Miss Manager

❦FairyTale (F.T Girl ) ❦ FNC Entertainment's New Girl Band ❦ Story Started
Please Subscribe to read the full chapter

chapter one ♦

miss manager

“Rara ! Tolong photostatkan surat ni kejap .”
“Rara ! Dorm AOA ada masalah paip la. Call someone untuk betulkan.”
“Rara ! Semak balik schedule N.Flying. Ada something wrong la.”

Rara tu. Rara ni. Semua Rara. Naik pening kepala pemilik nama itu bila nama dia asyik disebut-sebut di dalam pejabat. Semua orang mintak dia untuk buat itu dan ini. Ok. Dia faham. Memang tu adalah tugas dia. Tapi agak-agak la jugak. Dah tak menang tangan dah ni. Sana sini seru nama dia. Kadang-kadang dia rasa nak jerit kuat-kuat biar semua orang diam. Memang kerja sebagai office girl seksa macam ni ke? Kalau ya, Rara pasrah !

“Rara ! Datang sini kejap.”

Gadis bertubuh kecil itu sekadar mengeluh.
 

“Kejap !” laungnya sambil tangan ligat menguruskan mesin fotokopi yang tiba-tiba buat hal. Dia merengus kuat.

“Hish!!!”
Seperti lipas kudung, dia berjalan meninggalkan mesin yang tersekat itu. Sibuk betul pemilik nama Min Hyora ini. Mengalahkan presiden FNC Entertainment sendiri.

Dari kejauhan, seseorang sedang memerhatikan Rara. Seseorang itu tersenyum sendiri sambil menggeleng-geleng. Keletah Rara yang kelam kabut dan kalut ke sana sini sedikit sebanyak menghiburkan hatinya. Namun, bila dipandang lama-lama, rasa kesian pun ada jugak.
“Rara…Rara…takpe. Aku akan cuba buat kau senang sikit lepas ni.”

Waktu rehat sudah tiba, inilah masanya Rara ambil kesempatan untuk rileks sekejap. Gadis itu melabuhkan punggungnya di atas kerusi yang ada di koridor bangunan FNC Entertainment. Dah nak masuk setahun dia bekerja sebagai office girl di syarikat hiburan itu. Suka tak suka, terpaksa jugak dia hadap pekerjaannya itu.

Rara menghela nafas perlahan. Matanya sibuk memerhati keadaan sekeliling. Leka dia memerhatikan para trainee di syarikat itu yang berpusu-pusu berjalan di hadapannya. Ada yang bergelak ketawa. Ada yang sibuk berjalan sambil menyanyi dan ada juga yang leka berbual. Timbul rasa iri di hatinya.

“Kalaulah aku ada bakat macam diorang…” bisik hati kecilnya. Rara memerhatikan sekumpulan trainee perempuan yang baru keluar dari studio latihan. Riuh rendah suara mereka kedengaran. Kebanyakkan trainee masih muda dan ada juga yang sebaya dengannya. Bahkan ada yang lebi

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Lolahola
Welcome to my new co-author,kwonShinHye

Comments

You must be logged in to comment
KeiYin #1
Chapter 30: Get out!
Get out!
Get out!
Jinjja daebak!
Best gila baca!
aydameow
#2
Chapter 30: Hehehe,our hyeeun~Sehun ngan kai takleh blah~
zombiefromseoul
#3
Chapter 30: Hohoho,Chanyeol terkejut tengok syo ke?xD
chh_soshisone
#4
Chapter 30: daebak *touching* Soojin X Chocolate haha xD
KeiYin #5
Chapter 29: Daebak!!!!