4

Who Is Me?
Please Subscribe to read the full chapter

Hari ini, bermulanya misi mereka. Mereka semua mengekori So Eun pulang ke rumah. So Eun yang perasan sedari tadi dia diikuti tidak berasa cuak kerana dia tahu mereka baik. Kalau tidak, takkanlah mereka sanggup membawa dirinya ke bilik air setiap kali dirinya disimbah dengan makanan. Hari semakin gelap dan malam bakal menjelang tiba. Kebiasaannya, So Eun sering meluangkan masanya di atas bangunan yang tinggi dan tidak berpenghuni sekian lamanya. Menikmati angin petang yang sangat tenang.

Namjoon dan rakan-rakannya terlelap dek angin sepoi-sepoi bahasa yang datang menyapa diri mereka. Derapan kaki So Eun langsung tidak menggugat nafsu tidur mereka. So Eun hanya tersenyum melihat gelagat mereka tujuh sekawan. 'Comelnya! Tidur bertindih-tindih siap,' getus hati So Eun sambil tergelak kecil. So Eun lalu meninggalkan mereka. Dalam perjalanan pulang, So Eun dikepung oleh beberapa orang lelaki yang bertopeng dan berpakaian serba hitam. Apabila melihat setiap lelaki tersebut, So Eun seakan-akan teringat sesuatu. Kepalanya berdenyut. So Eun mengerang kesakitan.  

"Oppa....." Kata So Eun perlahan, sebelum dunianya menjadi gelap.

 

 

 

"Bawa adik kamu lari! Cepat!"

"Omma! Appa!"

Tsk. Tsk. Tsk.

 

 

So Eun segera bangun dari mimpi yang menakutkan dirinya. Sekelilingnya serba putih. Matanya liar melihat sekeliling kerana aneh dengan keadaan sekarang. Nafasnya yang tidak teratur membuatkan ketujuh jejaka itu memberi perhatian terhadap dirinya. Jimin cuba menenangkan dirinya manakala Taehyung berlari memanggil doktor. Kata doktor, jika tiada apa-apa masalah, So Eun sudah boleh pulang esok pagi. 

Tetapi, keputusn itu dibantah oleh So Eun. Dia meminta izin dengan doktor agar dirinya dilepaskan malam itu juga. Takut ibu bapanya risau. Badannya tampak lesu. Mukanya tampak penuh dengan teka-teki. Mana mungkin doktor akan melepaskan dirinya yang sebegini rupa. Dia tetap berkeras. Ketujuh-tujuh jejaka itu terus membela So Eun apabila melihat api yang kian menyala. Akhirnya, doktor itu setuju untuk melepaskan So Eun.

 

 

So Eun berjalan masuk ke dalam bilik lalu merebahkan badannya di atas katil. Mimpi tadi diimbas semula. So Eun pelik. Bayi itu dirinya? Namun ibu bapa budak itu, bukanlah ibu bapanya. Mimpi itu seolah-olah fantasi. Penuh dengan ku

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Kuangsu
Hope korang suke!!

Comments

You must be logged in to comment
Silver_Light
#1
This looks really cool, too bad I can't read Malay.
hyemipark
#2
Chapter 2: 'minah gedik sotong elastic boombastic ' yang ni mmng kelako hahahhahahahahahahahaaa
Author-nim PLEASE UPDATE SOON
Daebak Daebak Daebak ~~~
FIGHTING!!!
NurRahSyaXD #3
Chapter 1: Cerita ni ad chapter yg lain ke ?? Kalau ad , boleh x smbung lagi... best lahhhhh