Bab 9

DAMBAAN KASIH (RE-EDIT)
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

Orang itu memandang Luhan dan Chorong dengan senyuman sinis.

"Bodoh punya Luhan! Kau nak pikat Chorong aku? Selagi aku masih hidup aku takkan biarkan Chorong jadi milik sesiapa melainkan aku!"

Dia terus berlalu pergi daripada situ sebelum disedari oleh sesiapa pun.

 

"Emmmm..saya rasa kita dah patut masuk kelas sekarang.Takut nanti kena denda pulak." kata Luhan setelah tawa mereka reda.

 

Baru sahaja tadi mereka bergelak-ketawa apabila Luhan menceritakan kejadian dimana dia dikejar anjing rumah seorang ahjussi kerana ingin memetik buah rambutan dihalaman rumah.Sudahnya,dia terpaksa pulang dengan sebelah kaki yang tidak tersarung kasut kerana tercampak sewaktu berlari tadi.Sampai sahaja dirumah,dia dileteri oleh mamanya kerana menghilangkan kasut sekolahnya.Tapi..itu semua cerita semasa dia berusia 10 tahun.Waktu itu dia sangat nakal tetapi apabila meningkat dewasa dia mula berubah menjadi seorang yang  baik.

 

"Ah,nae.." Luhan mengikuti langkah Chorong dan berlalu kembali ke kelas mereka.Setibanya dikelas,dia dapat melihat Suho dengan sedang mengelus lembut rambut panjang Haena yang berwarna coklat itu. Dia terus sahaja memandang ke arah lain.Luhan yang perasan dengan riak wajah Chorong memandang ke arah yang sama dengan Chorong.

 

"Chorong suka Suho ke?" Getus hatinya dalam diam.Dia memusingkan badan ke belakang;menghadap pasangan yang gila cinta itu.

"Dah-dahlah tu sweetnya.Naik berbulu mata aku tengok korang."Kata Luhan selamba sambil memandang jijik ke arah mereka.

"Han,kau tahu tak,aku daripada tadi tahan muntah tau.Sweet diaorang ni boleh potong kaki!" Lay pula menyampuk seraya menunjukkan wajah yang sama dengan Luhan.

"Jealouslah tu.Kalau jealous cakap.Tak payah nak main sindir-sindir."kata Suho dengan wajah menyampah.

"Eee..lambat lagilah aku nak jealous dengan kau.Aku tadi pergi date dengan Chorong." Luhan memandang Chorong yang sedang berborak dengan Namjoo.Entah apa yang dibualkan sampai Namjoo menarik muncung sedepa.

"Seriouslah Han?WOHOOOO dah maju dah Luhan kita ni.."puji Lay sambil menepuk-nepuk bahu sahabatnya itu."Patutlah lesap tadi,rupanya pergi date kau hahaha.."tambahnya lagi.

 

Entah mengapa hati Suho rasa terbakar apabila mendengar kata-kata Luhan.Kalaulah kau tahu siapa Chorong tu,Luhan.

 

"Saya rasa Luhan dengan Chorong sepadan jugak.Kalau korang betul-betul couple,saya akan sokong sepenuhnya.Fighting Luhan!"

"Thanks Haena for supporting me.Kau tak nak s

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
starlightkim_
alhamdulillah akhirnya dah siap edit dah fanfic ni. Just tambah sikit and tukar gambar je. Poster kita paka yang tu jelah:]

Comments

You must be logged in to comment
Infinite_Ifnt7
#1
Chapter 11: Hope u can update
Infinite_Ifnt7
#2
Chapter 11: I still wanna read!!!
xoxowolfxoxo
#3
Chapter 4: Bila nak update!? *goncang2 telefon*
AngelBap #4
Chapter 4: Bila nk update...
hanazraf95 #5
Chapter 4: update more pleasee~~
hanazraf95 #6
Chapter 3: such a nice story :) update soon~