Dia Musuh Ketat Aku

Tired To Walk
Please Subscribe to read the full chapter

5 Bulan dah berlalu, tak ada yang special selama 5 bulan aku tamat graduation. Papa menyuruhku membantunya berkerja di syarikat keluarga kami tapi aku tak nak berkerja disitu. Aku ingin hidup berdikari selepas tamat graduation. Dan selama 2 bulan ini lah aku dan Eunha tak pernah berkomunikasi atau pun berjumpa. Eunha salah faham yang aku buat Daehyun berubah sikap. 

Aku membantu Mama mengemas halaman rumah. Kekadang aku kesian tengok mama kemas sorang-sorang, aku tahu aku sebagai anak perlu membantu mama tanpa mama menyuruhku, tetapi hari ini aku tak ada mood sebab mama dan papa tak benarkan aku keluar rumah. Aku rindu dengan unnie JungAh, EunHa dan Yongjae. Mama sedar yang aku sejak kebelakangan ni berubah sikap menjadi pendiam.

Mama memanggil ku untuk minum petang. Aku tahu mama juga sama seperti ku kebosanan melanda bila duduk rumah. Mama dah tak aktif dekat studio sebab mama kata nak luangkan masa bersama aku dan papa selepas aku tamat graduation. Tetapi aku kasian bila melihat mama macam ni. Sepatutnya pada hujung minggu mama meluangkan masa dekat studio dan mengajar anak buah mama menari atau menyanyi, tetapi mama kata dia akan stop buat perkara tu dan akan mencari pelatih baru. Mama merenung muka ku, aku tahu ada perkara yang mama nak cakap dengan aku.

 

YooMi POV

 

"YooMi, kamu suka ke tengok mama dalam rumah ini setiap hari?" Mama bertanya dengan muka yang serious.

"Ha?? Apa yang mama cakap ini? Sudah semestinya lah YooMi suka mama ada dalam rumah ini setiap hari."

"Kamu tak bosan ke duduk rumah je?" Mama masih dengan muka serious nya.

"Hmm.. tipu kalau YooMi kata tak bosan. Sebab mama pun bosan kan duduk rumah je kan?" Aku tanya mama balik. Aku pelik kenapa mama tanya macam itu pada aku.

"Bolehlah bosan. Mianhae dear.." 

"Waeyeo? Mama tak ada buat salah pun."

"Sebab mama dan mapa tak bagi kamu keluar dari rumah. Mama tahu kamu nak jumpa kawan-kawan kamu dan nak keluar dengan kawan-kawan kamu." Mama cakap dengan muka sedih.

"Omma, gwenchana.. Jangan minta maaf. Bukan salah mama pun." Aku pujuk mama. Muka mama sangat sedih. Aku kesian pada mama aku.

"Mianhae. Kamu pergi lah keluar dengan kawan2 kamu hari ini. Tak apa, nanti mama cakap dengan papa kamu. Tapi jangan balik lambat sangat".

"What?! Jinjja? Jongmal?" Aku terkejut dengan apa yang mama cakap. Rasa dunia aku bahagia sangat dapat mama yang baik macam ni.

"Nae !" Mama aku tersenyum melihat aku gembira sangat. Muka mama dah tak sedih lagi.

"Omma ! kamsahamnida.." Aku berterima kasih banyak-banyak pada mama aku.

 

Selepas aku berkata macam tu mama terus mencium dahi aku. Aku tersentuh dengan perbuatan mama. Aku ingin bercerita tentang aku dan Eunha tetapi aku tak rasa bukan ini masanya.

Aku naik ketingkat atas dan terus masuk bilik untuk bersiap. Tiada siapa lagi yang aku boleh call selain unnie JungAh dan aku harap unnie JungAh tak busy hari ini.

YooMi POV

" Yobosaeyeo.. " Aku menegur unnie JungAh dengn perasaan excited. " Yobosaeyeo, aah ~ YooMi aah, waeyeo? " Unnie membalas panggilan aku. " Unnie, jom outing? " Aku tanya pada unnie. Harap-harap unnie nak. " Haa? jinjja? unnie pun tengah bosan. Kajja ! nanti unnie ambik YooMi. " Unnie sangat gembira. Nasib baik unnie nak. " Erm ! arasso.. " Selepas tamatkan talian aku terus bersiap. Aku memakai t- shirt labuh berwarna merah jambu dan juga skinny berwarna merah. Aku melihat jam di dinding tepat jam 6:00 pm unnie JungAh sampai. Aku minta kebenaran mama untuk balik malam  dan mama mengizinkan aku untuk balik agak lewat.

 

Aku terus masuk kedalam perut kereta yang dipandu oleh unnie JungAh. Kami merancang untuk pergi ke makanan Jepun yang terdapat di Seoul sebelum pergi Shopping. Didalam kereta macam-macam yang kami borakkan sehingga Unnie jungAh tidak sedar yang kami telah terlepas restoran Jepun itu. Kami tertawa dan unnie JungAh terpaksa berpatah balik. Perjalanan sepatutnya hanya 15 minit menjadi 30 minit sebab kesesakan lalu lintas. Pada waktu petang macam ni selalunya orang akan balik daripada kerja jadi keadaan jalan raya agak sesak dengan kenderaan.

Sampai sahaja di restoran itu unnie JungAh mengambil tempat di tepi tingkap kerana unnie tahu itu tempat kesukaan aku. 

Belum sempat kami nak ambik order ada seorang lelaki menegur kami. Dan aku tahu sangat suara tu. Ye ! Dah lama aku tak dengar suara tu.

 

" Noona ! Choi YooMi ! "

 

Aku tidak memandang lelaki itu malah unnie JungAh tersenyum memandangnya dan mempelawa nya duduk satu meja dengan kami. Aku amat kecewe kerana unnie JungAh tak faham apa yang terlintas dalam fikiran aku. Wait ! unnie JungAh bukan tak faham tapi buat-buat tak faham. Aku menjeling ke unnie JungAh dan reaksi dia hanya bersahaja malah tersenyum manis dihadapanku. Lelaki yang duduk disebelah aku juga tidak menegurku tapi aku tahu dia dari tadi memerhatikan aku.

Please Subscribe to read the full chapter

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
KimJonginBias
#1
Zelo still menjadi kwn sahaja~ huhu.. haha thanks well saya peminat B.A.P that's why saya try sambong story cousin saya ni ^^
Chiko_Miari #2
Chapter 9: Dia pilih daehyunn..huhu..
Zelo cam ne??*abaikan
Nice story, jarang org nk buat story pasal bap..
JunAra
#3
Tajuknya yang macam title lagu B1A4 yg buat saya click subscribe ^^ take saber baca
nhmuhammad #4
Chapter 7: Update soon please.....
hyemipark
#5
Chapter 7: Uwahh best gile la