dia marah dengan aku ni. Eotteokkaji? Aku menundukkan pandangan. Rasa bersalah yang amat sangat. 

Kemudian aku dapat rasa hembusan nafas di bibirku. Aku mengangkat muka. Terkejut aku melihat wajahnya kini berada sangat sangat sangat rapat dan kami saling bertentangan mata. Mata aku membundar dan aku mengundur sedikit ke belakang. Aku dapat rasakan pipiku sungguh hangat seolah-olah sedang dipanggang di atas api. Jongdae memandang mataku dalam-dalam kemudiannya tersenyum, "Jinjja... gwiyeopta. Keke aihh.. bila masa pakai blusher? Tadi elok je," 

Aku mengangkat tangan, menekup kedua-dua belah pipiku. Ya, sebenarnya memang aku malu. Tipulah kalau tak malu dengan tindakan drastik macam itu.. tapi aku control muka aku — acah-acah cool. (a/n: pfft im sorry ghaiss. i made u read this silly thingy ;<) 

"Mwoya? Oppa ni apalah. Hish"

"HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA"

 

Dan mereka memulakan hari mereka dengan sangat bahagia — melakukan semua perkara yang mereka ingin lakukan pada hari itu. Mereka terlalu sibuk menikmati hari yang indah buat mereka untuk menjangkakan apa yang bakal berlaku kepada mereka. Adakah kebahagian itu akan kekal atau mungkin hilang sekelip mata?

Ahh! Biarkan mereka. Biarlah dia merasa bahagia kerana dia sudah cukup merana selama ini. Sebab itu dia melarikan diri ke Seoul yang jauh dari tempat asalnya untuk mencari kebahagian. Nanti, apa itu bahagia sebenarnya? 

Hmm, setiap orang mempunyai definisi bahagia yang tersendiri. Ada yang mendefinisikan bahagia itu sebagai "Hidup tenteram dan tidak mempunyai banyak masalah". Terpulanglah kepada individu itu untuk bagaimana dia mendefinisikan 'bahagia' itu. Tapi bagi Natasha, apa itu bahagia?

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
BaeBacon__L #1
Chapter 8: Update please~~~~ palli palli~~~
BaeBacon__L #2
Chapter 4: Senyum smpai ke telinga bila baca ff ni. Chen sweet sangat. Tak leh tahan tengok
KiwiVermin
#3
This was really good!
amirachen #4
Chapter 7: Palli update!!!!
Lyna_shah #5
Chapter 4: update soon
amirazamzuri
#6
Chapter 3: update soon ye junmen
amirazamzuri
#7
Nana knl x ni spe terima kasih sebab buat ff utk saya saranghaeyo!!!update soon buat yg terbaik saya sentiasa sokong awk!!^_^
woohyun98
#8
Chapter 1: update soon :)