At Bella's house

Locket of Curse & Love
Please Subscribe to read the full chapter

"Pakcik tahu tak apa benda ni?" 

 

“Mana kamu jumpa loket ni Taemin?” . “Bukan saya yang jumpa tapi dia, Bella”

Taemin memandang ke arahku begitu juga dengan pakcik Jiyoung. “Err.. s-sa-sa-saya j-jum-jumpa d-de-dekat..” . “Janganlah kamu takut sangat. Kami tak makan manusia” Pakcik Jiyoung memberi senyuman supaya aku tidak berasa takut atau gemuruh. “Ahem..saya jumpa dekat bilik seni di sekolah saya. Saya ambil sebab nampak antik dan menarik. Mungkin benda ni yang boleh buatkan saya nampak pakcik dan Taemin” Maaf Taemin, aku dah tipu kau

Taemin memandangku dengan wajahnya yang terkejut. Mukanya yang jelas menunjukkan dia terasa dirinya telah dianaiya. Aku menunduk memandang lantai konkrit bangunan lama itu.  “Pakcik kenal dengan sorang datuk ni. Rasanya dia tahu pasal loket ni. Tapi dia tak duduk dekat Seoul. Jauh jugak tempat dia tinggal. Meh pakcik pegang dulu loket”

“Tapi pakcik nanti saya tak dapat tengok pakcik dengan Taemin” . “Yang tu kamu jangan risau sebab kamu dah pegang loket ni tapi kamu tak boleh berjauhan dengan benda ni. Nanti kita jumpa datuk tu kamu berdua akan tahu. Pakcik tak boleh nak cerita sekarang sebab pakcik tahu sikit je pasal loket ni.”

“Maknanya Bella kena tinggal sini? Bangunan lama ni??” Taemin akhirnya mengeluarkan suara. Bangunan tu memang nampak usang. Tiada keperluan manusia yang kelihatan di sini. Hari pun semakin gelap.

“Eh mestilah tak. Kita kena pergi rumah Bella. Bertolak pagi esok. Takkan nak pergi malam pulak kan?” Aku menarik nafas lega kerana tidak perlu tinggal ditempat buruk ni. Pakcik Jiyoung menghilangkan diri entah kemana. Katanya dia akan datang balik. Kami berdua menunggu di bangunan itu. Senyap. Seram pun ada. Biasalah tempat hantu.

Kejap diorang nak datang rumah aku?! Nanti mak dengan abah mesti terkejut beruk nanti tengok aku balik hantu!

 “Kau jangan risau pasal parents kau. Diorang tak akan nampak hantu” Suara Taemin yang agak kasar itu berkata kepadaku. Macam mana dia boleh dengar suara hati aku?. “Aku still sedih kau tipu aku haritu yang kau tak tau apa-apa masa dekat depan sekolah. Aku perati kau seminggu kau tau tak? Macam orang bodoh je”

“Sorrylah Taemin tapi kenapa awak tak tegur saya je. Manalah saya tau” . Taemin mendiamkan diri dan memandang ke arah lain. Senyap lagi sekali. “Minta maaf sangat-sangat Taemin. Saya tak tipu awak dah lepas ni”

Aigoo kiut betul minah ni. Anggaplah ni sebagai hukuman sebab tipu aku hehe

“Oke jum kita pergi rumah Bella.” Pakcik Jiyoung memeluk kami berdua menyebabkan badan aku dan Taemin bersentuhan. Muka ku merona merah. “Err pakcik jangan peluk kuat sangat.” Taemin seolah-olah malu dengan situasi itu. “Alah kalau macam ni macam mana nak teleport ke rumah Bella? Sekejap je. Pakcik tengok Bella oke je” Taemin mendiamkan diri dan memandangku dengan mukanya yang tidak puas h

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
kingbeta
#1
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ
link : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking your time to read this advertise.
galaxy_k
#2
Chapter 8: Hahaha bagus anda tepati janji ada!
Anywayy alamakk habislah Bella!
From : NNA
exoL_girl
#3
Chapter 6: Update la cpt +_+
aquariusxpisces
#4
Chapter 3: Uiyooo dia jumpa taemin ke? xD
aquariusxpisces
#5
Chapter 2: wahhh hebat xD