001

Extra Teresstrial

 

 

Rain berjalan keluar dari sebuah butik pakaian yang menjadi tempat kegemarannya sejak dahulu lagi.Dia berjalan dengan hati yang berbunga-bunga.Waktu yang paling menggembirakannya adalah shopping.Dia berjalan kearah parking kereta disisi jalan.

 

Untuk saat itu,dia merasakan dirinya diperhatikan.Dia perlahan-lahan berpaling kebelakang.Tiada sesiapa disitu.Rain tersenyum senget.Mungkin perasaanya sahaja.Dia terus masuk kedalam perut kereta dan menghidupkan enjin.

 

Rain melihat kearah telefon bimbitnya yang disengajakan ditinggalkan didalam kereta diseat sebelahnya.Dia mencapai telefonnya dan melihat banyak miscalled dari ibu tirinya.Dia mengeluh kasar.

 

“Apalah orang tua ni nak..selalu aja kacau aku”Rain merengus kasar dan menggeleng kepala.

 

Dia terus memandu laju kearah jalan raya dan lagu B1A4 Lonely berkumandang pada halwa telinganya dan mampu sedikit sebanyak menghilangkan rasa bosannya ketika itu.

 

Sehun memandang kearah kereta yang dipandu laju oleh Rain.Senyuman senget terukir pada bibirnya lalu topinya yang bewarna merah ditanggalkan.Dia bermain-main dengan lehernya.

 

“Dah lama saya cari tuan puteri..”Sehun tersenyum dan mengeluarkan satu surat dari poket jaketnya.Dia tersenyum senang.

 

“Tapi macam mana aku nak bawa dia pergi ke dimensi?takkan aku nak culik dia…itu suatu yang mustahil”Sehun tergeleng kepala dan mengeluh kasar.

 

 

 

 


 

 

 

 

 

Pintu bilik ditutup kasar.Rain melemparkan dirinya diatas katil dan merenung siling kosong.Satu keluhan dapat didengar.Dia merenung kearah meja soleknya yang tidak jauh dari katilnya yang bersaiz King.Terdapat satu kotak bewarna putih susu yang berada diatas meja solek tersebut tanpa diusik olehnya walaupun sedikit.

 

“Boleh ke aku hidup dengan lelaki itu?”Soal Rain sendiri.Dia sendiri keliru.Dia belum bersedia untuk menjadi milik sesiapa.Walaupun bertunang.

 

“Kalau aku tak bertunang dengan dia…apa pula ayah cakap nanti..”Rain meraup wajahnya kasar.Pulang kerumah hanya buat fikiran dia berserabut.Tiba-tiba Rain dapat lihat suatu bayang melalui tingkap biliknya.Terus dia berpaling kearah tingkap.Seorang lelaki berwajah putih pucat kelihatan terkejut merenung kearahnya lalu menghilangkan diri.

 

“Siapa tu?”Soal Rain lalu melompat dari katilnya dan menuju kearah tingkap.

 

“Mana lelaki tadi?”Rain mengerutkan dahi dan melihat sekeliling diluar tingkap.Tiada sesiapa.Adakah dia salah tengok atau lelaki tadi bukan manusia ataupun hanya bayangannya?

 

“Aish…aku ni penat sangat agaknya”Rain mengangguk kepalanya dan menepuk pipi beberapa kali.Itulah,banyak sangat berfikir,dah jadi macam sekarang,dah nampak benda mengarut.Bilik dia kan ditingkat 3,manusia mana pula yang ada ditingkap biliknya?

 

Terus Rain berjalan menuju ke bilik mandi bagi membersihkan badannya yang sudah berlengas dengan peluh.Pintu bilik mandi dikunci.

 

Sehun cuba mengintai disebalik tingkap sekali lagi.Rain dah tiada didalam bilik dan dia terus menghembus nafas lega.

 

“Aku nak bawa dia balik semula ke dimensi…kenapa pula aku menyorok ni?”Sehun menggeleng kepala dan menepuk dahinya.Kalau dia jadi macam ni,sampai bila Rain akan pulang dan menggantikan tempat ayahnya untuk menjadi pemerintah yang baharu?

 

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
AiSyah98
aku asyik tengok Sehun dalam poster tu aje...haha!

Comments

You must be logged in to comment
MomoEXO #1
Update author-nim! Cerita ni sgt menarik!
JungJK #2
Chapter 12: akak update lah cerita nihh seronok ah
atyra45
#3
Chapter 12: akak .. Keep update!! x sbar nirh ..
woohyun98
#4
Chapter 12: update soon :)
baekielover #5
Chapter 11: Update soon
nurulizzahramanlee
#6
Chapter 12: Oh my gaaahhhh... Akak aisyah updateu pleaseuu
NinaNaz
#7
Chapter 12: Nyehe~ buat citer mystery plk lps ni x3
NinaNaz
#8
Chapter 11: Waduhh...Jantungku...xtau nk ckp pe dh >< Too many emotions ><
atyra45
#9
Chapter 11: Saye agak kmungkinn rain akan stukn puak mlslui chanyeol kai dan sehun ... ^^