Chapter 14 - Last

I am Sorry

Hyomin masih lagi bersedih walaupun sudah hampir 2 bulan baekhyun pergi meninggalkannya.Dia berjalan-jalan di sekitar taman yang berdekatan dengan kawasan rumahnya sambil mengenangkan kenangannya bersama baekhyun.

Taeyeon yang memerhatikan hyomin dari dalam kereta menunggu dia untuk melintas jalan."Hyomin aku nak kau mati!Sebab kau..baekhyun dah tak de..semuanya salah kau!PEREMPUAN TAK GUNA!" Semasa dia melintas jalan tiba-tiba sebuah kereta memecut laju ke arahnya.Hyomin terpelanting di tengah jalan sambil berlumuran darah.Taeyeon tersenyum gembira dan memecut laju meninggalkannya.Hyomin melihat ke langit dan terbayangkan baekhyun."Baekhyun..wait me!" Orang ramai mula berkerumun dan menolong menghantarnya ke hospital.

Luhan dan nenek tunggu di luar wad kecemasan.Mereka tidak duduk diam kerana risau akan hyomin.Seorang doktor pun keluar dari wad itu.Luhan dan nenek menghampiri doktor itu.

"M-Macam mana dengan dia doktor?"

"Dia selamat cuma mengalami kecederaan teruk di kepala.Kalau encik nak melawat dia hanya dibenarkan seorang sahaja tetapi pesakit masih dalam keadaan tidak sedarkan diri.." ujar doktor itu.

Luhan memandang nenek."Kau pergi lah tengok dia,tak apa esok nenek boleh melawat dia." Luhan mengangguk.

 

Setelah hampir 2 minggu hyomin terlantar di hospital dan dalam keadaan koma.Akhirnya pada hari itu dia tersedar dari komanya.

Hyomin pelik melihat lelaki yang duduk di sebelahnya.

"A-Awak siapa?" soal hyomin.

"Saya luhan lah." balas luhan sambil tersenyum gembira melihat hyomin telah pun sedar dari komanya.

"Luhan?Saya tak kenal awak pun.."

"Hyomin awak dah tak ingat saya ke?"

 

"Hyomin mengalami kecederaan yang teruk di kepala hingga menyebabkan dia hilang ingatan akibat gegaran yang kuat pada otaknya." Nenek dan luhan terkejut dengan apa yang disampaikan oleh doktor itu.

Mereka melihat hyomin yang sedang lena tidur sebelum berangkat pulang ke rumah.

*Di rumah nenek hyomin*

"Luhan,nenek rasa kita patut rahsiakan pasal baekhyun dan kisah silam dia sebab nenek tak sanggup nak tengok dia bersedih lagi."

"Ermm luhan pun rasa begitu juga nek."

"Nenek minta tolong kau sangat-sangat supaya jaga hyomin tu dan jangan biarkan dia bersedih lagi."

"Arasso."

 

 

*5 tahun kemudian*

"Jagiya paili kita dah lambat ni!" jerit luhan sambil membetulkan tali lehernya di hadapan cermin.Hari ni dia akan membawa hyomin menziarahi kubur baekhyun.

"Aegi-ah paili pakai baju ni appa dah panggil tu..kalau tak nak pakai omma tak nak bagi ice cream lagi.." Hyomin memujuk anak lelakinya yang berusia 4 tahun itu.

 

Luhan dan hyomin hidup bahagia dan mendapat seorang anak lelaki yang sangat comel.Dia diberi nama baekhyun oleh luhan.Hyomin pun tidak tahu kenapa anaknya diberi nama baekhyun tapi dia hanya mengikuti kata luhan saja.Akibat kemalangan itu dia tidak dapat ingat semuanya.Dia hanya ingat tentang dirinya sahaja.

Eunjung dan sehun pun sudah berkahwin dan eunjung sekarang sedang mengandung 6 bulan.Manakala chorong pula bahagia bersama dengan suho.Taeyeon pula melarikan diri ke paris dan tinggal di sana tapi hidup dalam keadaan serba salah.Xiumin dengan lay sibuk menguruskan perniagaan keluarga mereka.Kai?Kai pula sibuk dengan 'playboy life' dia.

 

"Luhan..baekhyun ni kawan awak ke?"

"Yes my dear,dia kawan terbaik saya sebab dia..saya dapat berkahwin dengan awak." Luhan mencium pipi hyomin.Hyomin tersipu-sipu malu.

"Should we continue at home?Baekhyun nak adik tu.." bisik luhan.Dia tersengih kenakalan.

"YAH! I don't want!" hyomin mencubit bahu luhan.

Luhan mengusap bahunya lalu melihat ke langit."Baekhyun semoga kau bahagia di atas sana.."

 

- The END -


Yeay finally my story is finish :D Thanks a lot for the comment and read my story.I really do appreciate it .Sorry if have mistake or etc /bow/ 

saranghae ~ 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
ParkMiYeonx
#1
Looking forward to updates ! :)
Lisa_exo
#2
Chapter 14: Soooo sad story , Baekhyun hhuhuhuh
BbyLolly #3
Chapter 14: Sweetnya luhan xD hahaha
saranghae_changmin
#4
Chapter 14: Happy, sad, and sweet.
exosaranghaeyo #5
Chapter 14: saye suke sgt cerite awk nieyh .. chapter 13 yg baekhyun pegi tingglkn hyomin tu sgt sedih .. awk buatlah crite bnyk2 lgi ..hihihi ...
Ayla_Qistina
#6
Chapter 14: sedihlah citer nie.. :'( tp kan, sya baca kat FB @twitter, sm ent kata Sehun dgn Luhan dh ada gf and Luhan akan umumkan gf dia time ep akhir exo showtime.. :'( citer nie best walaupun sedih..
kimdeunghi #7
Chapter 14: Yah!! It's so romantic ...have a love ending and something else...This is THE BEST FANFIC EVER!!! :)
OK_FARRA #8
Chapter 14: Ahhh...so sweet..
OK_FARRA #9
Chapter 14: Ahhh...so sweet..
ohmin_ #10
Chapter 13: im crying T_T