03;

Among The Stars
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

 

Minyong menatap langit yang ditemani bintang-bintang. Kalau ada bintang maknanya tak hujan kan? Jadi, aku boleh keluar lah ni kan? Kakinya diundurkan beberapa langkah.

 

 

Dia mencapai kot lusuh yang tergantung di birai katil. Ditepuknya kot itu sebelum memakainya. Kemudian, dia mengambil periuk yang tersimpan kemas di atas meja. Apa yang ada dalam periuk tu?

 

 

Minyong mengeluarkan beberapa helai duit kertas dari dalam periuk tersebut. Setelah memastikan duit yang diambilnya cukup-cukup untuk membeli barang dapur, dia segera memasukkannya ke dalam poket kot lalu melangkah keluar dari rumahnya.

 

 

Keadaan bandar Seoul pada malam itu sama seperti malam malam yang lain. Lampu neon berwarna-warni di sana sini, gerai-gerai di tepi jalan berderet-deret, manusia-manusia merayau di tepi jalan, budak-budak skateboard, jalan yang sentiasa penuh dengan kereta. Senang kata bandar Seoul tak pernah sunyi. Dan Minyong adalah satu daripada berjuta-juta kutu yang tinggal di situ.

 

 

Minyong dilahirkan dan dibesarkan di sini, Seoul. Tiada lagi tempat lain yang dia pernah pergi selain daripada kawasan Seoul.

 

 

Sememangnya, Minyong kehilangan keluarganya atau lebih tepat sekali, dia dibuang oleh keluarganya atas sebab-sebab yang tidak diketahui oleh dia sendiri. Dengan dirinya yang sehelai sepinggang itu, Minyong akhirnya tidak bersekolah dan mula bekerja seawal umur 16 tahun.

 

 

Kadang-kala dia terfikir, hidup ini memang tidak adil. Kenapa orang lain punya ibu bapa yang penyayang sedangkan dia punya ibu bapa yang tidak sayangkan anak mereka sendiri.

 

 

Maksud Minyong, oi, ibu dan ayah, kenapa buat benda tu di malam hari dan lahirkan saya di dunia ini? Ini semua salah kamu berdua.

 

 

"Hmmh..." Minyong mengeluh.

 

 

Tapi, kalau mereka tidak buat semua benda itu, sudah tentu dia tak akan dapat jumpa Jiyong. Sememangnya, Minyong memang jatuh cinta pada Jiyong dan perasaan itu melahirkan berita baik dan berita buruk.

 

 

Berita baiknya; sejak berjumpa dengan Jiyong 24 jam yang lalu, Minyong kurang mencarut. Berita buruknya; orang yang kacak seperti Jiyong sudah pasti mempunyai teman wanita. Itu tak bagus. Minyong sukakan Jiyong.

 

 

Dan encik jodoh, sekali lagi aku minta, jodohkan lah aku dengan Jiyong!

 

 

Tetapi, mana mungkin dia dapat berjumpa dengan Jiyong lagi. Sudah semestinya Jiyong juga tinggal di bandar Seoul tapi, kau ingat Seoul ni sebesar p

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
syeirra
#1
Chapter 3: update lah kak nat :3 menanti ni :3
QuincyOat
#2
Chapter 3: Aish.. Ff ni sweet lah! Saya suka! Saya suka! Walaupun Jiyong ni pembunuh, saya suuuuuka sangat watak dia! Minyong, dia ni memang innocent sangat dalam ff ni! Dua kombinasi yang menarik dua orang manusia Seoul ni! Kekeke~
Currently,I'm waiting for the next chap :)
jiumin #3
Chapter 3: wahai authornim yg saya suka .. update lagii~~~
huhu
juniorarmy
#4
Chapter 3: update cepatt ^o^
syeirra
#5
Chapter 3: Yawwwww jahatnya jiyong == omg kak jin xD
juniorarmy
#6
Chapter 2: update ^o^ sampai hati kau nat. tak bagitau aku pun kau buat cerita baru ㅠㅠ sampai hati. sampai hati ㅠㅠ mentang2 ada kawan baru ㅠㅠ sedih ni
kamong
#7
Chapter 2: setelah berbulan lamanya menggeledah malay fanfic yg pelakonnya Kwon Ji Yong, akhirnya jumpa jugakk ! yeay. really in love with your fanfic. update soon authornim ~
Mrs_Hana02
#8
Wehhhhhhhhh xD