Chapter 13

I am Sorry

Malam tu baekhyun datang ke rumah hyomin.Mungkin ini kali terakhir dia dapat berjumpa dengan hyomin dan neneknya sebelum dia berangkat pergi ke paris.

Masa dia datang,hyomin telah pun tertidur di atas sofa.Neneknya meminta tolong baekhyun untuk mengangkat hyomin masuk ke biliknya.Dia pun meletakkan hyomin di atas katil dan menyelimutkannya.Masa dia hendak keluar dari bilik hyomin,dia ternampak satu buku yang bercorak love-love di atas meja belajar hyomin.Dia pun membaca isi kandungan buku itu.Hyomin tersedar dari tidurnya dan nampak baekhyun sedang duduk di meja belajarnya.

"A-Awak buat apa dalam bilik saya ni baekhyun?"

Dia pun menutup buku itu dan menuju ke katil hyomin.

"Jadi selama ni awak sukakan saya hyomin?"

"A-Awak b-baca diari saya?"

"Saya nak awak berhenti menyukai saya hyomin,saya dah nak kahwin tak lama lagi..." Belum sempat hyomin membalas "LUPAKAN SAYA HYOMIN! Awak bukan jenis perempuan yang saya suka dan tolong cermin diri awak dulu!" Baekhyun keluar dari biliknya dan balik ke rumahnya.Dia tidak sanggup melihat hyomin setelah apa yang dicakapkannya sebentar tadi.Dia berbuat demikian supaya hyomin tidak bersedih apabila dia sudah tiada nanti.

Hyomin menahan air matanya daripada mengalir.Tidak dia sangka baekhyun akan berkata begitu kepadanya.

 

*Seminggu kemudian*

'Ting-tong' loceng rumah hyomin berbunyi,dia pun bangun dan membuka pintu.Alangkah terkejutnya dia melihat baekhyun di hadapannya,belum sempat dia bercakap tangannya ditarik oleh baekhyun.Hyomin cuba untuk melepaskan tangannya namun genggaman baekhyun kuat.Dia juga menjerit minta dilepaskan namun baekhyun tidak pedulikannya.Dia membawa hyomin masuk ke dalam keretanya dan hyomin tidak tahu ke mana baekhyun membawanya pergi.

Tiba lah mereka di hadapan roda ferris tanpa membuang masa baekhyun menarik tangan hyomin dan membawa dia masuk ke dalam.Perlahan-lahan roda ferris itu mula bergerak.Hyomin hanya berdiam diri dan memandang ke luar.

"H-Hyomin..." Tiba-tiba baekhyun bersuara."S-Saya nak minta maaf sebab dah sakitkan hati awak.."

"Ermm tak pe lah ni bukan salah awak,salah saya sebab sukakan awak.." Hyomin menundukkan kepalanya.

Baekhyun pun mengeluarkan sepucuk surat dari poket seluarnya.

"Nah baca ni tau tapi bukan sekarang nanti bila saya dah pergi.." Baekhyun tersenyum sambil menghulurkan surat itu.

"Hah pergi?" tanya hyomin kepelikan.

"Hishh pabo! Bila saya dah pergi paris lah..maaf sebab awak tak dapat nak tengok saya kahwin..nanti saya hantar gambar perkahwinan kitaorang ye.."

"Ermm okay.." Hyomin mengukirkan senyuman palsu.

Tiba-tiba baekhyun berasa pening sekali.Penglihatannya semakin kabur dan gelap...

"Baekhyun kenapa ni!" jerit hyomin.Dia mengoyangkan badan baekhyun tapi tiada sebarang reaksi.Air mata hyomin mengalir membasahi pipinya.Kemudian roda ferris tu berhenti,cepat-cepat dia meminta tolong.Orang ramai mula berkerumun,mereka menolong hyomin menghantar baekhyun ke hospital.

 

Hyomin tidak duduk diam,sekejap dia ke kiri sekejap dia ke kanan.Matanya bengkak kerana tidak berhenti menangis.Nenek,luhan,eunjung dan sehun datang dan berlari ke arahnya.Tiba-tiba seorang doktor keluar dari wad itu dan menuju ke arah mereka.

"M-Macam mana doktor..d-dia tak apa-apa ke?"

Doktor itu hanya menggelengkan kepalanya."Maaf kami dah berusaha sedaya upaya namun encik baekhyun tidak dapat diselamatkan." kata doktor itu.

Hyomin terduduk di atas lantai.Dia tidak dapat menahan sebak di dadanya,perlahan-lahan air matanya mengalir dan dia mula teringat surat yang diberi oleh baekhyun tadi.Terus dia mengambil surat itu dari beg tangannya dan mula membaca isi kandungannya.

To:Hyomin.

Hi cutie girl ~ Saat awak membaca surat ni maknanya saya dah tiada di sisi awak lagi,saya sukakan awak hyomin sejak kali pertama saya nampak awak tapi apakah daya..saya terpaksa pergi dulu..saya akan sentiasa memerhatikan awak dari atas sana.Semoga awak akan berjumpa dengan lelaki yang lebih baik daripada saya.Hyomin awak mesti jaga diri awak elok-elok dan jaga nenek juga.Saya tak nak tengok awak bersedih hyomin..Maafkan saya kerana tak dapat bersama dengan awak lagi.Maafkan saya juga kerana telah sakitkan hati awak dan tidak memberitahu awak tentang penyakit saya ni sebab saya tak nak awak risau.Segala kenangan manis kita berdua akan saya ingat untuk selamanya.I am sorry..selamat tinggal hyomin..

 

Baekhyun.

Itulah ayat-ayat terakhir daripada baekhyun."Baekhyunnnn!!!" Hyomin melekapkan surat tu kedadanya dan menangis teresak-esak.Neneknya dan yang lain turut bersedih dan cuba untuk memberikan semangat kepada hyomin.

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
ParkMiYeonx
#1
Looking forward to updates ! :)
Lisa_exo
#2
Chapter 14: Soooo sad story , Baekhyun hhuhuhuh
BbyLolly #3
Chapter 14: Sweetnya luhan xD hahaha
saranghae_changmin
#4
Chapter 14: Happy, sad, and sweet.
exosaranghaeyo #5
Chapter 14: saye suke sgt cerite awk nieyh .. chapter 13 yg baekhyun pegi tingglkn hyomin tu sgt sedih .. awk buatlah crite bnyk2 lgi ..hihihi ...
Ayla_Qistina
#6
Chapter 14: sedihlah citer nie.. :'( tp kan, sya baca kat FB @twitter, sm ent kata Sehun dgn Luhan dh ada gf and Luhan akan umumkan gf dia time ep akhir exo showtime.. :'( citer nie best walaupun sedih..
kimdeunghi #7
Chapter 14: Yah!! It's so romantic ...have a love ending and something else...This is THE BEST FANFIC EVER!!! :)
OK_FARRA #8
Chapter 14: Ahhh...so sweet..
OK_FARRA #9
Chapter 14: Ahhh...so sweet..
ohmin_ #10
Chapter 13: im crying T_T