Someone Saw Me!

Locket of Curse & Love
Please Subscribe to read the full chapter

Double update! ^^

 

“Bu… Bella mintak maaflah kelmarin… Ibu tahukan Bella nak release tension dekat tempat tu. Naeee uri kiyomi omma?” Dengan aegyonya yang comel tu Puan Kim tersenyum walaupun dia masih marah dengan perangai nakal anak perempuannya itu. “Yelah yelah.. ibu bagi kamu pergi tapi baliklah awal. Ibu risau tunggu kamu balik dari sekolah lambat sangat" Marah-marah ibunya itupun ada sifat pemaaf juga. Malahan Bella seorang anak manja dalam keluarga itu. “Yasss!! Gumawo ommonim~ Muah!” Satu kucupan hinggap di pipi wanita 40-an itu. “Oke Bella gi sekolah dulu! Bye!! Thanks again ibu!” Lambai Bella dengan riang lalu pergi ke sekolah seperti biasa dengan berjalan kaki.

Aku percaya mesti ada sesuatu yang akan ubah perangainya yang cilik dan nakal itu. Puan Kim bermonolog dalam hatinya lalu pergi ke dapur untuk melakukan kerja rumah selepas melihat anaknya pergi ke sekolah dengan selamat.

“Alamak terlambatlah pulak! Aduh ni mesti sebab nak pujuk ibu tadi” Bella berlari selaju yang boleh ke pagar sekolah kalau tak habislah kena denda. “Ah sikit lagiiiiiiiiiiiiiiiii SELAMAT!” Bella lompat dengan gaya  lompat bintang di line pagar sekolah SM HIGH itu. “Kim Bella awak dah lambat 3 minit hari ni. Awal 2 minit pulak tapi tetap lambat…Apa nak jadi awak ni. Saya tahu lah awak pelajar cemerlang tapi kalau ada rekod kedatangan lambat ni boleh cacatkan sijil berhenti sekolah awak tahu tak?”

“Alah cikgu ni…kuat bebellah..lambat sikit je” Gumamnya perlahan sambal menguis tar jalan dengan kasut sekolahnya. “Apa awak cakap tadi?!” . “A-ah takde pape cikgu Tam. Ni ha tengok kasut saya kotor sikit sebab terpijak tanah merah hehehe alah cikgu saya awal sikitkan datang sekolah…boleh ringankan denda tu tak? Pwease??” Pujuk Bella dengan kedua-dua tapak tangan menggosok supaya cikgu disiplinnya itu dapat kurangkan denda kutip sampah. “No! denda tetap denda tapi saya boleh kurangkannya. Kamu perlu kemaskan bilik stor seni saja hari ni.” . “Eh cikgu macam sama berat je dengan kutip sampah. Apalah cikgu ni” Rungut Bella.

“Eh takpe kalau taknak denda tu awak perlu kutip sampah DAN bersihkan tandas sekali kalau awak tak nak bersihkan stor” Cikgu disiplinnya itu tersenyum sinis ingin melihat reaksi anak muridnya itu. “Yelah! Yelah! Bilik stor hmph!” Bella pasrah dengan nasibnya y

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
kingbeta
#1
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ
link : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking your time to read this advertise.
galaxy_k
#2
Chapter 8: Hahaha bagus anda tepati janji ada!
Anywayy alamakk habislah Bella!
From : NNA
exoL_girl
#3
Chapter 6: Update la cpt +_+
aquariusxpisces
#4
Chapter 3: Uiyooo dia jumpa taemin ke? xD
aquariusxpisces
#5
Chapter 2: wahhh hebat xD