Part 5

HeartBeat
Please Subscribe to read the full chapter

--

 

Siwon secara senyap ketika anak kembar dia masih ber sew sawada didalam rumah besar dia. Kedegilan Sehun terkadang melegakan hatinya. 

Banyak yang berubah, Chanyeol yang tersenyum. Kai makin terbuka dengan mereka semua. Kyungsoo yang makin kerap kedapur dan tak hanya berkurung didalam bilik. Setelah Mama Tiffany tidaj muncul dihadapan mereka. Inilah kebahagiaan mereka.

Baekhyun pun tampak semakin ceria. Dia bekerja dengn baik disebuah kedai makan korea. Setiap malam dia akan bawa balik makanan untuk Ai yang sering mengidam macam-macam.

" Dah tak sedap ke makcik masak sampai beli kat luar" mkcik tukng masak menyapa mereka secara bergurau

" makcik tak apa,pergi rehat,tak akan memalam camni pun nk mask lagi, kesian makcik" kata Baekhyun manja

Makcik tersebut tersengih macam kerang busuk sebelum masuk kedalam biliknya. Suka dapat rehat lebih.

Tumpuan Baekhyun kembali kepada Ai yang dengan sedap menguyah ayam goreng kunyit berserta nasi panas . Comel. Makin sayang Baekhyun pada Ai sejak dua menjak ni. Mengingatkan dia pada kekasihnya.

" Baekhyun tak nak makan?" Soal Ai hairan

Selalu Baekhyun join dia makan sekali namun kali ni dia hanya merenung gadis tersebut. Masing-masing dah macam patung. Menengok dia saja. 

Lepas Chanyeol,baekhyun pula berjangkit.

Disebalik keceriaan yang datang ini. Sehun tak duduk diam atau turut serta. Kerana kematian ibunya merupakan hal terbesar yang dia kena bongkar. Tapi dia rasa tenang ketika Ai tidak lagi sedih tentang apa yang berlaku.

Memudahkan kerja Sehun mencri tahu dan mencari bahan bukti. Dia sering berborak dengan Lay. 

Lay seperti tak percaya pembunuh Mama Jessica ada didalam rumah ni dan orang tersebut merupakan keluarga mereka sendiri. 

Mulanya tak percaya tapi Sehun cuba yakinkan lelaki tersebut. Sehingga Lay bersetuju membantu Sehun menjalankan kes tersebut secara senyap.

Yang Sehun jumpa adalah kereta tanpa no plat. Seperti dicabut dengan kasar. Banyak-banyak kereta didalam garaj rumah. Kenapa satu itu saja yang tak ada no plat. Dan yang paling menghairankan kereta tersebut tak berkunci. 

Milik siapa kereta ni?.

BMW.

Milik Papa Siwon?

Sehun kena cari dimana no plat tersebut disimpan

 

 

-

 

 

" Taniah Sehun,Ai,Tao dan Kai sebab berjaya tamatkan alam persekolahan,lepas ni masing-masing boleh masuk ke alam University!" 

Papa Siwon berucap dengan sangat girang sambil bertepuk tangan. Meja makan dipenuhi makanan yang lezat dan mewah. Hasil  permintaan Tao. Ruang makan tersebut dihiasi dengan belon-belon helium macam sambut harijadi. Iyelah dia masih muda. Berbanding yang lain. Bongsu orang kata.

Kris naik rimas dengan belon yang diikat pada kerusinya. Akhirnya dia letupkan belon yang berada berhampiran dia. Dan dah tentu itu mendatangkan tangisan histeria Tao. 

Riuh rendah juga meja makan kali ni. 

AI dan Sehun menikmati daging steak yang dimasak separuh masak kesukaan mereka bersama susu segar kegemaran mereka. 

Lengan Ai disenggol oleh Baekhyun. Lelaki itu menghulurkan sekotak hadiah pada Ai.

" Taniah adik abang" kata Baekhyun rin

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
ssadssad #1
♥♥♥♥♥