Chapter 16

That Prince was a Jerk
Please Subscribe to read the full chapter

Minji POV  


What should I do? 

  
Chanyeol masih lagi menunggu jawapan dari aku yang sedang terkaku. Nak jawab ya Tiffany ada kat situ. Tapi kalau aku jawab tak, habis la plan aku. 

 
"Chanyeol, s-saya....—" 


"Takpe. Kau mesti terkejut kan? Aku boleh tunggu." ujar Chanyeol sambil tersenyum sedih. Dia masih lagi memegang tangan aku yang sedang menggeletar. Mungkin untuk menenangkan aku. 


"Dah la. Aku nak masuk kelas. Take care tau?" kata Chanyeol lalu memeluk aku. Kemudian dia keluar dari library itu untuk bergerak ke kelasnya. 


Sebaik sahaja Chanyeol hilang dari pandangan, Tiffany masuk ke dalam library lalu menarik rambut aku. Aku hanya menjerit, merayu agar dilepaskan. Tiffany hanya menghiraukan jeritan aku lalu menarik aku ke kelas yang terbiar. 


"Apa masalah kau sebenarnya, Minji? Kau tahu tak kau baru je buat Chanyeol tu confess kat kau?!" Tiffany menolak aku hingga aku jatuh ke lantai. Badan belakang aku sakit akibat terlanggar meja yang tersusun. 


"Kau memang tak sayang nyawa kan? Kau ingat Chanyeol confess kat kau tadi tu maknanya hidup kau makin tenang? Jangan berangan lah! Chanyeol confess je kat kau, maknanya kau baru je buat aku ada sebab untuk bunuh kau atau Chanyeol." Tiffany menendang perut aku dengan kuat. 


"Kau dengar ke tak apa yang aku cakap ni?! Susah betul nak dengar cakap aku kan?! Kau sengaja buat aku pukul kau sebab lepas tu kau boleh mengadu kat Chanyeol kan?!" aku tak tahu hantu apa yang sedang merasuk badan Tiffany sehingga dia boleh buat aku sampai macam ni. 


Kepala aku mula pening. Ada rasa2 nak pengsan. Aku tak boleh nangis. Aku taknak tunjuk diri aku yang lemah dekat TTS dah. Tapi pukulan dan tendangan yang hinggap di badan aku sangat menyakitkan. Sampaikan aku tak boleh bangun. Tiffany hanya ketawa melihat aku dengan badan yang sudah lebam dan berdarah. 


Tiba-tiba... 


"Tiffany! Apa kau dah buat kat Minji?!" aku terdengar satu suara yang tidak asing bagi aku. Tetapi aku masih tidak boleh meneka siapa itu kerana semuanya mula gelap dan aku tidak dapat mengesan bunyi apa2 langsung. 

 

 

 

 


Author POV 


"Kau ni kalau kita berkumpul je benda first yang kita bertekak mesti phonecase." kata Chanyeol lalu merampas phonecase nya dari Baekhyun. 


"Sape suruh asyik beli phonecase baru? Beli pun bukannya nak beli untuk aku jugak." ujar Baekhyun sambil mencebik. Dia masih lagi mencuba untuk mengambil phonecase Chanyeol. 


"Park Chanyeol!" 


"Sape tuh?" 


"Suara macam Hani." 


"Hani?!" cepat2 Baekhyun bangun lalu pergi ke arah pintu. "Hai." ucap Baekhyun sambil tersenyum. 


Hani yang menghiraukan sapaan Baekhyun itu terus pergi ke arah Chanyeol. "Chanyeol awak pergi mana tadi?! Minji kat nurse room sekarang ni! Saya suruh awak jaga dia kan? Kenapa awak tinggalkan dia?!" 


"W-what?" Chanyeol terus meninggalkan exo dan Hani lalu berlari like nurse room. Apabila dia sampai dia nurse room, dia ternampak Minji yang tidak sedarkan diri terbaring dia atas katil. Kemudian dia ternampak Luhan yang sedang berdiri dia sebelah Minji. 


"Chanyeol, aku...—" 


"Kau pergi sekarang boleh tak?" 


