Chapter 10

I am Sorry

Baekhyun menghitung hari demi hari.Dia membuat keputusan untuk pergi ke paris bersama-sama dengan taeyeon dan mengahwininya walaupun dia tahu yang dia tidak akan hidup lama lagi.Baekhyun senang hati melihat hyomin gembira.Dia suka melihat senyuman hyomin.Baekhyun cuba untuk menjauhkan dirinya daripada hyomin.

 

Semasa waktu rehat luhan mengajak hyomin pergi ke perpustakaan bersamanya.Mereka mencari tempat di hujung sekali supaya tiada siapa nampak mereka bersama.Mereka bernasib baik kerana tiada ramai orang pada waktu itu.

"Hyomin kalau nak cari nilai x,awak kena buat macam ni.." terang luhan sambil menulis jalan kerja bagi soalan itu di atas kertas.

Hyomin menopang dagunya,matanya tidak berkelip melihat luhan sedang membebel sorang-sorang."Wahh comelnya dia and mata dia pun cantik juga.." Luhan yang perasan hyomin sedang berangan itu cepat-cepat memetik jarinya dan terus lamunan hyomin terhenti.

"Yah! Hyomin awak dengar ke tak ni?" marah luhan.

"Ahhh mianhe luhan.." balas hyomin menundukkan kepalanya.Luhan hanya tersengih melihat hyomin yang sedang malu.

Tiba-tiba mereka didatangi sekumpulan pelajar perempuan gedik.Hyomin melihat riak wajah luhan bertukar,nampaknya dia marah apabila sekumpulan pelajar perempuan itu mendekati mereka.

"Luhan..you pergi mana hah?Puas tau I cari you.."

"Kau nak apa hah chorong?Boleh tak jangan ganggu aku lagi!" marah luhan.

"You ni kenapa tiba-tiba nak marah hah?"

"Untuk pengetahuan kau!Aku dah ada teman wanita dan tolonglah jangan ganggu aku lagi.Rimaslah aku tengok muka kau!" kata luhan sambil menarik tangan hyomin dan berlalu pergi meninggalkan sekumpulan pelajar perempuan gedik itu.

Mata mereka terbeliak mengetahui yang luhan sudah mempunyai 'girlfriend' terutama sekali chorong.Hatinya bagaikan hendak berkecai apabila luhan berkata begitu.

 

Sesampai mereka berdua ke kelas,hyomin terus melepaskan tangannya daripada luhan.Dia terus menuju ke mejanya.Luhan hanya perhatikan perbuatannya.

"Omo hyomin awak pegang tangan dengan luhan?" tanya eunjung dengan mata yang terbeliak.Hyomin hanya diam malas hendak menjawab pertanyaan si eunjung.

Loceng sekolah berbunyi menandakan waktu persekolahan sudah tamat.Semua pelajar cepat-cepat mengemas barang mereka.

"Hyomin nah ni buku rujukan untuk awak ulangkaji." kata luhan sambil menghulurkan buku matematik kepadanya.

"Ahhh thanks luhan.." balas hyomin lalu mengambil buku itu dan bergegas keluar dari kelas kerana dia malu untuk berjumpa dengan luhan disebabkan hal yang terjadi di perpustakaan tadi.

Ketika hyomin sedang menunggu bas di bus stop sekolah tiba-tiba sebuah kereta sport hitam berhenti di depannya dan menurunkan cermin kereta.

"Hi hyomin jom saya hantarkan awak balik."

"Eh tak pe lah saya boleh naik bas."

"Alah janganlah macam tu,jomlah.."

"Ahhh arasso.." balas hyomin lalu masuk ke dalam kereta luhan.

 

"Betul ke dorang tu bercinta?Eiii geramnya.." marah chorong yang sejak tadi mengintai hyomin di sebalik pagar sekolah sambil menyepak batu kecil yang ada di situ.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
ParkMiYeonx
#1
Looking forward to updates ! :)
Lisa_exo
#2
Chapter 14: Soooo sad story , Baekhyun hhuhuhuh
BbyLolly #3
Chapter 14: Sweetnya luhan xD hahaha
saranghae_changmin
#4
Chapter 14: Happy, sad, and sweet.
exosaranghaeyo #5
Chapter 14: saye suke sgt cerite awk nieyh .. chapter 13 yg baekhyun pegi tingglkn hyomin tu sgt sedih .. awk buatlah crite bnyk2 lgi ..hihihi ...
Ayla_Qistina
#6
Chapter 14: sedihlah citer nie.. :'( tp kan, sya baca kat FB @twitter, sm ent kata Sehun dgn Luhan dh ada gf and Luhan akan umumkan gf dia time ep akhir exo showtime.. :'( citer nie best walaupun sedih..
kimdeunghi #7
Chapter 14: Yah!! It's so romantic ...have a love ending and something else...This is THE BEST FANFIC EVER!!! :)
OK_FARRA #8
Chapter 14: Ahhh...so sweet..
OK_FARRA #9
Chapter 14: Ahhh...so sweet..
ohmin_ #10
Chapter 13: im crying T_T