Chapter 20 HanixBaekhyun Special

That Prince was a Jerk
Please Subscribe to read the full chapter

"Lambat lagi ke? Adik aku sorang2 kat rumah ni." 


"Kejap la. Nak dekat sampai dah."  

 
"And, kau ada lesen memandu ke tak ni? Sebab aku tak rasa kau ada..." ujar Hani sambil memeluk sealbelt yang dipakainya dengan kuat.


"Memang aku takde lesen pun." balas Bekhyun sambil tersenyum sinis. Kemudian dia mempercepatkan lagi kereta yang dipandunya. 


Hani hanya terdiam sambil menutup mata. Takut dengan perbuatan berani Baekhyun. Tidak lama selepas itu, Hani rasa ada sesuatu yang memegang tangannya. "Tak payah nak takut." ujar Baekhyun sambil memegang tangan Hani dengan erat.


Lebih kurang dalam 20 minit, mereka berdua tiba di destinasi yang dituju iaitu restoran yang telah dijanjikan oleh ayah Baekhyun untuk mengadakan makan malam formal buat mereka sekeluarga. 


Cepat2 Baekhyun menarik Hani masuk ke dalam restoran itu apabila ibu bapanya sudah kelihatan di meja yang ditempah khas untuk mereka. 


"Ah Baekhyun. Duduklah." ujar Mr. Byun sebaik sahaja dia ternampak anaknya sampai. 


"Ni siapa nama ya?" soal Mrs. Byun sambil tersenyum melihat Hani yang sedang duduk disebelahnya. 


"Nama dia Hani. Ahn Hani."


"Berapa umur kamu?" tanya Mrs. Byun lagi.


"17 tahun..." 


"Kenal Baekhyun bila?"


"Omma janganlah takutkan dia. Dah menggigil Hani." ujar Baekhyun lalu mengambil tempat bersebelahan dengan ayahnya. 


"Kita makan dulu. Lepas selesai makan, kita akan bincangkan tentang perkahwinan kamu berdua." 


Eh?! 


Tiba2 telefon pintar Hani berbunyi menandakan ada mesej yang masuk. Dia menyeluk tangannya ke dalam poket untuk mengambil telefonnya lalu membaca mesej tersebut. 

 

From : Unknown 

Ni aku Baekhyun. Aku tahu kau tengah keliru. Aku tak boleh explain kat kau sekarang. So just untuk waktu ni berlakon je depan parents aku. 


To : Unknown 

Macam mana kau boleh ada nombor aku? And paling penting sekarang perkahwinan apa ni?! 


From : Unknown 

Aku tak boleh nak explain sekarang. Sebab tu aku suruh kau berlakon faham je kat depan parents aku sekarang. Please! Kali ni je tolong aku.


To : Unknown 

Yelah! Tapi ingat, kau still hutang aku aiskrim!

 

Hani hanya mengeluh panjang lalu makan makanan yang telah terhidang dihadapannya. Dia dapati yang Baekhyun dan ayahnya sukar untuk berbual tentang hal keluarga ataupun sekolah. Tetapi Mrs. Byun layannya dengan baik. Bagaikan Hani itu anak kandungnya sendiri. 


"Hani nak tambah lagi? Tambah la." ujar Mrs. Byun lalu meminum air. 


"Ah takpe auntie. Saya dah kenyang." balas Hani sambil tersenyum. 


"Tak payah panggil macam tu! Panggil omma je." Mrs. Byun memegang tangan Hani.


"Omma?" 


"Macam tu la. Sayang, kita start bincang pasal wedding tu ya?" 


"Ah, appa dengan omma dah pilih tempat yang sesuai untuk buat majlis perkahwinan kamu berdua. Tapi kitorang decide nak ketepikan dulu hal wedding ni. Kami nak kamu berdua bertunang dulu sementara semuanya siap." jelas Mr. Byun dengan riak wajahnya yang sangat serius. 

 
"Omma nak kamu berdua tinggal serumah. Omma dah pilih rumah yang sesuai untuk kamu berdua and minggu depan dah boleh start pindahkan barang dah." 


"Ibu saya macam mana?" 


"Kitorang dah bincang dengan ibu kamu dan dia bersetuju. Lagipun omma tahu keluarga kamu banyak berhutang dengan lintah darat. Jadi kami dah tolong ibu Hani dengan melunaskan semua hutang yang tak selesai dibayar." 


Kenapa aku rasa macam semua ni real?


