Yoo Youngjae

Tired To Walk
Please Subscribe to read the full chapter

"Choi YooMi..."

 

Aku melihat kearah orang yang memanggilku.

 

"Yoo Youngjae..."

 

Aku amat terkejut bila melihat orang yang memanggilku adalah Youngjae. Aku melihat dia tersenyum kepadaku sambil mukanya berpeluh. Baru aku tahu, rupanya orang yang follow aku tu Youngjae. Sejak tamat Graduation kami tidak berjumpa lagi dan aku mula merindui kawan2 ku yang lain. Yongjae amat baik kepadaku. Dia sentiasa membantuku dan dialah orang pertama tahu tentang perasaan aku terhadap kawan baiknya Jung Daehyun.

 

YooMi POV

"Waeyo? kenapa lari tadi? penat aku kejar kau.." Youngjae bercakap sambil termengah-mengah selepas penat berlari. 

"Mian. Aku takut then lari. Kau pun satu bukan nak tegur aku and then tiba2 follow orang senyap2." bercakap sambil menenangkan diri aku dan mencari tempat duduk di sekitar kawasan ini.

"Aku nak tegur kau but takut kau lari bila nampak aku. Sebab tu aku follow kau senyap2." Youngjae bercakap dan dalam masa yang sama dia menundukan kepala.

"Buat apa aku nak lari bila nampak kau? Kau bukan hantu atau serigala.." Aku tertawa dan Youngjae juga tertawa. Tiba-tiba Youngjae bercakap

" Aku takut kau terasa hati sejak Daehyun tolak cinta kau.." Tiba-tiba senyuman aku hilang dari bibir. Aku teringat kisah silam.

 

** Throw back on **

 

  Aku melihat Yongjae bersama Daehyun. Yongjae ingin menegurku tetapi Daehyun telah menghalangnya. Daehyun semakin hari membenciku dan dia ingin kawan baiknya juga membenciku. Aku tak tahu kenapa dia perlu berbuat macam itu. Hari ini hari terakhir kami di kolej ini, aku ingin menyimpan gambar kenanganku bersama kawan2 ku, dan ia termasuk Yongjae dan Daehyun.   * Youngjae pov * Aku melihat YooMi kecewa apabila Daehyun menghalangku untuk menegurnya. Aku juga amat kecewa kerana Daehyun bersikap begitu kepada YooMi sejak YooMi meluahkan perasaannya terhadap Daehyun. "Wae? aku nak tegur dia je. Nak ucap selamat tinggal dan tahniah kepada Yoomi." "Andwei ! aku tak nak kau berkawan dengan dia lagi atau berbaik dengan dia." Daehyun memarahi aku. "Itu hak aku nak berkawan dengan sesiapa. Kenapa? kau cemburu? Come on Daehyun.." aku menepuk belakang Daehyun. "Aku nak cemburu? Hello Yongjae aah.. she not my taste okay !" Daehyun cakap dengan bunyi annoying. "Stop Daehyun, kau dah buat dia sakit hati. Jagalah hati dan perasaan dia." Aku bercakap dengan perasaan yang agak marah. "Sakit hati ? Biarlah dia. Ada aku peduli ?" Daehyun bercakap tanpa belas kasihan. "Jung Daehyun yang aku kenal bukan macam ni. Dia tak pernah sakitkan hati perempuan sebab dia sangat hormat dengan perem-" Daehyun memotong percakapan aku. "Yah ! Aku hormat dengan perempuan tapi bukan dengan perempuan tu ! Dan aku still Jung Daehyun yang dulu. Kau faham ?!" Selepas dia berkata macam tu dia jeling pada aku dan terus pergi dari pandangan mata aku. Aku sangat kecewa kerana Daehyun kawan baikku sejak kecil lagi telah berubah.  

Please Subscribe to read the full chapter

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
KimJonginBias
#1
Zelo still menjadi kwn sahaja~ huhu.. haha thanks well saya peminat B.A.P that's why saya try sambong story cousin saya ni ^^
Chiko_Miari #2
Chapter 9: Dia pilih daehyunn..huhu..
Zelo cam ne??*abaikan
Nice story, jarang org nk buat story pasal bap..
JunAra
#3
Tajuknya yang macam title lagu B1A4 yg buat saya click subscribe ^^ take saber baca
nhmuhammad #4
Chapter 7: Update soon please.....
hyemipark
#5
Chapter 7: Uwahh best gile la