#001

Fanfiction Tips Million Star
Please Subscribe to read the full chapter

Ejaan dan tatabahasa

Cis,tengok tajuk awal-awal dah rasa nak muntah. Sebab cliche nak mati. Rasa nak bunuh aja keldai depan rumah,biarpun tak wujud. Ceh,keldai pun aku tak pernah nampak. Ada hati konon.BAAHAHA!. Okay sebelum saya banyak mengarut,biar saya berada dilandasan betul,dah alang-alang di stesen kereta api Penulisan Fanfic. Kwangkwangsoo.

Antara penulis kegemaran saya ialah Rainbow Rowell. Dihelaian muka surat terakhir didalam bukunya ada tertulis lebih kurang kata-kata sebegini yang saya translatekan ke Bahasa dengan sesuka hati ulam jantung saya.

 

[Jangan disebabkan tatabahasanya yang tidak betul,kamu mengongkong ideanya yang begitu menakjubkan untuk dijadikan sebuah nukilan]

 

Pandai tak aku translate kan?. Kalau tak faham,biar hakak Syah terangkan. Contohnya si A ni punya tatabahasa yang kurang bagus. BM dia dapat C+ gitu aja (ek?) Dari dengan daripada pun dia main hentam aja. Kesian si A,patutlah Got7 cipta lagu A untuk dia,nak tabur simpati agaknya. Namun dia punya idea diluar kotak. Imaginasinya buat kamu tergaman dan kaku terkelu dek kagum menggunung dalam diri. Setiap plot penuh detail dan blalala. 

Tapi masalahnya ada si B ni dengki,jadi dia duk hina si A dunia penulisan bukan untuk si A. Katanya si A ni takde asas tatabahasa,tak cam dia,ohsem. Hafal kamus dewan bahasa gituh.

 

Soalannya berapakah buah limau yang dijual oleh si A kepada B? (contoh soalan math dimata hakak Syah xD) (

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
No comments yet