"Ah kalau macam tu, terima kasih banyak2. Saya tak perlu la kerja part time dah." gurau Hani. 


"So kira semua setuju la ni ya?" soal Mr. Byun. 


Hani dan Baekhyun hanya mengangguk tanda setuju. Hani masih lagi berfikir tentang sama ada perkahwinan ini benar atau palsu. Dia sendiri sudah buntu kerana semuanya kelihatan betul. 


Selesai perbincangan, Mrs. Byun dan Mr. Byun bergerak pulang ke rumah. Manakala Baekhyun menghantar Hani pulang ke rumahnya. Di dalam kereta, Hani hanya berdiam diri. Dia mahu menanyakan tentang perbincangan tadi kepada Baekhyun, tetapi dia masih keliru. 


"Kau nak tanya pasal tadi?" tanya Baekhyun yang seperti sudah dapat tahu tingkah laku Hani yang mahu bertanya kepadanya. 


"Hmm..." 


"Lepas ni, okay?" 


Hani hanya mengangguk tanda faham. Baekhyun hanya tergelak kecil. Ini merupakan kali pertama dia melihat Hani berkelakuan seperti perempuan. Well, dia memang perempuan pun tapi baru ni Baekhyun nampak Hani macam Minji yang selalu takut, keliru and fragile. 


"Mak kau datang rumah aku and merayu kat parents aku untuk tolong dia lunaskan semua hutang yang belum dibayar." 


"And?" 


"Mula2 parents aku tak nak sebab mak kau pernah betray diorang dalam hal business. Tapi mak kau tak nak mengalah. So dia bagi kau kahwin dengan aku untuk parents aku bayar hutang dia." 


"Tak payah nak berlapik sangat. Cakap je yang dia dah jual aku kat parents kau." ujar Hani sambil mengelap air mata yang mengalir laju di pipi kanannya. Dia cuba untuk berpura-pura kuat tetapi siapa yang tak sedih bila dengan ibu sendiri jual anak untuk bayar hutang?


"Hey, don't cry." 

 
"Ni semua salah aku." 


"Bukan la. Kau takde buat salah

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Joha_Exo12 #1
Chapter 22: Happily ever after\^o^/
nuruls99
#2
Chapter 22: ♪☆\(^0^\) ♪(/^-^)/☆ yeah ~~ happy ending... And please jgn masukkn luhan dlm penjara tp masukkn luhan dlm hati saya~~ ciah ciah~~ . Saya pun Ada pickup line.. Ingat chanyeol jer.. Hehe.. Good job, authornim ~
GingerBaby #3
Chapter 22: Hi unnie! Sya bru je habiskn fic ni n sya ade trnampak bout unnie mncari someone yg blh tlg cadangkn tajuk utk fic trbaru unnie. Sya ade satu cadangan je... Sya tulis skrg sbb unnie tgh on skrg ^^
1. Giving up on you, Park Jimin. (Sbb sya ade baca replies comment unnie. Unnie kata charcter fic baru tu Jimin)
Hrp unnie terima tajuk sya yg bengong ni ^^'
nuruls99
#4
Chapter 22: It's just my suggestion brdasarkn apa yg authornim bg tahu pasal cerita tu:
1. Good give up ( sbb dia dah putus Asa tp mungkin kputusn dia baik utk si dia walupun dia menyesal)
2. My regret (sbb dia cerita tntg penyesalannya)
3.my beautiful give up @ my beautiful regret(maybe keputusan dia utk putus asa telah membentuk masa hdpn yg bahagia even utk merasai kebahagian itu perlu melalui perkara yg menyakitkan. Al maklum la kehidupan diibaratkan roda~)
So that's all.. Just suggestion
EllieHan #5
Chapter 22: Hi, authornim! Saya ada beberapa cadangan untuk tajuk ff terbaru authornim.
Tapi, boleh tak kalau authornim jelaskan macam mana ff tu dengan lebih lanjut??
Terima kasih!!
Yes_I_Am #6
Hi! This is Airin again. Lupa nak tulis. Siapa yang cadangkan tajuk untuk fic baru tu akan dapan ganjaran... Hadiahnya rahsia and maybe just untuk peminat2 bts je... Kalau bukan peminat bts pun takpe. Benda lain saya boleh bagi. So kalau ada idea banyak2 just comment. Lagi banyak tajuk yang dicadang lagi banyak peluang untuk awak semua dapat hadiah. Thanks! ^^