Luhan hanya menurut lalu keluar dari nurse room itu. Chanyeol bergerak ke sebelah Minji. Dia memegang tangan Minji dengan erat. "Minji, aku ni jerk kan? Jerk yang kau tak patut layan macam orang yang baik." 


"Awak bukan jerk la." 


"M-Minji-ya..." 


"Saya layan awak macam awak ni lelaki yang baik sebab awak memang lelaki yang baik." 


"T-tapi aku..." 


"Takde la. Awak baik sangat. Saya tahu perangai dingin awak tu sekadar nak kasi sesuai dengan muka awak je. Saya tak kisah." 


"Tapi aku biarkan kau kena pukul dengan Tiffany." 


"Taklah. Saya yang biarkan diri saya sendiri kena pukul dengan Tiffany. Awak tak salah apa2. Dah la. Patutnya saya yang nangis tau? Tak macho la kalau boyfriend baru saya ni menangis." 


"B-boyfriend?" 


"Ye la. Takkan la awak tarik balik confess tadi tu?" 


"Tapi tadi..."


"Hisy awak ni. Takpe la. Awak taknak—" ayat Minji terpotong apabila Chanyeol memeluknya dengan erat. Dia hanya tersenyum lalu membalas pelukan itu. 


"So no more fighting?" 


"If awak jaga saya baik2." 

 

 

 

 


"Luhan apa yang you buat tadi? Patutnya you peluk la Minji tu! Or even kiss her! Takkan tu pun I nak ajar?" tengking Tiffany. 


Luhan hanya membisu. Kemudian dia membalas, "Tapi Chanyeol dah datang. Nanti teruk la I kena dengan Chanyeol." 


"You plan macam ni then you nak takut? I tak kisah la you kena pukul dengan Chanyeol. Sekarang target kita you dapat Minji a

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Joha_Exo12 #1
Chapter 22: Happily ever after\^o^/
nuruls99
#2
Chapter 22: ♪☆\(^0^\) ♪(/^-^)/☆ yeah ~~ happy ending... And please jgn masukkn luhan dlm penjara tp masukkn luhan dlm hati saya~~ ciah ciah~~ . Saya pun Ada pickup line.. Ingat chanyeol jer.. Hehe.. Good job, authornim ~
GingerBaby #3
Chapter 22: Hi unnie! Sya bru je habiskn fic ni n sya ade trnampak bout unnie mncari someone yg blh tlg cadangkn tajuk utk fic trbaru unnie. Sya ade satu cadangan je... Sya tulis skrg sbb unnie tgh on skrg ^^
1. Giving up on you, Park Jimin. (Sbb sya ade baca replies comment unnie. Unnie kata charcter fic baru tu Jimin)
Hrp unnie terima tajuk sya yg bengong ni ^^'
nuruls99
#4
Chapter 22: It's just my suggestion brdasarkn apa yg authornim bg tahu pasal cerita tu:
1. Good give up ( sbb dia dah putus Asa tp mungkin kputusn dia baik utk si dia walupun dia menyesal)
2. My regret (sbb dia cerita tntg penyesalannya)
3.my beautiful give up @ my beautiful regret(maybe keputusan dia utk putus asa telah membentuk masa hdpn yg bahagia even utk merasai kebahagian itu perlu melalui perkara yg menyakitkan. Al maklum la kehidupan diibaratkan roda~)
So that's all.. Just suggestion
EllieHan #5
Chapter 22: Hi, authornim! Saya ada beberapa cadangan untuk tajuk ff terbaru authornim.
Tapi, boleh tak kalau authornim jelaskan macam mana ff tu dengan lebih lanjut??
Terima kasih!!
Yes_I_Am #6
Hi! This is Airin again. Lupa nak tulis. Siapa yang cadangkan tajuk untuk fic baru tu akan dapan ganjaran... Hadiahnya rahsia and maybe just untuk peminat2 bts je... Kalau bukan peminat bts pun takpe. Benda lain saya boleh bagi. So kalau ada idea banyak2 just comment. Lagi banyak tajuk yang dicadang lagi banyak peluang untuk awak semua dapat hadiah. Thanks! ^^