Chapter 3 : Penghinaan yang melampau

Fate Of Love (Hiatus)
Please Subscribe to read the full chapter

Arlando:  Apa semua ni?!
Mrs Claridge: Arlando, behave yourself!
Arlando: Mummy, saya nak kahwin dengan Rin,  bukan Mag!
Mrs Claridge: Cathrine tidak layak untuk kamu, Arlando.
Arlando: Siapa yang cakap?! Syaitan yang bertopengkan manusia ni ke?!

Arlando menunjuk Magdalene dengan amarah yang tidak terkata. Kecut perut Mdm Myra dan Magdalene mendengar jerkahan anak lelaki tunggal keluarga Claridge itu. Tiba-tiba, pintu rumah dibuka dari luar dan muncul kelibat 2 orang yang tidak lagi asing di rumah itu. Melvick dan Cathrine beriringan masuk ke dalam rumah. Mereka berdua baru sahaja balik dari pusat membeli-belah untuk membeli jam tangan baru Melvick. Langkah kaki mereka berdua terhenti di depan ruang tamu. Arlando dan Cathrine berpandangan seketika namun Cathrine cepat-cepat melihat ke arah lain.

Cathrine: Vick, kakak masuk ke bilik dulu.
Melvick: Hah? Kenapa? Tapi Arlando kat situ...?
Cathrine: Nanti kakak jumpa kamu, ok?
Arlando: Rin!

Panggilan Arlando tidak dijawab. Cathrine segera melangkah ke arah biliknya namun dia tidak sempat kerana Arlando sudah terlebih dahulu menyambar pergelangan tangannya dan menariknya ke ruang tamu semula. Melvick terpinga-pinga. Apa yang tengah berlaku ni?

Cathrine: Ben, lepaskan tangan aku! Janganlah macam ni!

Rayuan Cathrine langsung tidak dipedulikan. Arlando menggenggam erat tangan teman wanitanya itu dan membawanya ke hadapan Mrs Claridge, Mdm Myra dan Magdalene. Air mata Cathrine menitis.

Arlando: Mummy, inilah Cathrine Vasco Lee, girlfriend Arlando.
Magdalene: Mama!

Magdalene yang geram menggoncang kuat lengan Mdm Myra agar ibunya itu melakukan sesuatu.

Mrs Claridge: Cathrine Vasco Lee?

Mrs Claridge jelas kehairanan. Setahu dia, Cathrine belum sah diterima keluarga tersebut. Bagaimana nama Cathrine boleh ada 'Lee' pula? Mdm Myra dipandang, meminta penjelasan. Cathrine pula hanya mampu menunduk lemah.

Mdm Myra: Untuk menjaga nama baik keluarga, suami saya berkahwin lagi, dengan ibu Cathrine sebab masa itu dia dah mengandungkan Cathrine. So, bagi saya dia tetap anak luar nikah. Anak haram.

Selamba sahaja Mdm Myra mengutarakan penjelasannya membuatkan Cathrine mendongak memandangnya dengan mata yang sudah basah. Arlando dan Melvick turut tergamam mendengar kata-kata Mdm Myra. Magdalene tersenyum manakala Mrs Claridge mengangguk faham.

Mrs Claridge: I see... patutlah dia ada nama keluarga sekali.
Cathrine: Maafkan saya, puan. Puan buatlah apa yang patut untuk Ben. Saya akan ikut sahaja. Saya tahu saya tak layak untuk dia.

Arlando: Rin, don't say anything more, please...
Magdalene: Kenapa pula?Baguslah tu. Dah memang dia tak layak. Dia t

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
m_nanakim
Finally :) Fate of Love Chapter 8 is out! Tak tahu masih ada yang nak baca atau tak, but i will keep updating everyday till last chapter memandangkan dh lama terbelangkai and musim MCO ni buatkn saya boring macam apa :") btw, saya update guna phone sebab RIP to my laptop, x dpt on dh huhu

Comments

You must be logged in to comment
LovelyIna
#1
Hi awak! Berminat untuk menjadi seorang penulis? Kami sedang mencari penulis bagi bekerjasama dengan kami untuk satu projek.
Mungkin sekarang peluang awak debut sebagai penulis? Jangan lepaskan peluang ~
Follow kami di Twitter dan Instagram @tigasuque untuk maklumat lanjut!
Jumpa awak kat sana ^^

- LovelyIna