Debut Stage : Get Out

❦FairyTale (F.T Girl ) ❦ FNC Entertainment's New Girl Band ❦ Story Started
Please Subscribe to read the full chapter

Debut Stage !

 

"Omona ! Omona ! Biar betul ni? Ok. Tarik nafas. Lepas. Tarik nafassss...lepasssss." Aerin yang sudah siap dimakeup mula berdebar-debar apabila giliran untuk FairyTale membuat persembahan semakin hampir. 

"Yah ! Kim Aerin ! Duduk la diam-diam. Rimas la tengok kau ni kehulur kehilir." tegur Syo yang sedang leka menonton televisyen yang disediakan di waiting room mereka. Sementara menunggu giliran, sempat lagi dia melihat persembahan dari idol yang lain. Sekarang, EXO sedang membuat persembahan di atas pentas. Syo dari tadi sekadar memerhati skrin TV itu namun fokusnya agak terganggu bila Aerin buat perangai gelabahnya.

"Waaa !!! Eunnie ! Tengok oppa kau ! Perghhh ! Hensem jugak ye." Soojin yang  baru saja selesai menguruskan rambutnya memanggil Hyeeun yang leka dengan telefon bimbit agar mengalihkan perhatian ke televisyen. Hyeeun mengangkat wajahnya dan tersenyum saat melihat Sehun di kaca TV.

"Shawty I'm A Party Till The Sun Down" ajuk Hyeeun dengan muka yang derp apabila Sehun mula rap partnya dalam lagu Love Me Right itu. Tingkah Hyeeun mengundang tawa ahli yang lain. 

"Aish ! Eunnie ! Oppa kau tu ! Kau ajuk dia?" Ahyeong menepuk bahu Hyeeun dengan ketawanya yang masih bersisa.

"Bukan Eunnie je yang ajuk dia, appa dengan omma kami pun sama je. Group chat family kat SNS tu memang tak abis-abis oppa kena bahan sebab line 'Shawty blabla" dia tu." cerita Hyeeun beria-ia membuatkan members yang lain turut ketawa berdekah.

"FairyTale ! Cepat get ready. Lagi 10 minit korang naik pentas."

Suara seseorang membuatkan semua ahli menoleh.

Rara, manager kumpulan FairyTale masuk ke dalam waiting room dengan nafas yang tercungap-cungap. Baru habis lari sebab ada benda nak kena uruskan tadi. Tangannya penuh dengan bunga, beg plastik yang dipenuhi makanan dan juga coklat.

"Dari mana ni Rara?" soal Soojin kepada manager muda itu,

"Ada hal sikit nak settle dengan PD-nim tadi.Korang semua dah ready ke? 10 minit lagi giliran korang." Rara menjawab dengan tercungap-cungap. Dia meletakkan barang-barang di tangannya ke atas meja.

"Banyaknya unnie ! Siapa punya ni?" soal Aerin kepada Rara.

"Korang punya la. Fans yang bagi." jawab Rara sambil membetulkan kedudukan sepit rambut Aerin yang agak lari dari asal. Aerin tersengih lantas mengucapkan terima kasih kepada managernya itu.

"Wah ! Biar betul ni?" Ahyeong tiba-tiba rasa terharu.

"Tak sabar nak makan. Soojin unnie ! Ada banyak coklat ni." Syo menambah sambil menyiku lengan Soojin. Dia tahu dah, Soojin ni memang gilakan coklat. Soojin tersengih.

"Coklatku sayang ! Naekoyya ! Tunggu I habis perform ni, habislah korang." Soojin berkata dengan mata yang bersinar-sinar. Hilang sudah nervousnya bila nampak coklat depan mata.

Yang lain hanya menggeleng-geleng.

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Lolahola
Welcome to my new co-author,kwonShinHye

Comments

You must be logged in to comment
KeiYin #1
Chapter 30: Get out!
Get out!
Get out!
Jinjja daebak!
Best gila baca!
aydameow
#2
Chapter 30: Hehehe,our hyeeun~Sehun ngan kai takleh blah~
zombiefromseoul
#3
Chapter 30: Hohoho,Chanyeol terkejut tengok syo ke?xD
chh_soshisone
#4
Chapter 30: daebak *touching* Soojin X Chocolate haha xD
KeiYin #5
Chapter 29: Daebak!!!!