The Locket

Locket of Curse & Love
Please Subscribe to read the full chapter

Bella POV

"Awak perlu buat kerja sikit je. Hari awak bernasib baik sebab tadi ada cleaner TERcuci sikit bilik ni so awak tolong kemaskan je meja-meja, almari and tempat mana yang bersepah tu. Tadi ada aktiviti pelajar junior guna. Simplekan. Ni kira ringanlah ni" Ujar cikgu Tam sambil menunjukkan keadaan bilik stor yang agak bersepah itu. "Ni bulu ayam and penyapu. Sapu sikit-sikitlah kabinet lama dekat hujung tu tau" Pesan lagi cikgu Tam sebelum beredar dari bilik stor tu. Bukannya balik tapi tunggu dekat luar.

Ish rajin betul cikgu ni nak tunggu. Takde anak bini nak jaga ke dekat rumah. Bawak pegi jalan-jalan ke jogging ke pegi main bola ke ape ke hadoiii Bebel aku dalam hati. Takpe Bella. Siapkan cepat-cepat semua ni then kita balik! Aku terus mencapai bulu ayam dan menyusun atur meja-meja,almari seperti yag diarahkan oleh cikgu. Fuh penatlah jugak tolak benda kayu berat ni.

Oke now bulu ayam dalam genggaman kita cuci pulak kabinet buruk ni. "Uish benda apa yang bersinar ni." Sebentuk loket berwarna separuh hijau-biru itu bersinar-sinar di bawah kabinet itu. Cantiknya! Macam warna mint pun ada. Pearl aqua kah? Aku terus mengambil dan menggosok perlahan dengan ibu jari ke atas sebutir permata berbentuk berlian kecil di loket itu. Ting ting Apsal bunyi ting ting ni? Pelik betul loket ni siap berbunyi

Tiba-tiba aku terasa deruan angin yang kuat sedang menuju ke arah ku. And ssup muncul seorang budak lelaki yang tinggi memandang tepat ke arah ku. "AAAHHH!!!!! SAPA AWAK HAH??!! BYUNTAE?!!!" Tanpa membuang masa aku terus menjerit dan melindungi diri ku dengan bulu ayam.

Dalam sekelip mata lelaki itu hilang dari pandanganku. "Eh? Mana dia? Takkan hantu kut hahahaha Bella kau merapulah mana ada hantu siang hari. Tu lah ibu kata jangan berangan kan. Dah sambung buat kerja" Aku mula bercakap sendirian, menggeleng kepala ku dan menyambung kerja mencuci bilik seni. Loket hijau-biru itu aku simpan dalam poket baju sekolah. Serius rasa seram sejuk pula tetiba. Oh Tuhan aku tahu selama ni aku anak nakal tapi janganlah hukum aku dengan biarkan hantu makan aku. huhuhu. 

"Bella? Dah siap ke belum? Cikgu perlu balik dulu. Ada hal" . "Huh? Belum lagi cikgu. Jap cikg

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
kingbeta
#1
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ
link : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking your time to read this advertise.
galaxy_k
#2
Chapter 8: Hahaha bagus anda tepati janji ada!
Anywayy alamakk habislah Bella!
From : NNA
exoL_girl
#3
Chapter 6: Update la cpt +_+
aquariusxpisces
#4
Chapter 3: Uiyooo dia jumpa taemin ke? xD
aquariusxpisces
#5
Chapter 2: wahhh hebat xD