final

Bubble Queen

Sebaik tiba di rumah, Mata ku terus meliar mencari Lulu a.k.a Evan k-2. Namun malang , bayang kucing parsi berwarna krim itu langsung tak kelihatan. Aku lantas mencari eomma ingin menanyakan mengenai Lulu. Tetapi..... Eomma langsung tak ambil peduli.

Aku pun keluar rumah , nak tiup buih, mahu menenangkan akal Dan fikiran. Sekali lagi aku, aku lalai saat memerharti buih-buih sabun itu berterbangan. Dan seperti ulang tayang, buih sabun ku tumpah buat Kali kedua.

Aku dilanggar seseorang. Memang terbakar hatiku dibuatnya. Aku pantas mengejar lelaki itu dan minta pampasan. Namun dunia ku bagaikan terbalik saat aku sedari lelaki yang melanggar aku kini adalah lelaki yang sama yang telah aku langgar pagi tadi.

"Oh, no! Sor-sorry! Saya salah ora-" aku melangkah kebelakang sebelum aku tersadung Batu dan jatuh. Arghhhh !!!! Sakit nya bukan kepalang.

"Awak okey?" Lelaki itu Cuba membantu aku bangkit semula.

"I'm okay!" Tegas suara ku tetap dengan pendirian yang satu. Aku Cuba bangun tapi terjatuh semula, dek kerana terseliuh. OUCHHHHH !!!

" just being honest" kata lelaki itu sambil mendukung aku.

"Awak nak bawa saya ke mana?" Aku mulai risau.

"Rumah saya" what?! Seriously?! Apa dia nak buat?! Takkan dia nak.... No !!!! Muka dia nampak macam baik, tapi.... Lelaki tetap lelaki!

"Awak nak buat apa? Please !!!,saya tak nak !!!" Aku mula merenggek.

"Rilex laa, awak tak perlu buat pape. Just baring atas katil je, dorang yang akan uruskan segalanya. Saya dah banyak Kali buat dah!" Muka je cam baik, tapi dah banyak Kali buat?! Aish !!! Tapi kenapa dia nak buat macam ni? Adakah dia nak balas dendam Cara macam ni? Setapak demi setapak dia melangkah, semakin mendekati sebuah rumah yang pasti adalah rumah dia. Aku semakin gelisah.

"Awak tolong lah !!! Jangan buat saya macam ni!!! Saya tak boleh! Tolong saya merayu !! Kalau awak nak balas dendam pon, carilah idea lain please !!!!!!!!!!" Penat aku merayu dia tak kesian lagi ke?

"Hish, awak ni kenapa?! Saya bawa awak ke rumah saya sebab nak ambik kunci kereta, saya nak bawa awak ke hospital. Awak ingat awak tu ringgan sangat ke?!" Terang lelaki itu dengan Nada yang tinggi sambil melepaskan aku ke sebuah kerusi.

"Dah, tunggu sini!" Pesanya sebelum dia masuk ke rumah.

Semasa aku menunggunya di luar, aku melihat 

"Lulu !!" Aku sedikit menjerit teramat gembira sambil memeluk tubuh kucing itu.

"Awak dah jumps Lulu?" Tiba-tiba lelaki tadi datang menyoal.

"Macamana awak tau nama kucing saya?" Aku menyoal kembali.

"Sebab ni kucing saya" balasnya selamba.

"What?! Ni kucing sayalah!"

"Ye, tapi saya yang beli kucing ni" bulat Mata aku mendengar ayat itu.

"Hell~o ! Please lah, my bff yang beli lah !" Nada suara aku semakin meninggi.

"Iris Cuba tengok muka hensem ni dalam-dalam!" Dia memegang kuat kedua tangan ku sekali Gus memaksa aku menatap wajah itu lantas mengembalikan ingatan yang hampir dilupai.

"Evan?!" Bibirku meluncurkan satu nama.

"Hah, ingat pon! Ingatkan dah lupa !" Evan berpura-pura menanggis.

"Bukan lupa, just... Evan banyak berubah lah!" Aku Cuba memujuknya.

"Ape?! Sampai hati Iris cakap Evan dah banyak beruban?!" Aiii -.- pekak plak dia nih~

"Berubah lah! Bukan beruban!"aku memukul lembut Evan. "Dah lah tu, pandang lah sini...." Suara Manis ku di lancarkan. Dan apabila Evan pandang saja kearah ku.....

"Sampai hati Evan kan! Balik sini, tak bagi tau!" Aku memukul kuat Kevin

"Adoi, sakit lah! Evan nak bagitau tapi Ada orang tu sombong sangat" balas Evan sambil menggosok tanganya yang sakit.

"Oh yeke? Mata Evan cammne? Pedih lagi?"

"Tukar topic !!!"

*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Itulah kisah comel aku bersama best friend forever ku., Evan. Yang bermula dengan dramatik dan berakhir dengan fantastic. 

😆TAMAT 😊

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
kuchens
#1
Chapter 2: >< cute lah dua org bff nih! Hehe