Lima: Temu janji ??? -PART 2-

Lost in Seoul

"Oppa nak bawa saya ke mana ni ?" kata Natasha. "Adalah...mana boleh bagi tau...tak suprise lah nanti," kata Jongdae sambil tersenyum gembira. "Alaaaa ~ bagi tau je la ! Saya tak suka la oppa tak nak bagi tau. Nak merajuk la macam ni," kata Natasha memucungkun bibirnya. "Aigoo ~ tak payah nak muncung sangat lah. Popo kang baru tau," kata Jongdae dengan nada mengusik. "Ish ! Gatal !" Natasha memukul perlahan lengan Jongdae.

"Oppa, jauh lagi ke ?" kata Natasha lagi. "Em ? Oh, jauh lagi ni. Tidur lah dulu," kata Jongdae.

Perlahan-lahan Natasha lelapkan matanya. Akhirnya, dia tertidur. "Huff...sejuk..." Natasha mengeluh kecil di dalam tidurnya. Mendengar keluhan Natasha, Jongdae mematikan air cond kemudian dia menghidupkan pemanas. Dia mengambil selimut yang terletak di tempat duduk belakang lalu menyelimutkan Natasha yang kesejukan.

Natasha kelihatan sangat ayu di mata Jongdae. Dia berazam untuk jadikan Natasha miliknya suatu hari nanti.

"Eh, lupa pula nak isi minyak tadi...baik aku isi dulu," kata Jongdae lalu memberhentikan keretanya di stesen minyak berhampiran.

"Selamat datang, encik nak isi berapa banyak ?" kata petugas di stesen minyak itu. "Isi penuh ya," kata Jongdae sambil menghulurkan kad kreditnya kepada petugas itu. "Baiklah," jawab petugas itu.

'Eh eh, nak terkucil pula...tak pe ke aku tinggalkan Natsha seorang diri kat dalam kereta ni ? Ish... dah lah dia ni anak dara orang... kang tak pasal-pasal... Ahh ! Nak buat macam mana ni ? Aduhai ~ kenapa sejuk sangat malam ni ? Tak tahan dah ni... Minta-minta lah tak de apa yang buruk terjadi kat dia nanti,' kata hati kecil Jongdae. Kemudian, dia pun keluar dari keretanya bergegas ke tandas.

 

Tujuh minit kemudian...

 

Setelah melaksanakan hajatnya, Jongdae bergegas ke keretanya. Alangkah terkejutnya dia bila dia tengok Natasha tak de dalam kereta. Yang ada hanya selimut di tempat duduk Natasha. Jongdae mula panik. Wajahnya berubah daripada keceriaan kepada kerisauan.

Hatinya bertambah gelisah apabila dia ternampak surat khabar yang dijual di kedai serbaneka mengatakan seorang gadis berusia 20-an ditemui mati di tempat kejadian setelah dirogol oleh sekumpulan lelaki mabuk. Dia mula mencari Natasha. Semakin lama semakin laju langkah Jongdae. Dia mengikut saja gerak hatinya. Kemudian dia ternampak kelibat seorang lelaki berpakaian gelap dan mencurigakan mendekati tubuh seorang gadis yang dia pasti itu adalah Natasha.

Dia berlari ke arah mereka. Kemudian dia menghayunkan penumbuknya dengan padu ke muka lelaki itu juga di perut lelaki itu. Dia memberikan tendangan rendah di betis lelaki itu. Akhirnya, lelaki itu rebah ke tanah. Kelam kabut dia melarikan diri.

"Natasha, awak okey tak ? Dia tak apa-apakan awak, kan ?" kata Jongdae dengan penuh kerisauan. "Oh, saya okey. Jangan risau saya okey je. Relax okey ~ I'm totally fine. See ?" kata Natasha.

"Baguslah. Natasha, awak tau tak saya risau sangat tadi ?! Saya cari awak macam orang gila. Natasha, kenapa awak hilang macam tu je tadi ? Sanggup awak buat saya risau macam ni ? Tengok rambut saya pun dah kusut tau," kata Jongdae melepaskan segala kerisauan setelah menjumpai Natasha dalam keadaan yang baik.

"O-okey... slow down Jongdae.. slow down. Okey, saya faham awak risaukan saya. Terima kasih. Saya hargai itu. Sekarang awak relax. Tarik nafas dalam-dalam, lepaskan perlahan-perlahan," kata Natasha dengan tenang.

"Okey. Much better. Tapi kenapa awak keluar dari kereta tadi ?" tanya Jongdae. "Err.. saya bosan tadi jadi saya keluar sekejap ambil angin. Tengok bintang-bintang kat langit tu cantik je kan. Bunyi pukulan ombak ni buat saya tenang sangat tau. Udara kat sini sangat nyaman berbeza dengan udara kat Seoul," kata Natasha.

"Owh, jadi sebab tu awak keluar dari kereta. Maaflah sebab saya tinggalkan awak sorang-sorang tadi. Saya tak tahan sangat nak buang air lagipun awak tidur tadi jadi saya tak nak kacau awak," kata Jongdae.

"Kwenchana, oppa .. keurigu .. kumawo oppa," kata Natasha. Mereka berdua jadi malu. "Oh ? o-o-o.. ne," kata Jongdae.

Mereka berdua berjalan di tepi pantai di bawah cahaya bulan yang terang dan bintang-bintang yang berkelipan. Natasha berjalan di hadapan, Jongdae pula di belakang.

Kemudian, mereka duduk bersama melihat keindahan pada waktu malam di tepi pantai. 

"Oppa," kata Natasha. "Oh," jawab Jongdae. "Neomu yeppeuda ~ keureuchi ?" kata Natasha. "Ya, awak betul. Memang cantik. Wajah awak bercahaya bagaikan bulan, bersinar bagaikan bintang. Suara awak kedengaran merdu bagaikan pukulan ombak ini. Awak sememangnya cantik," kata Jongdae.

"M-mwo ?" Natasha terpinga-pinga. "Natasha, awak tau tak ? Awak sangat cantik bila awak senyum. Senyuman awak yang indah bagaikan bunga matahari itu berjaya mencuri hati saya," kata Jongdae. "Natasha, pandang mata saya. Natasha.. saya.. saya suka awak. Ani, saya sayang awak. Natasha, saranghae ~" Jongdae melafazkan kata-kata indah itu. 

Setelah dia meluahkan segala isi hati yang dia pendam selama ini, dia menyanyikan sebuah lagu untuk Natasha. 

"Niga joha neomu joha

Nae modeungeol jugo shipeo

Noegemaneun naemaeum

Nan kkumigo shipji anha

Eonjekkaji

Neowa hamkke

Neowa hamkke iseul kkeoya yeah yeah yeah"

                                                                         

**Korang boleh pasang lagu ni ~> I Like You

**Thanks for reading. See you on the next chapter ;)

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
BaeBacon__L #1
Chapter 8: Update please~~~~ palli palli~~~
BaeBacon__L #2
Chapter 4: Senyum smpai ke telinga bila baca ff ni. Chen sweet sangat. Tak leh tahan tengok
KiwiVermin
#3
This was really good!
amirachen #4
Chapter 7: Palli update!!!!
Lyna_shah #5
Chapter 4: update soon
amirazamzuri
#6
Chapter 3: update soon ye junmen
amirazamzuri
#7
Nana knl x ni spe terima kasih sebab buat ff utk saya saranghaeyo!!!update soon buat yg terbaik saya sentiasa sokong awk!!^_^
woohyun98
#8
Chapter 1: update soon :)